اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل فجیع نوزاد دو روزه به خاطر انگیزه ناموسی


9 ماه منتظر ماندم تا بچه به دنیا بیاید. روز دوم تولد نوزاد بود كه آن را برداشتم و در یك چاه انداختم و رویش سنگ ریختم تا مطمئن شوم مرده است.

شرق: مردی كه نوزاد دو روزه‌ای را به قصد انتقام‌گیری به قتل رسانده بود در دادگاه كیفری استان فارس محاكمه می‌شود.

این جنایت دو سال قبل در شهرستان لار استان فارس رخ داد و ماموران وقتی تجسس در این خصوص را در دستور كارشان قرار دادند كه باخبر شدند جنازه پسری تازه متولدشده از اعماق یك چاه بیرون كشیده شده است.

 آنان بعد از رویت جسد كه هنوز بندناف آن بریده نشده بود دریافتند این نوزاد قربانی یك قتل شده است، زیرا جمجمه او متلاشی شده بود و شواهد نشان می‌داد جسمی سخت به سر وی اصابت كرده است.

كارآگاهان بعد از چند روز تحقیقات محلی پدر این نوزاد را شناسایی كردند. او كه ابتدا قصد نداشت حرفی درباره فرزندش بزند و حتی در تلاش بود تا ادعا كند مقتول، پسر او نیست بعد از اینكه دچار عذاب وجدان شد برادرهمسرش را به عنوان قاتل معرفی كرد.


اظهارات این مرد سبب شد متهم كه محمود نام دارد بازداشت شود. او در بازجویی‌ها به ارتكاب قتل اعتراف و انگیزه خود را مسایل ناموسی و انتقام‌جویی عنوان كرد.

 پسر 18 ساله ماجرا را برای كارآگاهان این‌طور شرح داد: «دو سال قبل مردی به اسم ناصر به خواستگاری خواهر بزرگم آمد و خانواده من هم با این ازدواج مخالفتی نكردند. ناصر و خواهرم بدون هیچ مشكلی با هم زندگی می‌كردند تا اینكه كم‌كم به رفتارهای ناصر مشكوك شدیم و فهمیدیم او با خواهر كوچكم به نام منیژه كه مجرد است، رابطه دارد.

 در این‌باره از منیژه پرسیدیم اما او انكار كرد تا اینكه بالاخره شواهد و مدارك بیشتری به دست آمد و ناصر و منیژه مجبور شدند به داشتن رابطه اعتراف كنند و ما متوجه شدیم ناصر، خواهرم را با حرف‌هایش اغفال كرده و فریب داده است.»


متهم به قتل ادامه داد: «آبروی خانوادگی ما در خطر بود و كاری هم از دست‌مان برنمی‌آمد اما اوضاع وقتی وخیم‌تر شد كه فهمیدیم منیژه باردار شده است.

زندگی‌مان در حال نابود شدن بود و راه چاره‌ای هم به فكرمان نمی‌رسید تا اینكه ناصر برای حل كردن مشكل پیشنهادی داد و همه به ناچار قبول كردیم و قرار شد برادر او خواهرم را عقد كند.

 مراسم عقد و عروسی خیلی ساده و صوری برگزار شد اما من هنوز نمی‌توانستم ناصر را ببخشم و دنبال فرصتی بودم تا از او انتقام بگیرم.»


محمود در ادامه اعترافاتش گفت: «9 ماه منتظر ماندم تا بچه به دنیا بیاید. روز دوم تولد نوزاد بود كه آن را برداشتم و در یك چاه انداختم و رویش سنگ ریختم تا مطمئن شوم مرده است. قرار بود در این‌باره هیچ‌كس حرفی نزند و موضوع را با كسی در میان نگذاریم تا آبروریزی راه نیفتد اما جسد پیدا و همه چیز فاش شد.»

متهم به قتل در ادامه تحقیقات به بازسازی صحنه قتل پرداخت و سپس اولیای‌دم مقتول با مراجعه به دادسرا اعلام كردند شكایتی از محمود ندارند و بدون هیچ قید و شرطی رضایت می‌دهند.

 به این ترتیب قرار مجرمیت و كیفرخواست علیه این مرد صادر شد و او به‌زودی به دلیل جنبه عمومی جرم در دادگاه كیفری استان فارس پای میز محاكمه می‌رود.
   


ویدیو مرتبط :
شوک.قتل فجیع نوزاد 6 ماهه.....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل فجیع نوزاد 16 روزه به دست مادرش


در ساعت ۹:۴۰ روز گذشته نوزاد ۱۶ روزه ای که بدنش به وسیله ضربات چاقو به شدت مجروح شده بود با آمبولانس اورژانس در معیت پدر و مادربزرگش برای مداوا به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال داده شد.

کودک ۱۶ روزه ای با ضربات چاقو توسط مادرش در مشهد به قتل رسید.

