اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل پیر در تهران، جلب پرستار در افغانستان



اخبار حوادث -  قتل پیر در تهران، جلب پرستار در افغانستان

پرستار جوان كه با همدستی دو مرد، پیرمرد صاحبخانه را به قتل رسانده بود، با اقدامات پلیس اینترپل در افغانستان دستگیر شد.

11 تیر سال 91 كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در جریان مرگ پیرمردی در خانه‌اش قرار گرفتند. با اعلام خبر، تحقیقات برای رازگشایی این جنایت آغاز شد. با ورود كارآگاهان به صحنه قتل آنها با جسد بی جان پیرمرد در حالی مواجه شدند كه دست و پا و دهان او بسته شده بود. جسد داخل اتاق خواب پیدا شد و بررسی‌ها نشان می‌داد كه پیرمرد زمانی كه در خواب بوده، به قتل رسیده است.

 

ماموران در ادامه متوجه شدند زمانی كه جنایت رخ داده، همسر مقتول نیز در خانه بوده اما از آنجایی كه پیرزن كم شنواست، متوجه سر و صدا و ورود افراد غریبه به داخل خانه نشده و از ماجرای جنایت نیز باخبر نشده است.


انگیزه جنایت
اظهارات مرد جوان در حالی بیان می‌شد كه در بررسی‌های اولیه مشخص شد گاوصندوق خانه پیرمرد نیز دزدیده شده و انگیزه جنایت، چیزی جز سرقت نبوده است. از آنجا كه پسر مقتول مدعی بود مخفیانه در خانه پدرش دوربین مداربسته كار گذاشته بودند، ماموران به سراغ این دوربین رفتند و به این ترتیب فیلم لحظه جنایت به دست آمد. فیلم نشان می‌داد كه دو مرد در حالی كه چهره‌هایشان را با نقاب پوشانده بودند، بی‌خبر از وجود دوربین در خانه، وارد آنجا شدند و مقتول را از خواب بیدار كردند. سپس با او درگیر شده و تلاش كردند كه دست و پایش را ببندند. در همین هنگام نیز زن جوانی وارد صحنه شد و به آنها كمك كرد كه دست و پا و دهان پیرمرد را ببندند. پسر مقتول وقتی چهره زن جوان را دید، دو دستی به سرش كوبید و فریاد زد: « این زن همان پرستاری است كه برای مراقبت از پدر و مادرم استخدام كرده بودیم. او هم در جنایت قتل پدرم دست دارد.»


فرار متهمان
ماموران كه از نقش زن پرستار در‌ این جنایت اطمینان یافته بودند، تحقیقات برای دستگیری او را شروع كردند. این زن چند روز قبل از یك دفتر خدماتی به خانه پیرمرد آمده و به عنوان پرستار مشغول به كار شده بود. تیم تحقیق راهی این دفتر شد اما آنها هیچ شماره و سرنخی از پرستار جوان نداشتند. این زن كه ثریا نام داشت از سوی زن میانسالی به شركت معرفی شده بود و مسوولان شركت هیچ آدرسی از وی ثبت نكرده بودند.

ماموران در ادامه به سراغ كسی رفتند كه پرستار جوان را به شركت خدماتی معرفی كرده بود اما باز هم ردی از وی به دست نیامد. كارآگاهان كه در این شاخه از تحقیقات با بن بست مواجه شده بودند، بررسی‌ها خود را در شاخه‌های دیگری متمركز كردند و سرانجام هویت متهمان این پرونده را كه دو مرد افغانی به نام‌های نظیف و سعید و یك زن ایرانی به نام ثریا بودند، به دست آوردند.

در حالی كه جست‌وجو برای دستگیری آنها ادامه داشت، ماموران متوجه شدند هر سه متهم كشور را ترك كرده و به افغانستان گریخته‌اند. به این ترتیب تلاش برای دستگیری آنها به پلیس بین‌الملل واگذار شد اما با گذشت یك سال از جنایت، ردی از متهمان به دست نیامد. در حالی كه حدود یك سال از این ماجرا گذشته بود، مدتی قبل كارآگاهان جنایی با خبر شدند كه سعید و نظیف به خیال اینكه آب‌ها از آسیاب افتاده است به ایران برگشته و در شهرستان كرج مشغول به كار هستند. تیم‌های عملیاتی پلیس به سرعت راهی كرج شدند و محل كار متهمان را محاصره كردند. هر دو مرد افغان در عملیاتی غافلگیرانه بازداشت شدند و در همان بازجویی‌های اولیه به جنایت اعتراف كردند. این در حالی بود كه همدست آنها یعنی ثریا، پس از فرار به افغانستان دیگر به ایران بازنگشته و همانجا مانده بود.


