اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل در پارک ارم به بهانه اسکیت!


کارآگاهان پلیس تهران بزرگ به دنبال عامل جنایت پارک ارم هستند.

خبرگزاری ایسنا: کارآگاهان پلیس تهران بزرگ به دنبال عامل جنایت پارک ارم هستند.

در ساعت 21:30 روز 12 مهرماه 92، از طریق مرکز فوریت‌های پلییس 110 خبر«درگیری منجر به جنایت» به کلانتری 133 شهرزیبا اعلام شد که با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که دو گروه از جوانان که در "محوطه بازی اسکیت هوایی" حضور داشتند، به بهانه "ورود به داخل صف بازی اسکیت هوایی" ، در دو مرحله با یکدیگر درگیر شده که طی آن جوانی به نام شهاب ( 27 ساله ) بر اثر اصابت ضربات چاقو به قتل می رسد که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دو نفر از دوستان مقتول که بهمراه وی به پارک ارم آمده بودند، در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشتند: "بهمراه شهاب ، برای سوار شدن به دستگاه اسکیت هوایی در داخل صف ایستاده بودیم که دو نفر جوان بدون رعایت نوبت وارد صف شدند؛ در مرحله اول، ما و دیگران از آنها درخواست کردیم تا نوبت را رعایت کنند که آنها به این موضوع توجهی نکرده و همین موضوع باعث شد تا طی یک مرحله درگیری کوتاه آنها را از صف خارج کنیم.

 هنوز دقایقی از رفتن آنها نگذشته بود که مجددا همان دو نفر به محوطه بازی اسکیت مراجعه و اینبار یکی از آنها شیشه نوشابه و دیگری چاقو همراه داشت؛ ناگهان جوانی که چاقو به دست داشت، به سمت شهاب حمله ور شد و با چاقو ضربه ای به شهاب زد و بلافاصله هر دو نفر به سرعت از محل متواری شدند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر اعلام کرد: با توجه به ادامه رسیدگی به این پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی، از کلیه شهروندان محترمی که در طول یک سال گذشته اخبار یا اطلاعاتی در خصوص این خبر شنیده و یا اطلاعاتی در خصوص هویت ضارب دارند درخواست می شود تا از طریق شماره تماس 51055429 ، اخبار و اطلاعات خود را جهت شناسایی متهم پرونده در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.


ویدیو مرتبط :
نورپردازی هفت رنگ (اسکیت) - پارک ارم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخی به بهانه تخلیه ناراحتی دست به قتل خانوادگی می زنند



 

  برخی به بهانه تخلیه ناراحتی دست به قتل خانوادگی می زنند

 

برخی افراد به بهانه تعصبات خانوادگی این اجازه را به خود می دهند كه یكی از اعضای خانواده را از بین ببرند. برخی افراد به بهانه تعصبات خانوادگی این اجازه را به خود می دهند كه یكی از اعضای خانواده را از بین ببرند.

دكتر غنچه راهد در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این كه قتل یكی از اشكال افراطی خشونت است، گفت: هر پرونده قضایی درباره قتل های خانوادگی علت و علل مشخصه خود را دارد و نمی توان علت خاصی را برای همه قتل های این چنینی عنوان كرد.

وی با بیان این كه به طور كلی می توان خشونت پنهان در فرد را عامل اصلی بروز قتل های این چنینی عنوان كرد ، افزود: كنترل كلیه رفتارها، انزوای اجتماعی، عدم حمایت اجتماعی، می توانند زمینه های بروز قتل را مهیا كند.

راهد با بیان این كه اعتیاد و مصرف مشروبات الكلی می تواند یكی از علل مهم در بروز قتل های خانوادگی باشد، گفت: فرد با مصرف مواد مخدر در حالت عادی قرار ندارد و جرات بسیاری از كارها حتی قتل یكی از اعضای خانواده در وی زنده می شود.

وی با اعلام این كه مسایل ناموسی و سوءظن هایی كه افراد خانواده نسبت به یكدیگر دارند، نیز یكی از دلایل اصلی بروز قتل های خانوادگی است، تصریح كرد: با وجود تغییراتی گسترده ای كه در سطح فرهنگی مردم جامعه ایجاد شده است، اما همچنان سلطه گری مردان در روابط خانواده های ایرانی وجود دارد.

این روانشناس به ایسنا گفت: بسیاری از افراد به بهانه دفاع از ارزش های خانوادگی و وجود تعصبات بیجا كه از توجه بیش از حد خانواده ها به این فرد نشات گرفته است، دست به جنایات به ویژه قتل های خانوادگی می زند.

وی با بیان این كه پرخاشگری و خشونت در خانواده ناشی از ناامیدی است، افزود: گاهی فشار اجتماع و خانواده به قدری زیاد است كه فرد تنها راه حل برای برون رفت از این فشارها را ازبین بردن یكی از اعضای خانواده می داند.

وی افزود: گاهی سرپرست خانواده تصور می كند كه چون منابع اقتصادی و حمایتی در دسترس او قرار دارد و می تواند با این بهانه در زندگی تمام افراد خانواده دخالت كنند.

دبیر انجمن سلامت روان ایران با استناد به مطالعاتش مدعی شد كه در سال های اخیر قتل های خانوادگی افزایش یافته و اظهار كرد: متاسفانه مشكلات اجتماعی و فشارها موجب شده است كه افراد خانه را امن ترین مكان برای بروز خشونت بدانند.

وی در مورد چرایی خشن بودن برخی از قتل های خانوادگی، خاطرنشان كرد: هنگامی كه فرد از مساله ای ناراحت باشد به بهانه تخلیه خود دست به حداكثر خشونت می زند تا از لحاظ روحی ارضاء شود و به همین دلیل ممكن است دست به جنایات هولناك همچون مثله كردن یا آتش زدن بزند.

عضو هیات مدیره انجمن ملی مددكاری ایران درباره عدم انتشار این گونه اخبار، تاكید كرد : انتشار چنین مسایلی به دلیل این كه موجب الگوبرداری دیگران و رواج خشونت در جامعه می شود، صحیح نیست.

وی با بیان این كه افراد مایل نیستند مسایل درون خانواده به صحنه عمومی جامعه كشانده شود، ادامه داد: انتشار چنین اخباری احساس ناامنی را افزایش می دهد .... / تحلیل : خبرگزارى ایسنا