اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل عام وحشیانه 500 نفر به دست داعش


فرار بیش از 20 هزار ایزیدی به اقلیم کردستان عراق و قتل عام 500 نفر به دست داعش از جمله خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود.

خبرگزاری مهر: وزیر حقوق بشر عراق اعلام کرد که تروریست های داعش دستکم 500 نفر از ایزیدی های این کشور را به قتل رسانده اند و آنها را در گورهای دسته جمعی دفن کرده اند.

گفته می شود تروریست ها شماری از این افراد را زنده به گور کرده اند و برخی از آنها را سوزانده اند.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که بیش از 20 هزار نفر از ایزیدی های عراق که اغلب آنها زن و کودک هستند توانستند با کمک نیروهای پیشمرگ از طریق کوه های سنجار و خاک سوریه فرار کنند و به اقلیم کردستان عراق بازگردند.

جنایات تروریست های داعش علیه اقلیت ها در عراق به حدی است که واکنش مقامات جهانی را برانگیخته است. گروه داعش زنان مسیحی و ایزیدی را به اسارت می گیرد و در بازار مخصوصی که راه اندازی کرده است به عنوان کنیز می فروشد.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل عام 312 نفر توسط داعش در عراق



اخبار,قتل عام داعش در  منطقه «کوجو» در شمال عراق


اخبار بین الملل - قتل عام 312 نفر توسط داعش در عراق

«هوشیار زیباری» از مقامات ارشد کردستان عراق و وزیر خارجه سابق این کشور به خبرگزاری رویترز گفته بود: «آن‌ها سوار بر خودروهای خود از راه رسیدند و کشتار را شروع کردند.».

اسکای نیوز خبر داد که تروریست‌های داعشی ۳۱۲ نفر را در منطقه «کوجو» در شمال عراق قتل عام کردند.

به گزارش فارس، اسکای نیوز عربی از عراق خبر داد که تروریست‌های داعشی که در روستای «کوجو» در «سنجار» ۳۱۲ نفر دیگر را قتل عام کردند. این در حالی است که روز گذشته مقامات کردستان عراق اعلام کردند که داعشی‌ها در کوجو دستکم ۸۰ نفر از مردان «ایزدی» را به قتل رسانده‌اند.

«هوشیار زیباری» از مقامات ارشد کردستان عراق و وزیر خارجه سابق این کشور به خبرگزاری رویترز گفته بود: «آن‌ها سوار بر خودروهای خود از راه رسیدند و کشتار را شروع کردند.»

یک منبع کردی دیگر نیز گفته است که علاوه بر کشتار این افراد، داعش گروهی از زنان روستا را نیز ربوده اند.

رسانه‌های محلی کردستان عراق گزارش داده‌اند که روستای «کوجو» واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب منطقه «سنجار» محلی است که «داعش» روز جمعه در آن دست به کشتار زده است. 

اخبار بین الملل - فارس