اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل شوهرخواهر به اتهام رفتارهای غیراخلاقی



اخبار حوادث -  قتل شوهرخواهر به اتهام رفتارهای غیراخلاقی

مردی که شوهرخواهر خود را به قتل رسانده است ادعا کرد رفتارهای غیراخلاقی مقتول باعث این جنایت شد.

  ماموران پلیس آخرین روز آبان حین گشترنی در جاده چالوس خودرویی را مشاهده کردند که کنار جاده متوقف شده بود. آنها بعد از نزدیک‌شدن به خودرو مردی را دیدند که به قتل رسیده و به حالت نشسته روی صندلی گذاشته شده بود.

 

جراحت روی شقیقه مقتول حکایت از آن داشت که وی هدف گلوله قرار گرفته است. ماموران در بازرسی از خودرو پوکه فشنگ را پیدا کردند و سپس موضوع را به بازپرس جنایی اطلاع دادند. کارآگاهان ویژه مبارزه با قتل پلیس آگاهی استان البرز بعد از انتقال جنازه به پزشکی‌قانونی تحقیقات خود را برای افشای راز این جنایت آغاز کردند.

 

آنها فهمیدند مقتول مردی به نام نیماست که جسدش را در خودرو خودش گذاشته‌اند. همچنین فاش شد نیما در شهری دیگر زندگی می‌کند اما دوستانی در تهران و کرج دارد و به همین دلیل مرتب به این دو شهر رفت‌وآمد دارد. همسر مقتول وقتی تحت بازجویی قرار گرفت از ماجرای قتل شوهرش ابراز بی‌اطلاعی کرد.


در همین حال تحقیقات پلیسی فاش کرد این زن از حدود سه‌ماه قبل با نیما دچار اختلافات شدید شده بود ضمن اینکه مقتول از مدت‌ها پیش با خانواده همسرش نیز اختلافاتی داشت و از حدود چهارسال قبل روابطش را با آنها کاهش داده بود. 

 

متخصصان پزشکی‌قانونی در همان روزها که تلاش برای یافتن سرنخی از قاتل یا قاتلان ادامه داشت اعلام کردند در خون مقتول مواد مخدر و داروی بیهوشی وجود دارد ضمن اینکه علت مرگ او شلیک به سرش است. اعلام این نظریه فرضیه‌ای را پیش‌روی پلیس قرار داد و این احتمال مطرح شد که قاتل یا قاتلان به‌واسطه آشنایی قبلی با مقتول او را به خانه‌اش کشانده، بیهوش کرده و سپس کشته‌اند.


در این میان وقتی فاش شد برادرزن نیما که مردی متاهل است خانه‌ای مجردی دارد، ظن پلیس نسبت به وی قوت گرفت و ماموران این مرد را بازداشت و از خانه او داروی بیهوشی کشف کردند.


متهم به نام اکبر در حالی‌که ابتدا اتهام قتل را انکار می‌کرد سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: «نیما رفتارهای غیراخلاقی داشت. چندین‌بار به او تذکر داده بودم اما بی‌فایده بود تا اینکه تصمیم گرفتم او را بکشم به همین دلیل نیما را به خانه‌ام کشاندم و با همکاری همسرم به او داروی بیهوشی دادم.


بعد از اینکه نیما از حال رفت به او مواد مخدر تزریق کردم و سپس او را در ماشینش گذاشتم و به جاده چالوس بردم در آنجا می‌خواستم وی را به دره پرت کنم اما ناگهان دیدم نیما سلاح دارد با همان کلت او را به قتل رساندم و فرار کردم.» ماموران در ادامه همسر اکبر را بازداشت کردند و او نیز به همدستی با شوهرش اعتراف کرد.

اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
بازداشت زنی به اتهام قتل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد جوان از اتهام قتل عمد تبرئه شد



 

 

مرد جوان از اتهام قتل عمد تبرئه شد

 

مرد جوانی كه دوست خود را در یك درگیری در پارك به قتل رسانده بود از اتهام قتل عمد تبرئه شد.

 

شامگاه ۲۲ خرداد ۸۸، مرد جوانی با مراجعه به كلانتری ۱۲۱ سلیمانیه مدعی شد برادرش در جریان یك درگیری به شدت زخمی و روانه بیمارستان شده است.

 

مأموران در محل حادثه حاضر شدند و بعد از شنیدن اظهارات شاهدان دریافتند كه فرد مجروح به نام مهران، با دوست خود به نام علی درگیر شده و در حین درگیری، علی، او را با قمه مجروح كرده است.

 

با توجه به اینكه اطلاعی از فرد ضارب در دست نبود، مأموران به بیمارستان بازرگانان مراجعه كردند تا از مجروح درباره علت درگیری سؤال كنند اما حال وی بسیار وخیم بود و در نهایت صبح روز بعد، فوت كرد.

 


متهم به قتل بعد از دستگیری، ضمن اعتراف به درگیری با مقتول گفت: بعد از بازگشت از صندوق اخذ رأی، با مقتول جر و بحث كردیم و او با قمه چند ضربه به من زد. من هم عصبانی شدم و با قمه خود به او ضربه ای زدم. بعد از آن با موتور دوستم به بیمارستان رفتم و دیگر اطلاعی از مهران نداشتم.

 

بعد از اعتراف متهم، قرار مجرمیت وی در دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۴ دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد كه صبح امروز به ریاست قاضی حسن تردست به آن رسیدگی شد.

 

صبح امروز ابتدا نماینده دادستان متن كیفرخواست را قرائت كرد سپس اولیای دم تقاضای قصاص كردند و مدعی شدند از دادگاه می خواهند تا قاتل پسرشان را به سزای عملش برسانند.

 


پس از آن متهم به قتل به نام علی با قرار گرفتن در جایگاه متهم از خود دفاع كرد و مدعی شد پس از بازگشت از محل كارش در روز حادثه به صندوق اخذ رأی رفته اما در بازگشت از محل رأی گیری مهران را دیده و از او خواسته تا قلیانی كه نزدش بوده را برگرداند.

 

وی ادامه داد: مهران مدعی شد باید اندكی به وی وقت بدهم تا قلیان را از خانه شان بیاورد من هم برای آنكه معطل نشوم به یكی از پارك های نزدیك خانه مان رفتم كه در این لحظه مهران تماس گرفت تا من به پیش وی رفته و قلیان را از او بگیرم.

 

وی افزود: در همین حین یكی از دوستانم به من رسید و من را با موتور سیكلت پیش مهران برد كه به محض حضور ما در این منطقه مهران به سمت من حمله كرد و با قمه ای كه در دست داشت یك ضربه به دست، كمر و سر من وارد كرد.

 

متهم مدعی شد پس از آن با چاقوی تزئینی كه در جیبم داشتم قصد ترساندن و دفاع از خود داشتم و به همین دلیل ضربه ای به وی زدم و سپس از محل به همراه دوستم رفتم.

 

پس از اظهارات متهم تعدادی از شهود در جایگاه قرار گرفتند و مدعی شدند مهران ابتدا با قمه به سمت متهم حمله ور شده است كه همین دلیل باعث شد تا قضات دادگاه متهم را از اتهام قتل عمد تبرئه كرده و او را به ۱۰ سال حبس محكوم كنند كه ۵ سال از این مدت تعلیق شد و به این ترتیب متهم تنها به تحمل ۵ سال حبس محكوم شد.... / خبرگزارى فارس