اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل شوهر با همدستی یك غریبه



قتل,اخبار,قتل عمد,جریمه قتل

 پرونده زنی كه با همدستی یك مرد شوهرش را در كرمانشاه به قتل رسانده بود، با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری استان كرمانشاه ارسال شد تا بزودی متهمان محاكمه شوند.

دهم دی سال گذشته زنی با مركز فوریت‌های پلیسی 110 استان كرمانشاه تماس گرفت و خبرداد به منزل خواهرش در شهرك حافظیه رفته كه با جسد پتوپیچ شده شوهر او در خانه و نیز حضور خواهرش و یك مرد غریبه در كنار جسد مواجه شده است.

در پی این تماس، كارآگاهان جنایی اداره آگاهی به محل حادثه اعزام شدند اما خبری از زن مقتول و مرد غریبه نبود و در ادامه جسد مرد صاحبخانه را به پزشكی قانونی منتقل و موضوع را به شیرزادی، بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب كرمانشاه گزارش كردند.

چهار روز از مرگ صاحبخانه می‌گذشت

با شروع تحقیقات، ماموران متوجه شدند مرد جوان معتاد بوده و براثر اصابت جسمی سخت به ناحیه سر فوت كرده و آثار ضرب و جرح در او وجود دارد و چهار روزی از زمان مرگ او می‌گذرد.

در مرحله بعدی معلوم شد افراد متعددی برای مصرف مواد مخدر به خانه مقتول رفت و آمد داشته و مردی كه همراه همسر و فرزند مقتول از محل جنایت متواری شده، با مقتول دوست بوده است.

با مشخص شدن هویت عامل جنایت ـ ‌دوست مقتول ـ او تحت تعقیب قرار گرفت و ماموران با شناسایی خانه متهم متوجه شدند، خانواده‌اش از او و جنایتی كه مرتكب شده، بی‌خبرند.

دستگیری متهمان در كرج

جستجوها ادامه داشت تا این‌كه پلیس ردپای متهمان فراری را در منطقه آتشگاه كرج در استان البرز به دست آورد.

بنابراین ماموران 16 فروردین امسال پس از هماهنگی قضایی به شهر كرج اعزام شده و هردو متهم فراری را در خانه اجاره‌ای دستگیركردند.

این در حالی بود كه ماموران با مشاهده آثار كبودی روی بدن دختر خردسال مقتول، متوجه شدند او بارها شكنجه شده و مورد كودك آزاری قرار گرفته است.

همدستی در قتل شوهر

همسر مقتول در بازجویی به پلیس گفت: شوهرم معتاد بود و همیشه من و فرزندم را اذیت می‌كرد. او افراد معتاد را برای مصرف مواد مخدر به خانه مان می‌آورد و برای همین موضوع با هم اختلاف داشتیم. شوهرم همچنین به من سوءظن داشت و با ادعای این كه من با فردی رابطه دارم، مرا تحقیر می‌كرد و كتكم می‌زد.

متهم اضافه كرد: در پی این بد رفتاری‌ها، من با یكی از دوستان معتاد شوهرم ارتباط پنهانی برقرار كردم و در ادامه تصمیم گرفتیم از شر شوهرم خلاص شویم. روز حادثه شوهرم را كه مواد مخدر مصرف كرده بود،‌ به كمك دوستش كتك زدم، سپس او با میله آهنی محكم به سر شوهرم زد.

این زن یادآور شد: همان موقع برادرم و دو مرد كه از آشنایانمان بودند، به ما ملحق شده و آنها نیز شوهرم را كتك زدند. آن‌گاه من و مرد مورد علاقه‌ام شوهرم را بشدت كتك زده و دست و پایش را بستیم و پتوپیچ كردیم. چهار روز به همین منوال سپری شد تا این كه خواهرم وقتی به خانه‌مان آمده بود، به كشته شدن شوهرم پی برد و از ترس این كه او پلیس را خبر كند، جسد را در خانه رها كرده و متواری شدیم.

عامل جنایت، كودك مقتول را شكنجه می‌داد

متهم زن درباره شكنجه شدن دخترش از سوی عامل جنایت گفت: پس از فرار به‌طور موقت با دوست شوهرم ـ‌ عامل جنایت ـ‌ ازدواج كردم و با سفر به شهر كرج زندگی پنهانی‌مان شروع شد. شوهر جدیدم به دخترم علاقه‌ای نداشت و او را بشدت شكنجه می‌‌كرد. هربار كه به او اعتراض می‌كردم، با من هم دعوا می‌كرد، اما از ترس جان خود و فرزندم به زندگی با او ادامه دادم.

در پی اعتراف همسر مقتول، عامل جنایت هم در بازجویی اعتراف كرد با همدستی زن جوان، شوهر او را كه با وی دوست بوده، به قتل رسانده و همچنین كودك آنها را كه بهانه پدرش را می‌گرفته بشدت شكنجه كرده است.

اعتراف قاتل به جنایت دیگر

در حالی كه تحقیق از این متهم ادامه داشت، او راز یك جنایت دیگر را نیز برملا كرد و گفت: چند روز پیش از قتل مرد معتاد، یكی از دوستانم را كه با او اختلاف داشتم، به بهانه مصرف مواد مخدر و آشتی كردن به بیابان بردم.

متهم به قتل اضافه كرد: در آنجا با هم درگیر شدیم و با سنگ ضربه‌ای به سر او زده و جانش را گرفتم و جسدش را در همان بیابان دفن كردم.

در پی اعتراف متهم به قتل، كار آگاهان جنایی به محل دفن جسد اعزام شده و با كشف جسد متلاشی شده، آن را به پزشكی قانونی منتقل كردند.

