اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل در کمپ ترک اعتیاد




 اخبار حوادث  - قتل در کمپ ترک اعتیاد

درگیری شدید دو بیمار در یكی از كمپ‌های ترك اعتیاد شهرستان ملارد رنگ خون به خود گرفت.

آسمان به تازگی روشن شده بود و بیماران یكی از كمپ‌های ترك اعتیاد شهرستان ملارد در حال انجام برنامه روزانه درمانی خود بودند كه فریادی بلند و هراسان توجه آنها را به خود جلب كرد. سكوت لحظه‌یی حكمفرما شد اما طولی نكشید تا تمامی افراد داخل كمپ به سرعت به سمت اتاقی هجوم بردند كه فریاد از آنجا به آسمان بلند شده بود. فریادی كه نشان می‌داد یكی از بیماران به شكل عجیبی جان خود را از دست داده است.

مرگ بیمار تعجب‌برانگیز بود بنابراین مسوولان كمپ را مجاب كرد تا بلافاصله پلیس را در جریان وقوع آن قرار دهند. به این ترتیب تیمی از كارآگاهان آگاهی ملارد برای بررسی صحنه حادثه وارد عمل شدند.

به گفته سرهنگ همتی، فرمانده نیروی انتظامی ملارد در همان تحقیقات اولیه مشخص شد بیمار به علت مرگ طبیعی فوت نكرده است و آثار ضرب و شتم و درگیری روی سر و گردن جسد به وضوح دیده می‌شود. كبودی‌هایی كه فرضیه قتل را در ذهن كارآگاهان تقویت كرد و باعث شد تا سریعا جسد را برای كشف علت اصلی مرگ به پزشكی قانونی منتقل كنند.

در حالی كه تحقیقات پلیس از صحنه جرم ادامه داشت پزشكی قانونی دلیل اصلی مرگ را خفگی عنوان كرد و مهر تایید بر فرضیه قتل زد.

با مشخص شدن علت اصلی مرگ تحقیقات پلیس روند تازه‌یی به خود گرفت و بررسی صحنه جرم با جدیت بیشتری پیگیری شد. تحقیقات از صحنه جرم نشان می‌داد كه قاتل به زور وارد كمپ نشده و هیچ اثری از تخریب بر روی اتاقی كه مقتول در آن به قتل رسیده دیده نمی‌شود. سرنخی مهم كه وسعت بازجویی كارآگاهان را به افراد داخل كمپ محدود كرد.

در حالی كه بازجویی پلیس از مدیر كمپ و دستیارش نشان می‌داد كه آنها هیچ نقشی در وقوع قتل ندارند، اضطراب و نگرانی در چهره یكی از بیماران توجه پلیس را به خود جلب كرد. در بازجویی‌های اولیه كارآگاهان از این بیمار مشخص شد كه متهم در شب حادثه با مقتول در یك اتاق تحت درمان بوده اما در نیمه‌های شب و با حالتی پریشان از آنجا خارج و خود را به سالن كمپ رسانده و تا پیدا شدن جسد همانجا مانده است.

به دست آمدن این سرنخ مهم به همراه اظهارات ضد و نقیض متهم درباره شب حادثه فرضیه قاتل بودن او را قوت می‌بخشید به همین دلیل ماموران او را برای انجام بازجویی‌های فنی به پلیس آگاهی منتقل كردند.

به گفته سرهنگ همتی، متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی و با مشاهده سرنخ‌های پلیس از كتمان حقیقت چشم‌پوشی و به قتل هم‌اتاقی‌اش اعتراف كرد و گفت: «من شب حادثه با مقتول در یكی از اتاق‌های كمپ بودم. او از درد به خود می‌پیچید و دچار ناراحتی شده بود به همین خاطر شروع به فحاشی كرد. من هم وقتی دیدم او دارد به من فحش می‌دهد جوابش را دادم اما نمی‌دانم چه شد كه یكهو بحث بین ما بالا گرفت و ما با هم درگیر شدیم. من او را به زمین زدم و آنقدر عصبانی بودم كه كنترل خودم را از دست دادم و با دستم او را خفه كردم».

به این ترتیب و با اعترافات صریح متهم، پرونده تكمیل و به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.


 اخبارحوادث  -  اعتماد


ویدیو مرتبط :
گفتگو کمپ ترک اعتیاد آوای رهایی با جناب آقای یعقوبی مددیار اعتیاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل یک معتاد در کمپ ترک اعتیاد




 اخبارحوادث   - قتل یک معتاد در کمپ ترک اعتیاد

مسوولان كمپ ترك اعتیاد كه با شكنجه مرد معتاد او را به قتل رسانده بودند در دادگاه كیفری پای میز محاكمه قرار گرفتند.

به گزارش اعتماد، 27 مهر ماه سال 91 ماموران پلیس در جریان مرگ مشكوك مرد 23 ساله‌یی در یك كمپ ترك اعتیاد در «قوچ حصار» قرار گرفته‌اند.

جوان 21 ساله‌یی به نام هادی كه مسعود را به بیمارستان انتقال داده بود در تحقیقات اولیه گفت: مسعود برای ترك اعتیاد از سوی دوستانش به كمپ آورده شده بود اما صبح امروز قصد داشت از پشت بام فرار كند كه به پایین سقوط كرد.

 در ادامه تحقیقات سه نفر از مسوولان كمپ به نام‌های حسن 19 ساله، حسین 30 ساله و محسن 33 ساله شناسایی شدند و پرونده برای رسیدگی در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

ماموران در ادامه به تحقیق از افراد حاضر در كمپ پرداختند كه یكی از آنها گفت: مسعود قصد فرار از كمپ را داشت كه مسوولان آنجا او را با زنجیر و طناب به درختی بسته و او را به‌شدت كتك زدند. مسعود درخواست آب كرد كه محسن شلنگ آب را در داخل دهان او قرار داد كه باعث مرگ مسعود شد.

در ادامه محسن به جرم خود اعتراف كرد و پرونده برای محاكمه به شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز جلسه محاكمه متهمان به ریاست قاضی عزیزمحمدی و با حضور چهار قاضی مستشار برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح كیفرخواست گفت: در این پرونده محسن متهم به مباشرت در قتل مسعود و سه متهم دیگر متهم به معاونت در قتل هستند. در ادامه اولیای دم مقتول نیز خواستار قصاص قاتل شدند.

 رییس دادگاه با تفهیم اتهام به محسن از او خواست به دفاع از خود بپردازد كه مرد جوان با رد اتهامش گفت: من پیش از این در این كمپ اعتیادم را ترك كرده بودم، شب حادثه برای دیدن دوستانم به آنجا رفتم. مسعود از كمپ فرار كرده بود و هادی و حسین او را پیدا كرده و به كمپ بازگرداندند. آنها مسعود را به درخت بسته و كتك زدند. مقتول بیهوش شده بود كه من شلنگ آب را روی صورتش گرفتم تا به هوش بیاید. من قصد كشتن او را نداشتم.

در ادامه متهمان دیگر نیز در جایگاه قرار گرفته و مدعی شدند مسعود قصد فرار از كمپ را داشته و آنها او را كتك زدند و هیچ نقشی در قتل او نداشتند.

پس از آخرین دفاعیات متهمان قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.


 اخبارحوادث - اعتماد