اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل مرد مغازه‌دار توسط مهاجم افغان



 

 

شرق: شاهدان عینی، راز قتل مرد مغازه‌داری را كه دو سال قبل به دست مردی افغان از پا درآمده بود فاش كردند.

ماموران پلیس شامگاه 23 دی سال 88 از وقوع یك نزاع در خیابان بیات، منطقه خاوران مطلع شدند و به آنجا رفتند. آنها وقتی به محل حادثه رسیدند، فهمیدند در این درگیری دو برادر  زخمی شده و به درمانگاه خاوران انتقال یافته‌اند.

در حالی‌كه شهود می‌گفتند طرف مقابل نزاع پنج مرد افغان بودند، ماموران پلیس راهی درمانگاه شدند تا از دو برادر زخمی تحقیق كنند اما وقتی به آنجا رسیدند كه مجروح 21 ساله به نام ث به دلیل شدت جراحات، جان باخته بود. به این ترتیب پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و به دستور بازپرس جنایی تهران گروهی از كارآگاهان ویژه مبارزه با قتل، مسوولیت تحقیق در این خصوص را برعهده گرفتند.

كارآگاهان بعد از بهبودی نسبی م به بازجویی از این جوان 26ساله پرداختند. او گفت: «من در خیابان بیات مغازه فروش نقره و بدلیجات دارم و برادرم هم كمی پایین‌تر لباس‌فروشی داشت. روز حادثه من از پشت پیشخوان مغازه دیدم دو نفر از افاغنه شرور منطقه به نام‌های مقصود و عزیز در حالی‌كه سوار بر موتوسیكلت هستند برای دختری جوان مزاحمت ایجاد كرده‌اند. بلافاصله از مغازه بیرون آمدم و به طرف دو موتورسوار دویدم و آنها با دیدن من فرار كردند.»

مرد مغازه‌دار ادامه داد: «چند ساعت بعد آن دو افغان به همراه سه نفر دیگر از دوستان‌شان با چاقو و قمه به مغازه من حمله كردند در این هنگام برادرم كه متوجه ماجرا شده بود به كمكم آمد. اما یكی از آن پنج مرد با چاقو ضربه‌ای به او زد و من برای اینكه مانع فرار مقصود شوم او را گرفتم اما یكی از پشت با چاقو ضربه‌ای به من زد و سپس همگی فرار كردند.»

ماموران در حالی تحقیقات‌شان را پی گرفتند كه از اسامی سه متهم دیگر اطلاع نداشتند و حتی مطمئن نبودند مقصود و عزیز نیز نام واقعی دو شرور فراری باشد. در نهایت در حالی‌كه چند روز از این جنایات می‌گذشت كارآگاهان توانستند با مقصود، قراری صوری ترتیب بدهند و او را دستگیر كنند.

این متهم در بازجویی‌ها شركت در نزاع را پذیرفت اما درباره قتل گفت: «ضربه چاقو را یكی از دوستانم به نام رمضان به مقتول وارد كرد.»درحالی‌كه هیچ دلیل و مدركی برای تایید یا رد ادعای متهم 19 ساله وجود نداشت، افسران جنایی به تحقیقات‌شان ادامه دادند و دو متهم دیگر به اسامی عزیز و مراد را بازداشت كردند.

این دو نیز در بازجویی‌ها قتل را گردن رمضان انداختند و كارآگاهان در ادامه تحقیقات فهمیدند رمضان از همان زمان نزاع از ایران گریخته و به افغانستان رفته است. به همین دلیل این احتمال مطرح شد كه متهمان با علم به فرار رمضان و نبود امكان دسترسی به او این قتل را گردن وی می‌اندازند.

از آن زمان تاكنون راز قتل مرد مغازه‌دار در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و مشخص نبود چه كسی ضربه مرگبار را وارد كرده است. تا اینكه ماموران با تحقیق از شاهدان عینی فهمیدند كسی كه چاقو را بر پیكر جوان فرو كرده مردی قد كوتاه با جثه كوچك بود.

آنها همچنین توانستند عكسی از رمضان به دست آوردند كه نشان می‌داد این مرد قد بلند و قوی هیكل است. به همین دلیل فرضیه ارتكاب قتل توسط رمضان رد شد و این بار كارآگاهان ترفند تازه‌ای را تدارك دیدند. آنها از شاهدان دعوت كردند و مقصود را در میان چند مرد افغان دیگر در یك صف قرار دادند.

شهود با دیدن مقصود انگشت اتهام را به سوی او نشانه گرفتند و وی را به‌عنوان عامل جنایت معرفی كردند. به این ترتیب مقصود به‌عنوان متهم اصلی به بازپرس جنایی معرفی شد و پرونده وی از دیروز بار دیگر به جریان افتاد.... / شرق


ویدیو مرتبط :
قتل فجیع مغازه دار زن بدبخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز قتل مرد مغازه‌دار در هاله‌ای از ابهام



اخبار حوادث -  راز قتل مرد مغازه‌دار در هاله‌ای از ابهام

مردی که متهم بود در جریان سرقت از طلافروشی، مردی مغازه‌دار را به قتل رسانده است توانست با دفاعیاتش قضات را قانع کند که در این جنایت نقشی نداشته است.

ماموران پلیس اواخر سال 88 در جریان سرقت از طلافروشی و قتل مردی مغازه‌دار قرار گرفتند. وقتی پلیس به محل رسید با جسد یکی از مغازه‌داران مواجه شد که برخورد گلوله به گلویش باعث مرگ او شده‌ بود. ماموران جسد را به پزشکی‌قانونی انتقال دادند و تحقیقات خود را آغاز کردند. صاحب مغازه طلافروشی که در محل حضور داشت به پلیس گفت: «دومرد به مغازه من حمله کردند آنها سلاح داشتند می‌خواستند طلاها را ببرند اما نتوانستند چون مردم جمع‌ شده ‌بودند وقتی قصد فرار داشتند یکی از مغازه‌داران که داوود نام ‌دارد با آنها درگیر شد تا جلو فرارشان را بگیرد اما به او شلیک کردند و داوود در جا کشته ‌شد.»