در ساعت ۹:۴۰ روز گذشته نوزاد ۱۶ روزه ای که بدنش به وسیله ضربات چاقو به شدت مجروح شده بود با آمبولانس اورژانس در معیت پدر و مادربزرگش برای مداوا به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال داده شد.

به محض انتقال این نوزاد، با توجه به این که دیگر رمقی در بدن وی نبود، بلافاصله کادر پزشکی بیمارستان برای نجات جان وی دست به کار شدند و با انجام عمل احیا و خون رسانی تلاش فراوان کردند تا این نوزاد را به زندگی برگردانند.

پس از چند بار عمل احیا ضربان کودک برای مدت کوتاهی به کار می افتاد اما باز از کار می افتاد و در نتیجه تلاش کادر پزشکی بی فایده ماند و این نوزاد پسر جان باخت.

بررسی ها درباره علت فوت این کودک حاکی از آن بود که نوزاد فوت شده در داخل منزل والدینش در آغوش مادربزرگ خود بوده و مادر نوزاد نیز در آشپزخانه در حال شستن ظرف بوده است که در این هنگام کودک شروع به گریه می کند و مادر با ناراحتی از گریه فرزند خود چاقویی را از آشپزخانه برمی دارد و کودک را از آغوش مادربزرگ می گیرد و سپس دو ضربه به قفسه سینه او وارد می کند.

شدت این ضربات به حدی بود که در همان لحظات اولیه، نوزاد دچار خونریزی شدید داخلی شد. به محض وقوع این حادثه مادربزرگ نوزاد که از این اقدام دختر خود شوکه شده بود شروع به داد و فریاد و تلاش کرد تا نوزاد را از دست دختر خود بگیرد که با مقاومت مادر ۲۰ ساله نوزاد مواجه شد و مادر نوزاد طی درگیری با مادرش،پای وی را با دندان مجروح کرده و یک لگد هم به کمرش زده است و حتی در این درگیری دست مادربزرگ نوزاد نیز دچار بریدگی سطحی شده است.

مادر نوزاد همچنین پس از این ماجرا اقدام به خودزنی کرده است که برای مداوا به بیمارستان ۲۲ بهمن اعزام شد. پس از آن مادربزرگ و پدر نوزاد با اورژانس تماس گرفتند و لحظاتی بعد نوزاد مجروح با آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهید هاشمی نژاد انتقال یافت که اقدامات درمانی درمورد وی موثر واقع نشد و او در بیمارستان جان سپرد.

در پی مرگ این نوزاد مراتب از طریق عوامل بیمارستان به قاضی اسماعیل شاکر (بازپرس ویژه قتل عمد) و کارآگاهان دایره جنایی پلیس آگاهی مشهد اطلاع داده شد و لحظاتی بعد مقام قضایی به همراه اکیپی از کارآگاهان در محل وقوع حادثه واقع در خیابان وحید مشهد حضور یافتند و بررسی های خود را درباره این حادثه دلخراش آغاز کردند.

مقام قضایی و کارآگاهان در بازدید از صحنه قتل آثار خونی را که روی دیوارهای منزل پاشیده شده بود مشاهده کردند و آلت قتاله را نیز در محل کشف کردند، آنان سپس به منظور ادامه تحقیقات به بیمارستان شهید هاشمی نژاد عزیمت کردند و از آن جا که پدر نوزاد پس از فوت فرزندش بیمارستان را ترک کرده بود، مقام قضایی دستور دستگیری و بازداشت او را صادر کرد.

همچنین مادر نوزاد که پس از حادثه خودزنی کرده و از بیماری افسردگی نیز رنج می برده است توسط اورژانس به بیمارستان ۲۲ بهمن انتقال یافت و از آن جا که وی قادر به تکلم نبود، کارآگاهان تا ظهر دیروز نتوانستند وی را مورد بازجویی قرار دهند اما بدین منظور در بیمارستان حضور یافتند تا چنانچه مادر نوزاد قادر به سخن گفتن شد وی را موردبازجویی قرار دهند.

یک پزشک درباره این حادثه گفت: افسردگی های پس از زایمان یکی از مواردی است که خانواده ها باید مراقب آن باشند و مادرانی که تازه زایمان کرده اند به محض بروز نشانه هایی از افسردگی برای مداوا نزد پزشک و روانپزشک برده شوند و اگر دارویی نیز در این زمینه تجویز می شود این داروها سروقت به بیمار داده شود.

این پزشک همچنین گفت: افسردگی بعد از زایمان اغلب در زایمان های اول شایع است و ضروری است که خانواده ها مادرانی را که فرزندان اول خود را به دنیا می آورند تحت حمایت همه جانبه و مراقبت بیشتر قرار دهند، چرا که افسردگی پس از زایمان می تواند خطرناک باشد.

منبع: خراسان