اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل مرد جوان بعد از برقراری رابطه پنهانی با همسر


من شاغل هستم و كار می‌كنم. هزینه زندگی‌ام را خودم تامین می‌كردم. چون با شوهرم رابطه خوبی نداشتیم و در آستانه جدایی بودیم.

شرق: مردی كه متهم است با همسر دوستش رابطه برقرار كرده‌ و شوهر این زن را به قتل رسانده در جلسه محاكمه قتل را انكار كرد.

متهم كه سابقه طولانی دوستی با مقتول داشت وقتی متوجه شد مقتول با همسرش اختلاف دارد با زن جوان رابطه برقرار و بعد نقشه قتل دوستش را طراحی كرد.

در ابتدای جلسه محاكمه كه دیروز در شعبه 74 دادگاه كیفری‌استان تهران برگزار شد روشن نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و كیفرخواست را قرائت كرد.

او انگشت اتهام را به سمت حسین متهم ردیف اول پرونده گرفت و گفت: دو سال قبل جسد مردی جوان در خانه‌اش پیدا شد. كسی كه ماموران را خبر كرده ‌بود مریم همسر هاشم- مقتول- بود.

 این زن كه سعی می‌كرد صدایش را مضطرب و ناراحت نشان دهد به پلیس گفت شوهرش به قتل رسیده ‌است. وقتی ماموران در محل حاضر شدند جسد هوشنگ را در حالی‌كه در میان انبوهی از وسایل خانه رها شده ‌بود پیدا كردند. جسد به پزشكی قانونی منتقل شد.

مریم به عنوان اولین كسی كه جسد را پیدا كرده ‌بود مورد بازجویی ماموران قرار گرفت. او گفت: برای اینكه بچه‌ها را از كلاس زبان به خانه بیاورم بیرون رفته‌ بودم وقتی برگشتم شوهرم مرده ‌بود و من جسدش را پیدا كردم. به نظرم می‌رسد كسی قصد سرقت داشته، وارد خانه شده و شوهرم را كشته ‌است.


نماینده دادستان ادامه داد: اظهارات این زن كافی نبود و ماموران برای بررسی صحت آن همسایه‌ها را مورد بازجویی قرار دادند و متوجه شدند آنها زمان قتل غریبه‌ای را در ساختمان ندیده‌اند. ضمن اینكه پلیس متوجه شد مریم با مردی رابطه دارد و مدام با او تلفنی صحبت می‌كند.

 بنابراین فرضیه قتل به دلیل خیانت مطرح شد. بررسی‌های بیشتر این فرضیه را به اثبات رساند و مشخص شد مریم از مدت‌ها قبل با حسین متهم ردیف اول پرونده كه دوست شوهرش بود رابطه داشت و در نهایت هم این دو نقشه قتل هاشم را كشیده‌اند.


نماینده دادستان در ادامه‌ گفت: متهمان با توجه به این یافته‌ها بازداشت شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. آنها به قتل اعتراف كردند و مشخص شد مریم و حسین نقشه قتل را طراحی كردند و زمان حادثه مریم در خانه را باز گذاشته و بیرون رفته حسین هم نقشه را اجرا كرده‌ است. این مرد برای انحراف تحقیقات پلیس، خانه را به هم ریخته ‌بود تا انگیزه قتل را سرقت نشان دهد.

در ادامه جلسه دادگاه اولیای‌دم مقتول در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حكم قصاص كردند.

سپس حسین به دفاع از خودش پرداخت. او اتهامش را رد كرد و گفت: من به دروغ به قتل اعتراف كردم و اصلا در جریان این ماجرا نبودم. اینها همه تهمت است.

متهم گفت: من و هاشم مدت‌ها بود كه باهم اختلاف مالی داشتیم. از او خواسته بودم پولم را بدهد اما او هربار می‌گفت چندماه دیگر می‌دهم. تا اینكه چند روز بعد از حادثه از زبان همسر مقتول شنیدیم هاشم كشته ‌شده ‌است.

این مرد ادامه داد: من اعترافات دروغین زیادی داشتم حتی یك‌بار ادعا كردم دو مرد افغان را اجیر كردم تا هاشم را بكشند اما این‌طور نبود و واقعیت نداشت و هیچ ‌افغانی هم دستگیر نشد. در اداره آگاهی شرایط خوبی نداشتم و مجبور بودم كه اعتراف كنم.

