اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل شوهر پس از فاش شدن رابطه پنهانی



وی گفت: شوهرم از من خیلی بزرگتر بود و اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشت و همیشه مرا اذیت می کرد. من هم چند وقتی میشد با مردی به اسم "هرمز" آشنا شده بودم و ارتباط داشتم.

قضات دیوان عالی کشور حکم زندان زن جوانی که به اتهام معاونت در قتل شوهرش دستگیر شده بود را رد کرده و او را مستخق قصاص دانستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پنجم مرداد سال 87 مرد جوانی با مراجعه به کلانتری 11 نهاوند ماموران را در جریان ناپدید شدن برادرش میانسالش قرار داد. با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و تلاش در این خصوص آغاز شد.
 
در ادامه جسدی در جاده و در داخل پرتگاه کشف شد که متعلق به مردی میانسال بود و بر اثر خفگی جان خودش را از دست داده بود. با شروع تحقیقات مشخص شد که جسد متعلق به همان برادر مردی است که به کلانتری رفته و ناپدید شدن برادرش را اعلام کرده بود. بنابراین تحقیقات در این خصوص آغاز شد. 
 
همسر مقتول در تجسس ها به ماموران گفت: شوهرم اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشت و گاهی اوقات اصلا به خانه نمی آمد. برای همین تصور می کنم او تصادف کرده باشد و یا از سوی دوستانش کشته شده باشد.
 
در ادامه مشخص شد که همسر مقتول با مردی ارتباط پنهانی داشته است. با این اطلاعات همسر مقتول به عنوان مظنون تحت بازجویی قرار گرفت و در نهایت به قتل همسرش با همدستی مرد جوان اعتراف کرد. 
 
وی گفت: شوهرم از من خیلی بزرگتر بود و اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشت و همیشه مرا اذیت می کرد. من هم چند وقتی میشد با مردی به اسم "هرمز" آشنا شده بودم و ارتباط داشتم. روز حادثه شوهرم ما را با هم دید. "هرمز" هم او را خفه کرد و من هم با چادرم جلوی دهن او را گرفتم.
 
با این اعترافات مرد جوان نیز دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد. پس از آن پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. متهمان در این شعبه محاکمه شدند و در پایان نیز هیات قضایی به هرمز قصاص و به زن جوان نیز حکم زندان صادر کردند. با اعتراض اولیای دم مبنی بر اینکه زن جوان نیز در قتل شوهرش مشارکت داشته است پرونده به شعبه 16 دیوان عالی کشور ارجاع شد. 
 
قضات این شعبه نیز پس از بررسی پرونده، حکم قصاص هرمز را تایید کرده ولی حکم زندان زن جوان را رد کردند. آنها اعتراض اولیای دم را وارد دانسته و هردو متهم را مستحق قصاص دانستند. بنابراین پرونده برای رسیدگی به جرم زن جوان بار دیگر به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
عاقبت رابطه پنهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل شوهر بعد از برقراری رابطه پنهانی



 زن جوان اعتراف کرد
قتل شوهر بعد از برقراری رابطه پنهانی

زن و مردی که متهم هستند در پی رابطه با یکدیگر، شوهر زن را به قتل رسانده‌اند به‌زودی در دادگاه کیفری‌استان تهران محاکمه می‌شوند.

به گزارش شرق: ماموران پلیس شهر‌ری یک سال قبل در جریان قتل مردی به نام حسن قرار گرفتند که با ضربات متعدد چاقو کشته ‌شده ‌بود. همسر این مرد قبلا به ماموران گفته ‌بود شوهرش گم شده ‌است.

 

وقتی جسد کنار خیابان پیدا شد ضربات برجای مانده روی بدن این مرد نشان می‌داد او قربانی انتقام‌گیری خشنی‌ شده ‌است. تحقیقات در این خصوص آغاز شد و زن جوان که لیدا نام ‌دارد به ماموران گفت: «شوهرم صاز خانه خارج شد، تا جایی که من می‌دانم با کسی قرار داشت فکر می‌کنم قرارش با پسرخواهرش بود چون حامد با من تماس گرفت و گفت با دایی‌اش کار دارد و سراغ او را از من گرفت از آنجایی که آنها با هم اختلافاتی داشتند و او تنها کسی است که دقایقی قبل از قتل شوهرم همراه او بود فکر می‌کنم قتل کار او است.»