این در حالی بود که پزشکی قانونی علت مرگ داوود را پارگی عروق حیاتی گردن و خونریزی شدید عنوان کرد همچنین گلوله‌ای که از گردن او خارج شده‌ بود به مرکز اسلحه‌شناسی ارسال شد و متخصصان اعلام کردند گلوله از سلاح لورور شلیک شده ‌است. در حالی‌که تحقیقات برای پیداکردن قاتل داوود بی‌نتیجه مانده ‌بود و به نظر می‌رسید پرونده باید در میان پرونده‌های راکد قرار گیرد، در سال91 ماموران پلیس به دو مرد موتورسوار مشکوک شدند و به آنها دستور ایست دادند اما راکبان موتور حاضر به توقف نشدند.

 

آنها حین فرار تصادف کردند و در حالی‌که همچنان سعی داشتند فرار کنند یکی از راکبان به پای مامور پلیس شلیک و او را مجروح کرد و درنهایت ماموران در تعقیب و گریز موفق شدند هر دو متهم را به نام‌های رضا و علی که پسرعمو هستند بازداشت کنند.


علی با توجه به ضربه‌ای که حین تصادف به سرش خورده بود به کما رفت و در بیمارستان بستری شد. در این مدت رضا مورد بازجویی قرار گرفت او ادعا کرد سلاح را از علی گرفته و نمی‌داند پسرعمویش این سلاح را برای چه کاری تهیه کرده بود. وقتی علی به هوش آمد اتهاماتی را که رضا به او وارد کرده‌ بود، رد کرد و گفت اصلا در جریان نبود و نمی‌دانست رضا سلاح داشت. با توجه به انکارهای رضا وی آزاد شد اما ماموران چند ماه بعد دوباره او را بازداشت کردند و این بار اتهام قتل به او تفهیم شد.

 

ماموران با بررسی مرمی گلوله‌ای که از پای مامور پلیس به دست آورده‌ بودند او را به قتل مرد مغازه‌دار در سال88 متهم کردند. اما رضا همچنان منکر قتل بود تا اینکه کارشناسان اسلحه اعلام کردند احتمال اینکه هر دوگلوله از یک سلاح شلیک شده باشد وجود دارد. در این حال بود که صاحب طلافروشی بعد از مواجهه با رضا گفت او را نمی‌شناسد و فردی که به مغازه‌اش حمله کرده‌ بود قطعا این جوان نبود. با این حال بر اساس کیفرخواست صادره علیه متهم وی برای محاکمه به دادگاه کیفری‌ استان تهران فرستاده ‌شد.


روز گذشته بعد از اینکه نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و درخواست صدور حکم قانونی برای متهم کرد، تنها فرزند مقتول گفت: قصاص متهم چاره‌ درد من نیست بنابراین درخواست دیه دارم.


در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت او حتی پرداخت دیه به فرزند مقتول را هم قبول نکرد و گفت: «من کاری نکردم که بخواهم پولی بپردازم.» متهم گفت: «روز حادثه رضا از من خواست او را با موتورم به جایی برسانم من هم قبول کردم سر راه ایست بازرسی بود. وقتی خواستیم از آنجا عبور کنیم رضا به من گفت گاز بده گفت بیچاره می‌شویم من نفهمیدم برای چه این حرف را می‌زند اما قبول کردم پشت چراغ قرمز بود که تصادف کردیم و به زمین پرت شدم به همین دلیل به کما رفتم چند روز بعد که به هوش آمدم مرا به اداره آگاهی بردند و در بازجویی‌ها گفتند رضا اعتراف کرده سلاح را از من گرفته ‌است.

 

به پسرعمویم گفتم این حرف را نزن من زن و بچه ‌دارم چرا بی‌دلیل مرا گرفتار می‌کنی. این بار اعتراف کرد سلاح را از مردی به نام شیرزاد گرفته‌ است و من کاره‌ای نیستم. ماموران شیرزاد را بازداشت کردند مدتی بعد دوباره رضا از زندان با من تماس گرفت و گفت: به حساب من پول بریز و اگر پولی که می‌خواهم را ندهی دوباره پای تو را به این پرونده باز می‌کنم من پولی نداشتم که به او بدهم و گفتم هرکاری دوست‌ داری بکن من هیچ‌ کاری نکردم که بترسم بعد از چند روز ماموران آمدند و من را بازداشت کردند و گفتند تو متهم به قتل هستی. من خیلی ناراحت هستم چون حتی آدرس مغازه‌ای که ماموران می‌گویند قصد داشتم از آنجا سرقت کنم بلد نیستم.

 

من واقعا هیچ ‌کاری نکردم. یک‌بار پیش از این مرتکب قتل شده‌ بودم که خوشبختانه توانستم رضایت اولیای‌دم را بگیرم. آن قتل اتفاقی بود اما این قتل کار من نیست. پسرعمویم برایم پاپوش درست کرد چون می‌خواست از من اخاذی کند و من قبول نکرده ‌بودم.»


بعد از پایان دفاعیات متهم و وکیل مدافع وی با توجه به اینکه مدارک نشان می‌داد علی در پرونده قتل مرد مغازه‌دار نقشی ندارد وی را به‌طورکامل تبرئه کردند و با توجه به درخواست دختر نوجوان مقتول، رای بر پرداخت دیه از بیت‌المال صادر شد.
اخبار حوادث - شرق