سپس مریم متهم ردیف دوم در جایگاه حاضر شد. او هم اتهامش را رد كرد و گفت: من شاغل هستم و كار می‌كنم. هزینه زندگی‌ام را خودم تامین می‌كردم. چون با شوهرم رابطه خوبی نداشتیم و در آستانه جدایی بودیم.

 ما برگه عدم ‌سازش هم داشتیم و می‌توانستیم هر لحظه از هم جدا شویم اما بچه‌ها مانع بزرگی برای این موضوع بودند. با اینكه به هیچ‌وجه نمی‌توانستیم همدیگر را تحمل كنیم اما توافق ما این بود كه به خاطر بچه‌ها در یك خانه بمانیم. آن روز هم من از هیچ‌چیز خبر نداشتم. بچه‌هایم كلاس زبان بودند، رفتم كه آنها را بیاورم وقتی برگشتم دیدم خانه شلوغ است و جسد شوهرم در میان وسایل افتاده است. من در قتل او نقشی نداشتم.


متهم در مورد پرینت مكالماتش با حسین گفت: حسین با من تماس می‌گرفت تا بداند شوهرم كجاست و چه می‌كند.

چون از هاشم پول طلب داشت مرتب در مورد این پول با من حرف می‌زد. ما اصلا ارتباط خاصی باهم نداشتیم. ضمن اینكه من هنوز هم فكر می‌كنم شوهرم توسط سارقان كشته ‌شده ‌است چون وسایلی از خانه‌ام دزدیده ‌شده كه ما آن را پیدا نكردیم.


بعد از متهمان وكلای آنها در جایگاه حاضر شدند. آنها دفاعیات خود را مطرح كردند و سپس رییس دادگاه ختم جلسه را اعلام كرد و هیات قضات برای صدور رای پرونده وارد شور شدند.


ویدیو مرتبط :
قتل فجیع مرد در مقابل همسر..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل دختر 20 ساله نتیجه رابطه پنهانی با مرد جوان


متهم به قتل 24 سال سن داشته و متاهل بوده كه بعد از تحقیقات پلیس متهم به جرم خود اعتراف كرد و علت قتل دختر جوان را برقراری رابطه پنهانی عنوان كرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اداره اطلاع رسانی پلیس همدان راز قتل مشكوك دختر جوان را نتیجه دوستی پنهان خیابانی عنوان كرد.

سرهنگ محسن اقبالیان در این زمینه بیان كرد: بامداد چهارم شهریورماه سالجاری، بر اساس گزارش مركز فوریتهای پلیسی مبنی بر كشف جسد در یكی از محورهای روستایی، عوامل كلانتری بخش قهاوند بلافاصله بررسی صحت و سقم موضوع را در دستور كار قرار دادند.

وی خاطرنشان كرد: با حضور عوامل گشت و كشف جسد دختری مجهول الهویه با سن تقریبی 20 ساله، مراتب به مقام قضایی اعلام شد.

سرهنگ اقبالیان افزود: در این راستا اقدامات اولیه انتظامی از جمله بررسی صحنه جرم توسط عوامل پلیس آگاهی، شناسایی جسد و تشخیص هویت آن، حضور قاضی در محل و انتقال جسد به پزشكی قانونی برای شناسایی دقیق علت مرگ انجام پذیرفت.

وی تصریح كرد: با انجام تحقیقات میدانی در محل و استعلامات انجام شده و رصد برخی اخبار مرتبط ،‌ هویت جسد، علت مرگ، اولیای دم و قاتل شناسایی شدند و پیگیری موضوع با تشكیل اكیپ ویژه‌ای ادامه یافت.

رییس اداره اطلاع رسانی پلیس همدان با اشاره به اینكه شگردهای پلیسی و مدارك موجود در صحنه باعث شد تا تلاش ماموران انتظامی به نتیجه برسد، اظهار كرد: در این راستا راز جنایت برملا و مشخص شد جنایت توسط فردی كه در ظاهر با متوفی دوست بوده صورت گرفته است.

سرهنگ اقبالیان یادآورشد: متهم به قتل 24 سال سن داشته و متاهل بوده كه بعد از تحقیقات پلیس متهم به جرم خود اعتراف كرد و علت قتل دختر جوان را برقراری رابطه پنهانی عنوان كرد.

وی در پایان توصیه كرد: مدیریت بر رفتار فرزندان و نظارت بر امور فردی و اجتماعی و ایجاد رابطه دوستانه و صمیمی با آنان از جمله وظایفی است كه والدین باید همواره مد نظر داشته باشند تا بستر انحراف و امكان سوء استفاده دیگران فراهم نشود.