دستگیری در افغانستان
به همین دلیل تحقیقات پلیس بین‌الملل ایران برای یافتن مخفیگاه این زن و دستگیری او آغاز شد و با گذشت بیش از 2 سال از جنایت در نهایت پلیس اینترپل موفق شد این زن را در افغانستان دستگیر كند. زن جوان پس از دستگیری به استان خراسان رضوی انتقال داده شد و در اختیار قاضی جواد حسینی، بازپرس كشیك قتل شهرستان مشهد قرار گرفت. ثریا در بازجویی‌ها به قاضی جنایی مشهد گفت: وقتی متوجه پول و طلا در گاوصندوق شدم موضوع را به همسرم گفتم و او نقشه سرقت را طراحی كرد. در ابتدا قرار نبود كسی كشته شود اما با مقاومت پیرمرد مجبور به قتل او شدیم. با یك پراید گاوصندوق را به ساختمانی نیمه كاره برده و آنجا قفل را شكستیم. داخل گاوصندوق حدود چهار میلیون تومان پول و مقداری طلا بود كه آنها را سرقت كرده و به افغانستان گریختیم.

باتوجه به آنكه جنایت در تهران رخ داده بود، پرونده با عدم صلاحیت به همراه متهم به تهران انتقال داده شد تا كارآگاهان جنایی پایتخت به تحقیق در این رابطه بپردازند.
اخبار حوادث -  اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
قتل عام هرروزه شیعیان هزاره ای در افغانستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر از افغانستان برای قتل یک زن در تهران



ولخرجی مرد جوان افغان برای زن مورد علاقه‌اش قتل کینه‌جویانه‌ای را کلید زد.

به گزارش ایران، برادر این جوان مهاجر وقتی دید وی پولی به افغانستان نمی‌فرستد، به تهران سفر کرد و دست به جنایت زد.

اردیبهشت ماه سال 92 زنی به نام «لیلا» در خانه‌اش واقع در خیابان آذربایجان تهران به قتل رسید.

با تحقیقات قضایی و پلیسی مشخص شد یک جوان افغان مدت‌ها است با این زن ایرانی رابطه پنهانی دارد و همین کافی بود تا وی بازداشت شود.

این مرد گفت: یک سالی بود که با لیلا آشنا شده بودم و به خانه او رفت و آمد داشتم اما باور کنید من وی را نکشته‌ام و بی‌گناهم، فقط برادر بزرگم «درویش احمد» وقتی متوجه شد که من با این زن ایرانی ارتباط دارم، خیلی ناراحت شد و مرتب تلاش می‌کرد تا محل زندگی او را پیدا کند.


کارآگاهان با همین ادعاها خود را در برابر مظنون شماره یک دیدند و وی را روز 6 اسفندماه سال 92 در پایگاه نعمت‌آباد تهران دستگیر کردند و وی قتل لیلا را به خاطر کینه‌جویی به گردن گرفت.


صبح دیروز این قاتل در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی «عبداللهی» و چهار قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفت.

پس از اینکه خانواده لیلا خواستار قصاص قاتل شدند، درویش احمد پشت تریبون ایستاد و گفت: چند سالی می‌شد که برادر کوچکم برای کار به تهران آمده بود. مدتی پول برای پدر و مادرم می‌فرستاد اما وقتی دیدیم دیگر پول نمی‌فرستد، نگران شدیم، احتمال دادیم بیکار شده است.


سریع به تهران آمدم و فهمیدم از یک سال پیش با یک زن ایرانی آشنا شده و به خاطر علاقه‌اش ولخرجی‌های زیادی می‌کند و همه درآمدش را هزینه زندگی وی کرده است. خیلی ناراحت شدم. وقتی پرس‌و‌جو کردم، متوجه شدم که آن زن اختلاف سنی زیادی با برادرم دارد. از پسرعمه‌ام نشانی محل زندگی لیلا را پیدا کردم، ابتدا به او زنگ زدم و خواستم به خانه‌اش بروم، وی پذیرفت. صبح روز حادثه ساعت 11 بود که به خانه‌اش رفتم و با ضربات چاقو او را کشتم.

وی گفت: تنها انگیزه‌ام از این جنایت کینه‌جویی بود چرا که لیلا برادرم را به بیراهه کشیده بود و می‌خواستم که برادرم از او فاصله بگیرد.

اخبار حوادث - ایران