اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل پیرزن تنها از سوی مادر و دختر شیشه ای/ تشریح جزئیات جنایت در دادگاه



قتل پیرزن تنها از سوی مادر و دختر شیشه ای/ تشریح جزئیات جنایت در دادگاه

مادر و دختر شیشه ای که با انگیزه سرقت پیرزن تنها را به قتل رسانده بودند در جلسه دادگاه به تشریح جنایت خود پرداختند.

حوادث - به گزارش خبرنگار مهر، در این پرونده فاطمه 38 ساله و دخترش شادی 16 ساله متهم هستند ششم مرداد ماه سال 89 با انگیزه سرقت پیرزن تنهایی را در پاکدشت به قتل رسانده اند. با تکمیل تحقیقات درباره این پرونده صبح امروز جلسه محاکمه به ریاست قاضی همت‌یار و با حضور چهار قاضی مستشار در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی سیدرضایی نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده فاطمه متهم به مباشرت در قتل گوهر و شرکت در سرقت می باشد. همچنین دختر وی به نام شادی متهم به معاونت در قتل و شرکت در سرقت است.

متهم ردیف اول این پرونده دارای سوابق متعدد کیفری می باشد که با توجه به اعترافات متهمان بازسازی صحنه قتل گزارش پزشکی قانونی و درخواست اولیای دم برای آنها تقاضای مجازات قانونی دارم.

در ادامه نوه های مقتول به عنوان اولیای دم برای قاتل مادربزرگشان تقاضای قصاص کردند.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به فاطمه از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

متهم به قتل نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: اتهام سرقت را قبول دارم، اما اتهام قتل عمد را قبول نمی‌کنم. روز حادثه من و دخترم در حال رفتن به خانه بودیم که زن سالمندی از دخترم خواست برای بردن وسایلش به او کمک کند شادی هم وسایل پیرزن را به داخل خانه اش برد حدود 3 دقیقه مقابل در ایستادم تا او بازگشت بعد هم پیرزن با اصرار از من خواست به خانه اش بروم و بخاطر گرمای هوا آب خنک بنوشم. ابتدا قبول نکردم، اما با اصرارهای پیرزن و شادی به داخل خانه رفتم.

وی ادامه داد: در آنجا شادی نقشه قتل را مطرح کرد به همین خاطر من دهان پیرزن را گرفتم و دخترم النگوهای او را با قیچی برید موقع رفتن برای اینکه مقتول سر و صدا نکند یک روسری را در دهانش قرار داده و مقابل دهان او را بستیم. چهار روز بعد وقتی ماموران ما را دستگیر کردند تازه متوجه قتل شدم.

در ادامه شادی در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهام سرقت گفت: من و مادرم هر دو به مواد مخدر اعتیاد داشتیم وقتی وارد خانه پیرزن تنها شدیم در یک لحظه به ذهنم رسید طلاهای او را سرقت کنیم تا بتوانیم با پول آن بدهی های خود را به موادفروشان پرداخت کنیم. من نقشه ای برای قتل نداشتم فقط قصدمان سرقت بود. روز حادثه بخاطر مصرف شیشه هر دو حالت عادی نداشتیم.

قاضی: چگونه شناسایی شدید؟

شادی: همسایه ها ما را در آنجا دیده بودند و با چهره نگاری و به دلیل اینکه مادرم سابقه دار بود، خیلی زود شناسایی و دستگیر شدیم.

وکیل فاطمه در دفاع از موکلش گفت: هر دو متهم زمان این جنایت بخاطر مصرف شیشه حالت عادی نداشتند از اولیای دم می خواهم که موکلم را بخاطر دختر سه ساله اش ببخشد. متهمان نیز در آخرین دفاعیات خود از اولیای دم تقاضای بخشش کردند.

بعد از آخرین دفاعیات متهمان و وکیل فاطمه قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند/مهر

 


ویدیو مرتبط :
تشریح جزئیات منابع و ذخایر ارزی کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل هولناک پیرزن از سوی مادر و دختر شیشه‌ای


مادر و دختر شیشه‌ای که برای کمک به پیرزن به خانه‌اش رفته‌ بودند، اموال او را سرقت کرده و با بستن دهانش او را به قتل رساندند.

روزنامه بهار:  مادر و دختر شیشه‌ای که برای کمک به پیرزن به خانه‌اش رفته‌ بودند، اموال او را سرقت کرده و با بستن دهانش او را به قتل رساندند.

در این پرونده فاطمه 38 ساله و دخترش شادی 16 ساله متهم هستند ششم مرداد 89 با انگیزه سرقت پیرزن تنهایی را در پاکدشت به قتل رسانده‌اند. با تکمیل تحقیقات درباره این پرونده صبح روز گذشته جلسه محاکمه در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

قاضی سیدرضایی نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده فاطمه متهم به مباشرت در قتل گوهر و شرکت در سرقت است. دختر او به نام شادی هم متهم به معاونت در قتل و شرکت در سرقت است. در ادامه نوه‌های مقتول به عنوان اولیای دم برای قاتل مادربزرگشان تقاضای قصاص کردند. رییس دادگاه با تفهیم اتهام به فاطمه از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

فاطمه بعد از قرار گرفتن در جایگاه، از خودش دفاع کرد: اتهام سرقت را قبول دارم، اما اتهام قتل عمد را قبول نمی‌کنم. روز حادثه من و دخترم در حال رفتن به خانه بودیم که زن سالمندی از دخترم خواست برای بردن وسایلش به او کمک کند.

شادی هم وسایل پیرزن را به داخل خانه‌اش برد، حدود سه دقیقه مقابل در ایستادم تا او برگشت. بعد پیرزن با اصرار از من خواست به خانه‌اش بروم و به‌دلیل گرمای هوا آب خنک بنوشم. ابتدا قبول نکردم، اما با اصرارهای پیرزن و شادی به داخل خانه رفتم.

او ادامه داد: در آنجا شادی نقشه قتل را مطرح کرد. من دهان پیرزن را گرفتم و دخترم النگوهای او را با قیچی برید. موقع رفتن برای این‌که مقتول سر و صدا نکند یک روسری را در دهانش قرار داده و دهانش را بستیم. چهار روز بعد وقتی ماموران ما را دستگیر کردند تازه متوجه قتل شدم.

در ادامه شادی در جایگاه قرار گرفت و اتهام سرقت را قبول کرد: من و مادرم هر دو به موادمخدر اعتیاد داشتیم وقتی وارد خانه پیرزن تنها شدیم در یک لحظه به ذهنم رسید طلاهای او را بدزدیم تا بتوانیم با پول آن بدهی‌های خود را به موادفروشان پرداخت کنیم. من نقشه‌ای برای قتل نداشتم فقط قصدمان سرقت بود. روز حادثه به‌دلیل مصرف شیشه هر دو حالت عادی نداشتیم.

شادی در پاسخ به این سوال قاضی که چگونه شناسایی شدید، گفت: همسایه‌ها ما را در آنجا دیده بودند و با چهره‌نگاری و به دلیل این‌که مادرم سابقه‌دار بود، خیلی زود شناسایی و دستگیر شدیم.

وکیل فاطمه در دفاع از موکلش گفت: هر دو متهم زمان این جنایت به‌دلیل مصرف شیشه حالت عادی نداشتند از اولیای دم می‌خواهم که موکلم را به‌خاطر دختر سه‌ساله‌اش ببخشند. متهمان هم در آخرین دفاعیات خود از اولیای دم تقاضای بخشش کردند.