در ادامه پیگیری‌ها، برادر زن مقتول و دو مردی كه مرد معتاد را پیش از مرگ كتك زده بودند هم دستگیر شدند. این سه متهم نیز در بازجویی به جرم خود اعتراف كردند.

برای این سه متهم قرار قانونی صادر شد و همسر مقتول و عامل جنایت هم روانه زندان شدند.

چند روز پیش با پایان یافتن تحقیقات، برای هر دو متهم پرونده قتل از سوی بازپرس شیرزادی رییس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب كرمانشاه كیفرخواست صادر شد و قرار است متهمان بزودی در دادگاه محاكمه شوند.... / جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
قتل با یك ضربه قمه در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل شوهر با همدستی مرد غریبه


زنی برای پایان دادن به اختلافات خانوادگی، نقشه قتل شوهرش را طراحی و آن را با همدستی مردی دیگر اجرا کرد.

اواسط تیرماه زنی جوان به نام مهناز به پلیس کازرون خبر داد، شوهرش به طرز مرموزی به قتل رسیده است. زمانی که ماموران در خانه‌ این زن حاضر شدند، جسد مرد 28ساله به نام حمید را که غرق در خون روی زمین افتاده‌ بود، مشاهده کردند. جراحات روی بدن این مرد نشان می‌داد او با ضربات متعدد و پی‌درپی جسمی برنده کشته‌ شده ‌است.

در حالی که به نظر نمی‌رسید قاتل یا قاتلان برای ورود به قتلگاه با مانعی مواجه شده باشند و از سویی نشانه‌ای نیز مبنی بر سرقت از خانه حمید وجود نداشت، به دستور بازپرس جنایی، پرونده جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

مهناز در اولین بازجویی‌ها گفت: «من برای انجام کاری خانه را ترک کرده‌ بودم و حمید در منزل ‌بود. وقتی برگشتم دیدم حمید غرق در خون در خانه ‌افتاده است. با دیدن این صحنه شوکه شدم و بعد از چند لحظه که به خودم آمدم با پلیس تماس گرفتم.»

زن جوان گفت: «از روابط کاری شوهرش خبر ندارد و به کسی هم مظنون نیست.»

با توجه به اینکه هیچ سرنخی در این بازجویی‌ها به دست نیامد، پلیس تصمیم گرفت زندگی شخصی حمید را مورد بررسی قرار دهد. در این مرحله فاش شد مقتول مدتی بعد از زمان ازدواجش با مهناز دچار اختلاف شده و آنها درگیری‌های زیادی داشتند. حتی زن جوان چند بار به حالت قهر خانه‌اش را ترک کرده و بعد از مدتی دوباره برگشته‌ بود.

این اطلاعات پلیس را به همسر قربانی ظنین کرد به همین خاطر مهناز برای دومین مرتبه پشت میز بازجویی نشانده شد. او اتهام قتل همسرش را انکار کرد و گفت هیچ اطلاعی از چگونگی قتل ندارد، به‌رغم این انکارها، تحقیق از وی ادامه یافت تا اینکه او بعد از چندین روز بازجویی لب به اعتراف گشود و توضیح داد چطور با یک مرد افغان نقشه قتل شوهرش را کشیده ‌است.

مهناز گفت: از وقتی با شوهرم ازدواج کردم، با او اختلافات شدیدی داشتم. نمی‌دانستم باید چه‌کنم خیلی ناراحت بودم. مخالفت‌های من با کارهای شوهرم فایده‌ای نداشت و او من را اذیت می‌کرد. رفتارهای حمید طوری بود که دیگر زندگی کردن برایم معنایی نداشت. تلاشم برای اینکه شوهرم را تغییر دهم و زندگی‌ام عوض شود، فایده‌ای نداشت. شرایط خانوادگی‌ام هم طوری نبود که بتوانم از شوهرم جدا شوم. بالاخره تصمیم گرفتم شوهرم را به قتل برسانم. خودم نمی‌توانستم این کار را بکنم و به یک همدست احتیاج داشتم. به همین خاطر با مردی افغان به نام نورمحمد ارتباط برقرار کردم. مدتی که گذشت به او گفتم می‌خواهم شوهرم را بکشم و نمی‌توانم با او زندگی کنم. برای او توضیح دادم شوهرم چه کارهایی می‌کند و من چقدر از دستش عذاب می‌کشم، همین حرف‌ها بود که باعث شد نورمحمد قبول کند حمید را به قتل برساند. نقشه را طراحی کردیم و قرار شد نورمحمد به خانه من بیاید.

متهم ادامه داد: «زمان قرار من در را بازکردم و نورمحمد وارد ‌شد. بعد با کمک من شوهرم را به قتل رساند. او چاقوی تیزی داشت و با آن چاقو به شوهرم ضربه زد و جانش را گرفت. بعد از اینکه نقشه‌مان را اجرا کردیم، طبق قرار نورمحمد خانه‌ را ترک کرد و من بعد از اینکه خودم را مرتب کردم، با پلیس تماس گرفتم و گفتم جسد شوهرم را در خانه پیدا کرده‌ام.

این زن درباره همدستش نیز گفت: «من از نورمحمد خبری ندارم، قرار بود او بعد از قتل از کازرون فرار کند اما اصلاً نمی‌دانم به کجا رفته است.»

بنا بر این گزارش، پلیس با توجه به اعترافات مهناز تحقیقات گسترده‌ای را برای بازداشت نورمحمد آغاز کرده اما هنوز ردپایی از این مرد به دست نیامده است.

منبع: خبرآنلاین