اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل میهمان ناخوانده در دفاع از ناموس



 

قتل میهمان ناخوانده در دفاع از ناموس

 

مردی که مدعی است در دفاع از ناموسش مرتکب قتل شده است از قصاص نجات یافت و به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم شد. این متهم که علی نام دارد پیش از این نیز محاکمه و از اتهام قتل عمد تبرئه شده بود اما قضات دیوان عالی کشور این حکم را نپذیرفته بودند.

علی، شامگاه دوم تیر سال ۸۶ با کلانتری قرچک ورامین تماس گرفت و به ماموران گفت جوانی را در خانه اش به قتل رسانده است. زمانی که ماموران در محل حاضر شدند پیکر بی جان پسر جوانی به نام حبیب را مشاهده کردند و به بازجویی از صاحبخانه پرداختند.

او مدعی شد در دفاع از ناموسش دست به چاقو برده است و مقتول در غیاب وی برای برقراری رابطه با همسرش وارد خانه او شده بود. ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند همسر متهم به نام طیبه از مدتی قبل با حبیب به صورت تلفنی در ارتباط بود. این زن وقتی تحت بازجویی قرار گرفت ادعا کرد شب حادثه پسر جوان به زور وارد خانه او شد با این وجود طیبه در دادگاه عمومی محاکمه و به اتهام رابطه نامشروع به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد.

از سویی متهم به قتل بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

در جلسه دادگاه درحالی که نماینده دادستان جرم او را قتل عمد عنوان کرده و اولیای دم حبیب نیز خواستار قصاص وی شده بودند این مرد بار دیگر حرف هایی را که در بازجویی ها زده بود تکرار کرد و در دفاع از خودش گفت: «من جوشکار هستم و روز حادثه در ساختمانی در حال کار بودم که مادرم تماس گرفت و گفت یکی از اقوام فوت شده است و باید شب برای عرض تسلیت به خانه آنها برویم من کارم را زودتر تعطیل کردم و به خانه رفتم بعد از اینکه موضوع را به همسرم طیبه گفتم از وی خواستم آماده شود و همراهم بیاید اما او گفت می خواهد در خانه بماند و استراحت کند این موضوع برای من جای تعجب داشت چون طیبه از تنهایی می ترسید و هیچ وقت شب ها در خانه تنها نمی ماند با این حال حرفی نزدم و به راه افتادم.»

علی ادامه داد: «حدود ساعت ۱۰ شب در حالی که تازه به مجلس ختم رسیده بودم طیبه زنگ زد تا بپرسد کجا هستم. این کارش هم شک برانگیز بود برای همین مطمئن شدم در خانه اتفاقی افتاده است بدون اینکه حرفی به او بزنم به سرعت به سمت منزل مان حرکت کردم وقتی رسیدم سه بار زنگ در را به صدا درآوردم اما طیبه در را باز نکرد برای همین به ناچار از دیوار بالا رفتم و خودم را به داخل خانه رساندم به محض ورود متوجه شدم شرایط غیرعادی است دو بچه ام خواب بودند و خانه به هم ریخته به نظر می رسید یک لحظه از حمام صدای آب شنیدم و به طرف آن رفتم دیدم طیبه با شیر آب کلنجار می رود او با دیدن من گفت دوش خراب شده است و از من خواست آن را تعمیر کنم در همین هنگام چشمم به انباری افتاد و دیدیم وسیله ای که آن را همیشه بالای سقف کاذب می گذاشتم روی زمین است شک کردم و داخل انباری رفتم در این لحظه بود که مقتول را با لباس زیر دیدم آن لحظه پیچ گوشتی دستم بود آن پسر با چاقو به من حمله کرد و من با پیچ گوشتی ضربه ای به او زدم بعد از آشپزخانه چاقویی برداشتم درحالی که آن پسر قصد داشت مرا بزند از خودم دفاع و ضربه ای را به او وارد کردم بعد از تمام شدن کشمکش وقتی به خودم آمدم فهمیدم طیبه بچه ها را برداشته و از خانه فرار کرده است من هم با پلیس تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم.»

اظهارات این مرد با گفته های همسرش همخوانی داشت، طیبه پیش از آن با تایید حضور مقتول در خانه شان گفته بود: «وقتی علی زنگ زد حبیب ترسید و در انباری پنهان شد من هم دوش حمام را بهانه کردم تا سر شوهرم را گرم کنم و وقتی او آرام شد توضیح بدهم حبیب به قصد سرقت به خانه آمده است و هدف دیگری ندارد اما علی خودش حبیب را پیدا کرد و آنها با هم درگیر شدند من هم در همین هنگام همراه فرزندانم از خانه فرار کردم.»

هیات قضات بعد از محاکمه این مرد وارد شور شدند و او را از اتهام قتل عمدی تبرئه و به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند ولی این حکم با اعتراض اولیای دم مقتول در دیوان عالی کشور نقض و متهم دیروز برای دومین بار محاکمه شد او باز هم همان حرف ها را به زبان آورد و گفت: «من نمی خواستم حبیب را بکشم اما وقتی او را با آن وضعیت در انباری کنار حمام دیدم نتوانستم تحمل کنم اول با پیچ گوشتی و بعد با چاقو ضرباتی را به وی وارد کردم.»

