اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل در قطار مشهد - تهران


زن و شوهری که مسافری عراقی را در قطار مشهد- تهران به قتل رسانده‌اند در جریان تحقیقات تخصصی پلیس دستگیر شدند.

روزنامه شرق: زن و شوهری که مسافری عراقی را در قطار مشهد- تهران به قتل رسانده‌اند در جریان تحقیقات تخصصی پلیس دستگیر شدند.

مسوولان قطار مشهد- تهران حدود ساعت پنج صبح روز سه‌شنبه مطلع شدند سه مسافر قطار به‌شدت بدحال هستند. آنها موضوع را با ایستگاه سمنان در میان گذاشتند اما یکی از این افراد در راه جانش را از دست داد. دو مسافر دیگر که از اتباع عراق هستند به محض رسیدن قطار به ایستگاه به بیمارستان منتقل شدند. در بررسی‌های اولیه معلوم شد سه هم‌وطن بعد از خوردن آب‌ معدنی که زوجی جوان به آنها داده بودند، به این حال افتادند.

 همچنین شواهد نشان می‌داد پنج‌میلیون‌تومان پول نقد و سه‌تلفن همراه از آنها به سرقت رفته است. به این ترتیب پرونده‌ای جنایی تشکیل و تلاش‌ها برای دستگیری زوج سارق آغاز شد. کارآگاهان پیش از هر اقدامی فهرست مسافران را بررسی کردند و فهمیدند زن و شوهری جوان ساعت سه بامداد در ایستگاه شاهرود از قطار پیاده شدند. پلیس به این زوج مظنون شد و گروهی از ماموران راهی ایستگاه موردنظر شدند و با پرس‌وجو از کارکنان فهمیدند این زوج بعد از پیاده‌شدن از قطار با خودرویی مسافربر ایستگاه را ترک کردند.

 مرد مسافربر وقتی بازجویی شد، گفت: «زوج جوان از من خواستند آنها را به مسافرخانه ببرم من هم این کار را انجام دادم.»کارآگاهان در ادامه تحقیقات به سرعت راهی مسافرخانه شدند و با اطمینان از اینکه مظنونان هنوز در آنجا حضور دارند با کسب مجوزهای لازم به اتاق این دو رفتند و آنها را دستگیر کردند. ماموران بعد از بازرسی اموال این متهمان توانستند پول و گوشی‌های مسروقه را کشف کنند.

متهمان به مقر انتظامی منتقل شدند و در حالی‌که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به ارتکاب قتل اقرار کردند. این زوج که از اهالی جنوب و شرق کشور هستند در بازجویی‌ها توضیح دادند برای سرقت از مسافران قطار نقشه کشیده بودند. مرد جوان در اعترافاتش گفت: «من و همسرم برای اینکه بتوانیم دزدی را انجام بدهیم قوطی آب‌ معدنی تهیه و آنها را مسموم کردیم.

 هدفمان این نبود که کسی را به قتل برسانیم بلکه فقط می‌خواستیم طعمه‌هایمان را بی‌هوش و از آنها دزدی کنیم. در قطار وقتی با سه مرد عراقی مواجه شدیم احتمال دادیم پول زیادی همراه داشته باشند به همین دلیل آب معدنی‌های مسموم را به آنها تعارف کردیم.»

متهم در ادامه به کارآگاهان گفت: «وقتی سه مرد بی‌هوش شدند اموال باارزش آنها را برداشتیم و در اولین ایستگاه از قطار پیاده شدیم. ما خیال نمی‌کردیم به این زودی کسی متوجه ماجرا شود و فکر می‌کردیم می‌توانیم تا صبح در مسافرخانه استراحت و بعد از آن فرار کنیم.»همسر این مرد نیز با تایید گفته‌های شوهرش توضیح داد: «ما به‌هیچ‌وجه قصد آدم‌کشی نداشتیم و از کاری که انجام داده‌ایم پشیمان هستیم.»

بنابراین گزارش، متهمان در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند. همچنین جسد مقتول ٥١ساله به پزشکی‌قانونی فرستاده شده تا آزمایش‌های لازم انجام و علت مرگ به صورت دقیق مشخص شود. پرونده متهمان بعد از اتمام تحقیقات مقدماتی در اختیار دادگاه کیفری قرار می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
قتل در قطار مشهد-قم!!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل یک عراقی در قطار تهران - مشهد!



اخبار حوادث - قتل یک عراقی در قطار تهران - مشهد!

وی گفت: این زوج متهم غیربومی و اهل استان‌های جنوب و شرق کشور هستند که سه تبعه عراقی را مسموم کردند که یکی از آنان که مردی 51 ساله بود فوت کرد.

رییس پلیس راه‌آهن شمالشرق از دستگیری زوج سارقی خبرداد که با ریختن ماده بیهوشی در آب معدنی، مرگ یک عراقی را رقم زده بودند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدرضا مالکی با اعلام این که متهم به قتل قطار مشهد - تهران در کمتر از چهار ساعت در شاهرود دستگیر شد، اظهارکرد: این زوج سارق با آب معدنی آلوده به ماده بیهوشی، سه مسافر از اتباع کشور عراق را مسموم کرده و باعث فوت یکی از آنان شدند.

وی اضافه کرد: این زوج 50 میلیون ریال وجه نقد و گوشی‌های تلفن همراه این سه تبعه عراقی را به سرقت بردند.

وی با اشاره به آغاز تحقیقات پلیس با دریافت گزارش مرگ مشکوک در قطار مشهد - تهران در ساعت پنج و 40 دقیقه روز سه‌شنبه به پلیس ایستگاه راه آهن سمنان، گفت: تحقیقات نشان داد مقتول یک تبعه عراقی است و دو تن همراه و هموطن مقتول نیز حال مساعدی نداشتند که به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شدند.

مالکی یادآور شد: با بررسی فهرست مسافران زن و مردی که ساعت سه صبح در ایستگاه شاهرود پیاده شده بودند، شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: با شناسایی خودروی مسافربر شخصی این زوج، هتل محل اسکان آنان مشخص شد و این افراد به همراه وسایل سرقتی به اداره آگاهی پلیس راه‌آهن منتقل شدند.

وی گفت: این زوج متهم غیربومی و اهل استان‌های جنوب و شرق کشور هستند که سه تبعه عراقی را مسموم کردند که یکی از آنان که مردی 51 ساله بود فوت کرد.

رییس پلیس راه‌آهن شمالشرق برای تامین آرامش و امنیت مسافران ریلی به ویژه اتباع خارجی، توصیه کرد: از قبول هر گونه آشامیدنی و استشمام عطر از دیگر مسافران خودداری کنند.
اخبار حوادث - ایسنا