اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل مرد غریبه در خانه زن متاهل


مردی که به اتهام قتل عمد پای میز محاکمه رفته است، ادعا می‌کند مقتول مزاحم همسرش می‌شد. این مرد اکنون در انتظار اعلام حکم قضات دادگاه کیفری استان فارس است.

روزنامه شرق: مردی که به اتهام قتل عمد پای میز محاکمه رفته است، ادعا می‌کند مقتول مزاحم همسرش می‌شد. این مرد اکنون در انتظار اعلام حکم قضات دادگاه کیفری استان فارس است.

ماموران اوایل سال گذشته در پی تماس فردی با مرکز 110 و اعلام گزارشی مبنی بر حضور سارق در منزلش راهی آنجا شدند و وقتی به محل اعلام‌شده رسیدند جنازه مردی را دیدند که در خیابان رها شده بود و به نظر می‌رسید هدف ضربات چاقو قرار گرفته است.  کارآگاهان جنایی دقایقی بعد از اینکه از ماجرا مطلع شدند به آنجا رفتند و تحقیق در این خصوص را آغاز کردند. آنها فهمیدند مقتول مردی به نام سعید است که ساکنان آن خیابان وی را نمی‌شناسند و از اهالی آنجا نیست.

کارآگاهان با توجه به تماس اولیه احتمال دادند مردی که از حضور سارق در خانه‌اش خبر داده بود از ماجرای قتل مطلع باشد به همین دلیل به خانه موردنظر رفتند اما همسر مرد ناشناس به کارآگاهان گفت شوهرش در خانه نیست و او هم چیزی درباره قتل نمی‌داند.

افسران جنایی بعد از انتقال جنازه به پزشکی‌قانونی بار دیگر به آن خانه بازگشتند و این‌بار فهمیدند زن جوان نیز ناپدید شده است. در شرایطی که حدس زده می‌شد سعید، قربانی کینه‌جویی شده است، فرار زوج جوان سبب شد ظن کارآگاهان نسبت به آنها بیشتر شود و این دو تحت تعقیب قرار گرفتند.

زن و شوهر مشکوک که علی و سمیه نام دارند در پی تحقیقات گسترده پلیسی شناسایی و دستگیر شدند. آن دو ابتدا قصد داشتند اتهام قتل را انکار کنند اما علی سرانجام لب به اعتراف گشود و جزییات جنایت را شرح داد. سپس همسر وی نیز گفته‌های شوهرش را تکرار و ادعا کرد مقتول مزاحم او می‌شد.

پرونده این جنایت بعد از طی مراحل مقدماتی در اختیار قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت و متهمان هفته گذشته محاکمه شدند. نماینده دادستان در این جلسه علی را به مشارکت و همسرش را به معاونت در قتل متهم کرد. اولیای‌دم مقتول نیز قصاص قاتل را خواستار شدند. سپس علی به دفاع از خودش پرداخت. او گفت: «مدتی بود به رفتارهای سمیه شک کرده بودم و فکر می‌کردم او با مردی رابطه دارد. ما بارها سر این موضوع با هم درگیر شدیم تا اینکه سمیه به من گفت مردی مزاحمش می‌شود و او هیچ تمایلی به ملاقات و گفت‌وگو با آن مرد ندارد. وقتی این موضوع را فهمیدم تصمیم گرفتم مرد مزاحم را به قتل برسانم.»

وی افزود: «روز حادثه وقتی زودتر از همیشه به خانه بازگشتم احساس کردم اتفاقی غیرعادی رخ داده است بعد از کمی پرس‌وجو فهمیدم آن مزاحم به خانه‌ام آمده و در کمد پنهان شده است.

 چاقویی برداشتم و سراغش رفتم ما با هم درگیر شدیم و من ضربه‌ای به وی زدم و او را کشتم و بعد هم جسد را در خیابان رها کردم. سپس با پلیس تماس گرفتم و مدعی شدم دزد به خانه‌ام زده است. بعد از آن تلفن فرار کردم. ساعتی بعد وقتی با سمیه تماس گرفتم او گفت پلیس دنبالم آمده بود، به او گفتم سریع از خانه فرار کند. بعد از آن مدتی سرگردان بودیم تا اینکه بالاخره دستگیر شدیم.»

سمیه نیز وقتی در جایگاه قرار گرفت، گفت: «من در قتل نقشی نداشتم. سعید از مدتی قبل مزاحمم می‌شد و هرچه به او می‌گفتم من متاهل هستم و تمایلی به رابطه با او ندارم، دست از سرم برنمی‌داشت و به رفتارهایش ادامه می‌داد. روز حادثه هم در حالی‌که می‌دانست شوهرم در منزل نیست به خانه ما آمد اما دقایقی بعد علی غیرمنتظره وارد خانه شد. سعید که احساس خطر کرده بود به‌سرعت داخل کمد دیواری رفت تا در آنجا پنهان شود اما شوهرم موضوع را فهمید و با وی درگیر شد.»

هیات قضات بعد از شنیدن دفاعیات دو متهم برای صدور رای وارد شور شدند.