وقتی ماموران حامد را بازداشت کردند این جوان گفته‌های لیدا را انکار کرد و مدعی شد با دایی‌اش قرار ملاقات نداشت. این جوان گفت: «من شهرستان بودم و در ترمینال منتظر اتوبوس نشسته ‌بودم که لیدا به من زنگ زد و پرسید کجا هستم.

 

جواب دادم دارم به محل خدمت سربازی‌ام می‌روم گفت به تهران بیا. پرسیدم برای چه باید این کار را بکنم؟ گفت حسن بدحال است، به خانواده‌ات خبردادم آنها هم دارند به تهران می‌آیند. من هم بلافاصله به سمت تهران حرکت کردم تا ببینم چه اتفاقی افتاده ‌است البته چندبار با تلفن همراه دایی‌ام تماس گرفتم تا حالش را بپرسم اما جواب نداد.»


این جوان ضمن انکار قتل مدارکی را به ماموران نشان داد که صحت حرف‌هایش را تایید می‌کرد. به این ترتیب پلیس تحقیقات خود را درباره زندگی خصوصی لیدا و شوهرش آغاز کرد. وقتی لیدا مورد بازجویی قرار گرفت همه چیز را انکار کرد و گفت نمی‌داند

 

چه بلایی سر شوهرش آمده ‌است اما زمانی که ماموران ده‌ها صفحه پرینت پیامک‌هایی را که او برای فردی ناشناس فرستاده‌ بود جلویش گذاشتند و از او توضیح خواستند زن جوان مجبور به اعتراف شد. او گفت: چند ماهی ‌بود که با مهران رابطه ‌داشتم. ما باهم صحبت می‌کردیم و بیرون می‌رفتیم مهران خیلی به من وابسته ‌شده ‌بود و به همین دلیل هم شوهرم را کشت اما من در قتل شوهرم نقشی نداشتم.


بررسی‌های ماموران فاش کرد مهران جوانی 19ساله ‌است که از یک سال قبل با لیدا آشنا شده بود و آن دو با هم رابطه‌ داشتند. این زن در پیامک‌هایی که برای مهران فرستاده از او خواسته ‌بود تا نقشه قتل شوهرش را عملی کند و حتی به او قول ازدواج هم داده‌ بود. به این ترتیب راز مرگ حسن برای ماموران فاش شد.

 

مهران هم بعد از دستگیری وقتی مدارک پلیس را دید قتل را قبول کرد و گفت: از وقتی با لیدا رابطه برقرار کردم مدام به من می‌گفت از شوهرش خسته‌ شده ‌است و چون حسن خیلی او را اذیت می‌کند قصد دارد طلاق بگیرد. من 10 سال از لیدا کوچک‌تر بودم و می‌دانستم اگر بخواهم با او ازدواج کنم خانواده‌ام مخالفت می‌کنند. با این حال چون دوستش داشتم به او گفتم اگر از شوهرش جدا شد من حتی با وجود مخالفت خانواده‌ام با او ازدواج می‌کنم.

 

مدتی که گذشت لیدا به من گفت حسن حاضر نیست او را طلاق بدهد و دادگاه هم حق را به او می‌دهد بنابراین بهترین راه این است که حسن را بکشیم. من چندبار امتناع کردم اما لیدا گفت نقشه‌ای کشیده که می‌توانیم از طریق آن حسن را بکشیم و کسی هم متوجه نشود ما این کار را کرده‌ایم. روز حادثه من به خانه لیدا رفتم و شوهر او را به قتل رساندم و بعد هم او گفت با پسرخواهر حسن تماس گرفته و طوری طراحی کرده که انگار او عامل قتل است. من بعد از این قتل مدتی خودم را مخفی کردم.»


ماموران با توجه به اقاریر دو متهم آنها را برای بازسازی صحنه جرم به محل بردند و این کار انجام شد. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه 74 دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد. و مهران با اتهام مباشرت در قتل و لیدا با اتهام معاونت در قتل به‌زودی محاکمه می‌شوند./شرق