اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل و قصاص پایان درگیری بر سر محل تخلیه نخاله



قتل و قصاص پایان درگیری بر سر محل تخلیه نخاله

راننده کامیون که بر سر محل تخلیه نخاله، درگیر و پسر جوانی را به قتل رسانده بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.

حوادث - به گزارش خبرنگار مهر، در این جنایت که هشتم تیر امسال در جاده آبعلی رخ داد راننده کامیونی به نام اکبر با ضربه پیچ گوشتی مرد جوانی به نام احسان را به قتل رساند. در این نزاع همچنین مرد دیگری به خاطر صدمه به نخاعش فلج شد.

هفته گذشته جلسه محاکمه متهم در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی همتیار برگزار شد. در ابتدای جلسه دادگاه شاهمرادی نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای متهمان تقاضای مجازات قانونی کرد. پدر مقتول هم پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت : خواستار قصاص قاتل پسرم هستم.

رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به اکبر از او خواست از خود دفاع کند. اکبر هم با قبول اتهامش گفت : روز حادثه به همراه برادرم برای تخلیه نخاله به جاده آبعلی رفتیم. در آنجا مشغول خالی کردن زباله بودیم که متوجه درگیری برادرم با چهار نفر بر سر محل تخلیه زباله شدم. یک پیچ گوشتی برداشتم و به سمت آنها رفتم. من نمی خواستم احسان را بکشم و این جنایت در یک لحظه رخ داد.

در ادامه دیگر متهمان پرونده در جایگاه قرار گرفته و منکر اتهام مشارکت در نزاع دسته جمعی شدند.

پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و اکبر را به قصاص محکوم کردند. دیگر متهمان نیز به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی به شش ماه زندان محکوم شدند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
تخلیه کلوخه گیلسونایت در محل دپوی کارخانه قیر غرب نیکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری ۲ مرد بر سر اختلاف قدیمی با قتل یک جوان به پایان رسید+عکس




اخبار حوادث - دستگیری قاتل پس از یک سال؛
درگیری ۲ مرد بر سر اختلاف قدیمی با قتل یک جوان به پایان رسید+عکس

مرد جوانی که در درگیری با دوستش فرد همراه وی را به قتل رسانده بود پس از یک سال زندگی مخفی دستگیر شد.

به گزارش فارس، در ساعت 18 روز 6 بهمن سال 91 از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، یک فقره درگیری منجر به جنایت به کلانتری 122 دربند اعلام شد.

با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که درگیری در یک سفره خانه سنتی واقع در منطقه دربند – انتهای خیابان گلاب دره بوقوع پیوسته  که طی آن و در یک نزاع دسته جمعی، تعدادی از افراد مورد اصابت چاقو قرار گرفته و در بین آنها جوانی 30 ساله به نام محسن . ب به علت اصابت ضربه چاقو به ناحیه قلب فوت نموده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور جنایی ، پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات اولیه حکایت از ان داشت که مقتول ساکن یکی از استان های شمال غرب کشور است که برای دید و بازدید بستگان خود به تهران آمده و شب جنایت نیز بهمراه آنها و کشیدن قلیان به سفرهانه ای در منطقه دربند مراجعه کرده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی افراد شرکت کننده در درگیری ، کارآگاهان اداره دهم اقدام به شناسایی و دستگیری این افراد نموده و در تحقیقات از آنها مشخص شد که قاتل فردی به نام ماجد . ق ( متولد 1362 ) است؛ بلافاصله محل سکونت ماجد در منطقه لواسانات شناسایی، در مراجعه به این محل مشخص شد که وی پس از ارتکاب جنایت، از محل سکونت خود متواری شده است.

رسیدگی به پرونده برای دستگیری متهم همچنان در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت تا نهایتا با انجام اقدامات و تحقیقات پلیسی، مخفیگاه ماجد در شهرستان ساوه شناسایی شد؛ بلافاصله نیابت قضایی از مقام قضایی اخذ و متهم در ساعت 19:00 روز یکشنبه مورخه 01/02/1393 ، در مخفیگاهش دستگیر و به اداره دهم منتقل شد.

در تحقیقات اولیه از متهم مشخص شد که متهم در طول متواری بودن و برای مخفی ماندن هویتش، از هویت مجعول امیر احتشامی استفاده می‌کرده که با وجود تمامی اقدامات توسط کارآگاهان اداره دهم شناسایی و دستگیر شد.

 

اخبار,حوادث,اخبار حوادث

 

متهم پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف و در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفت: من شخصا مقتول را اصلا نمی شناختم؛ اختلاف و درگیری من با یکی از بستگان مقتول به نام هادی بود که شب حادثه بهمراه یکدیگر به سفره‌خانه آمده بودند.

زمانیکه با هادی بر سر اختلاف خود در حال صحبت بودم، ناگهان با یکدیگر درگیر شدیم و در آن زمان، مقتول به هواداری هادی با من درگیر شد؛ من نیز در حالیکه مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودم، در یک لحظه کنترل خود را از دست داده و با چاقویی که همراه خود داشتم، چند نفر از جمله مقتول را با چاقو زده و از محل فرار کردم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
اخبار حوادث - فارس