ویدیو مرتبط :
‫ارتباط نامشروع زن متاهل با پسرخاله همسرش، منجر به این قتل دردناک شد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل هولناک مرد غریبه در خانه زن متاهل


مرد جوان وقتی فهمید همسرش با مردی رابطه دارد و او را به خانه آورده است با همدستی برادرزنش این مرد را به قتل رساند.

شرق: مرد جوان وقتی فهمید همسرش با مردی رابطه دارد و او را به خانه آورده است با همدستی برادرزنش این مرد را به قتل رساند.

 متهم كه یك سال قبل مرتكب این قتل شده بود برای محاكمه در دادگاه كیفری‌ استان فارس حاضر شد و جزییات این قتل را توضیح داد. ماموران پلیس مرودشت خرداد سال گذشته جسد مردی را پیدا كردند كه دست‌وپایش بسته شده ‌و به قتل رسیده بود. با انتقال جسد به پزشكی قانونی و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد این مرد قربانی یك قتل ناموسی شده‌ است، چراكه مقتول با زنی جوان رابطه داشت.

 از طرفی پزشكی قانونی اعلام كرد مقتول به دلیل وارد شدن ضربات سنگین بر قسمت‌های حساس بدن از جمله سرش دچار خونریزی شدید مغزی شده و جانش را از دست داده‌ است. همچنین پزشكی قانونی تایید كرد ضرباتی كه بر مقتول وارد شده بسیار زیاد بوده و باعث از بین رفتن نسج مغزی شده و جمجمه‌اش از قسمت‌های مختلف شكسته و خرد شده ‌است.

 با اعلام این نظریه ظن پلیس نسبت به ناموسی بودن این قتل قوت گرفت بنابراین روابط شخصی مقتول را مورد بررسی قرار داد و مشخص شد از مدت‌ها قبل او با زن متاهلی ارتباط برقرار كرده بود و به خانه او رفت و آمد داشت. با شناسایی این زن همسر او بازداشت شد و به قتل اعتراف كرد. او در توضیح آنچه اتفاق افتاده بود، گفت: مدتی بود كه متوجه تغییر رفتار همسرم شده بودم اما مدركی نداشتم كه ثابت كنم زنم با كسی رابطه دارد به همین دلیل هم او را زیر نظر گرفتم.

موضوع را به برادرزنم گفته بودم و او هم قبول كرده بود در صورتی كه آن مرد را پیدا كردم كمكم كند او را بكشیم. روز حادثه از طریقی متوجه شدم آن مرد جوان در خانه من است. بلافاصله به سمت خانه حركت كردم. در راه با برادرزنم تماس گرفتم و گفتم چون قول داده باید به عهدش پایبند باشد. او هم گفت خیلی زود خودش را می‌رساند.

 مقابل در خانه بودم كه برادرزنم هم رسید. با هم وارد منزل شدیم و مردی را كه با زنم رابطه داشت در یكی از اتاق‌های خانه پیدا كردیم. با كمك برادرزنم دست و پای آن مرد را بستیم و تا جایی كه می‌توانستیم كتكش زدیم. من با ضربات چوب آن مرد را زدم آنقدر كه دیگر نتوانست نفس بكشد و مرد. بعد با همكاری برادرزنم جسد را به بیرون از خانه بردیم و رها كردیم. البته جسد را جایی بردیم كه كسی آن را پیدا نكند و نمی‌دانم پلیس چطور متوجه آن شد. با توجه به اینكه مرد جوان اعتراف كرده بود برادرزنش در این قتل نقش داشته است او هم بازداشت شد.

با تكمیل پرونده و صدور كیفرخواست متهمان برای محاكمه به دادگاه كیفری‌استان فارس فرستاده‌ شدند. در ابتدای جلسه محاكمه نماینده دادستان در دادگاه حاضر شد و درخواست صدور حكم قانونی برای هر دو متهم كرد. سپس اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و آنها هم درخواست صدور حكم مرگ كردند. در ادامه متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد.

او اتهام قتل را قبول كرد و گفت: من قصد كشتن آن مرد را نداشتم و فقط می‌خواستم تنبیه‌اش كنم اما ضربات محكم بود و او جانش را از دست داد. متهم ادامه داد: او با زن من رابطه برقرار كرده بود و باید تاوان این كارش را پس می‌داد تا بداند نباید چشم به ناموس دیگران داشته باشد. در ادامه متهم ردیف دوم در جایگاه حاضر شد. او هم اتهام قتل را قبول كرد و گفت: اینكه مردی با خواهر من كه شوهر داشت رابطه برقرار كرده بود برای فامیل ما آبروریزی بزرگی بود و باید این موضوع را حل می‌كردیم به همین دلیل هم قبول كردم با دامادمان همكاری كنم.

 این متهم گفت: ضربات را دامادمان وارد كرد و ضرباتی كه من زدم خیلی نبود. ضمن اینكه من در بستن دست و پای او و انتقال جسد به بیرون از خانه نقش داشتم. سپس وكلای متهمان از موكلان‌شان دفاع كردند و بعد از پایان جلسه محاكمه هیات قضات شعبه پنجم دادگاه كیفری‌استان فارس برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.