بنابراین گزارش، هیات قضات این بار نیز بعد از شور حکم مشابهی را صادر و متهم را فقط به پرداخت دیه محکوم کردند.... / گزارش : روزنامه شرق 


ویدیو مرتبط :
میهمان ناخوانده ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف میهمان ناخوانده به قتل زن تنها



اخبار,اخبار حوادث , قتل عمد

کاوش‌های متخصصان پزشکی قانونی مازندران راز قتل زن خانه‌دار در ویلای روستایی را فاش کرد.

پیکر این زن سالخورده در حالی که بی‌حرکت در یکی از اتاق‌های خانه ویلایی روی زمین افتاده بود از سوی خانواده‌اش پیدا شد.


بنا بر این گزارش، وقتی اعضای خانواده یک زن سالخورده روز 24 اسفند به نام «صغری» با وی تماس گرفتند و پاسخی دریافت نکردند نگران شده و به در خانه وی مراجعه کردند.


آنان که احساس می‌کردند باید حادثه ناگواری برای زن تنها رخ داده باشد با ورود به خانه با سکوت مبهمی روبه‌رو شدند. آنها به جست‌و‌جوی اتاق‌ها در این خانه ویلایی پرداختند تا اینکه پیکر بی‌جان صغری را در یکی از اتاق خواب‌ها دیدند.


در نگاه نخست هیچ نشانه‌ای از اینکه زن تنها قربانی جنایتی شده باشد، دیده نمی‌شد اما به هم ریختگی و گم شدن برخی لوازم باارزش موجود در خانه بویژه طلاهای صغری باعث شک خانواده وی درباره چگونگی مرگ مادر شد.


از سوی دیگر چون زن سالخورده هیچ بیماری‌ای نداشت و کاملاً سالم بود شک خانواده او را درباره اینکه ممکن است مرگ او غیرطبیعی بوده باشد بیشتر کرد.


با تماس اهالی خانه مأموران پلیس خود را با عجله به محل وقوع حادثه در روستای «مقام» در حاشیه شمالی ساری رساندند. آنان نیز در بررسی‌های میدانی خود با توجه به ادعای ناپدید شدن مقداری از طلاهای زن تنها، جسد را برای انجام تحقیقات تخصصی درباره علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل کردند.


بر اساس این گزارش، تیمی از متخصصان پزشکی قانونی بعد از بررسی‌های علمی و کاوش‌های تخصصی خود اعلام کردند زن سالخورده بر اثر فشرده شدن مجاری تنفسی‌اش از پای درآمده است.  با توجه به این اعلام نظر، تجسس‌های تیمی از کارآگاهان جنایی برای کشف راز قتل آغاز شد.


در حالی که در مراحل نخست تحقیقات پلیسی سرنخ قابل توجهی درباره این پرونده جنایی وجود نداشت، مأموران به رفتارهای یکی از آشنایان قربانی حادثه که مرد 33 ساله‌ای بود مظنون شدند و حرکات و رفتارهای او را تحت کنترل نامحسوس خود در آوردند.


با گذشت چند روز از آغاز این اقدام مأموران به این نتیجه رسیدند که این مرد باید اطلاعاتی از ماجرای مرگ زن تنها داشته باشد. بدین ترتیب با دستور قضایی مظنون بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. وی که خود را از این اتفاق ناراحت نشان می‌داد، ادعا کرد از این حادثه بی‌اطلاع است.


او همچنین مدعی شد روز حادثه در تهران بوده و خارج از استان به سر می‌برده است اما هیچ شاهدی برای اثبات این ادعا ارائه نکرد.


بدین ترتیب بازجویی‌های فنی و پلیسی از وی ادامه یافت تا اینکه وی پرده از راز قتل زن تنها در ویلای روستایی برداشت.


وی که ابوالفضل نام دارد و 33 ساله است در اعترافات خود گفت: می‌دانستم که قربانی حادثه در خانه‌اش تنها است، من نسبت دوری با او داشتم و کاملاً وضعیت زندگی او را می‌شناختم. به در خانه‌اش رفتم و ادعا کردم حامل پیامی برای او هستم. وقتی در را باز کرد با استفاده از فرصت مناسبی به سویش حمله کردم و او را از پای درآورده و بعد از برداشتن طلاهایش آنجا را ترک کردم.


این مرد در ادامه اعترافات خود به پلیس گفت: بعد از ترک کردن محل حادثه داشتم به طرف خانه‌ام می‌رفتم که چند مأمور پلیس را دیدم، از ترس اینکه بازداشت شوم داخل یک دستشویی عمومی رفتم. کاپشن خودم که طلاها را داخل جیبش پنهان کرده بودم در آنجا پنهان کرده و بسرعت بیرون آمدم. وقتی چندی بعد به آنجا برگشتم از کاپشن و طلاها اثری نبود.


بنابر این گزارش، با توجه به این اعتراف‌ها، متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ساری تا انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار آگاهی قرار گرفت.


اخبار حوادث - روزنامه ایران