اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل در تركیه، پیگیری در تهران



 

در پی درگیری دو جوان ایرانی در تركیه كه منتهی به قتل یكی از آنها شده، بازپرس ویژه‌ قتل تهران از پذیرش استرداد متهم توسط تركیه خبر داد.



قاضی محمد شهریاری در این زمینه به خبرنگار گفت: روز ۱۶ فروردین ماه سال جاری، دو جوان ۲۹ و ۳۲ ساله به نام‌های محمدعلی و علیرضا در شهر فاتح كشور تركیه داخل یك رستوران با هم درگیر شده‌اند كه در جریان این درگیری، محمدعلی به ضرب چاقوی علیرضا از پای درآمده است.

 


وی با بیان اینكه اولیای دم محمدعلی با حضور در دادسرای امور جنایی تهران اعلام شكایت كرده‌اند، افزود: در راستای تحقیقات قضایی پیرامون این حادثه، تقاضای استرداد متهم را مطرح كردیم كه خوشبختانه تركیه با استرداد این متهم به ایران موافقت كرده است.



بازپرس ویژه‌ قتل تهران در خصوص علت این درگیری، گفت: متاسفانه هنوز انگیزه‌ متهم از ارتكاب جنایت مشخص نیست و اظهارنظر در این خصوص منوط به استرداد متهم و انجام تحقیق از وی است.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پیگیری قتل یک سارق در خرم آباد از زبان نیروی انتظامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل انتخاب تركیه برای میزبانی مذاكرات تهران و غرب



رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینكه تهران از نقش‌آفرینی تركیه در مسائل بین‌المللی استقبال می‌‌كند، تاكید كرد: صداقت از دلایل انتخاب تركیه برای میزبانی مذاكران ایران و غرب بود.

 

به گزارش فارس، علاء‌الدین بروجردی ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترك با مراد مرجان رئیس كمیسیون روابط خارجی مجلس تركیه، اظهار داشت:

در دور نخست مذاكرات با آقای مرجان كه به میزانی بنده به تهران آمد، مرور مناسبی بر مجموعه همكاری‌های دو كشور به ویژه همكاری مجالس كه در سطح روسای مجالس دو كشور در تركیه و آنكارا برگزار شده بود، داشتیم.

وی با تاكید بر حمایت مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط تهران و آنكارا، افزود: در حال حاضر 10 میلیارد دلار مبادلات اقتصادی و تجاری با تركیه داریم كه البته در چشم‌انداز میان مدت، این میزان از همكاری‌ به دو برابر و در چشم‌انداز بلند مدت به سه برابر افزایش خواهد یافت.

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح كرد: در مذاكرات امروز صبح دو طرف، مروری بر مسائل عراق و خاورمیانه هم داشتیم؛ البته در این جلسه حضور تركیه در اجلاس تهران و صدور بیانیه‌ای كه آن را به مدیر كل آژانس ارائه كرده‌ایم نیز مورد بررسی قرار گرفت.

بروجردی با اشاره به مذاكرات ایران و غرب از تركیه كه میزبانی مذاكرات تهران با 5 + 1 را پذیرفته تقدیر كرد و افزود: دولت تركیه در بیانیه تهران صداقت خود را به اثبات رساند و صداقت این كشور برای ما ارزشمند است.

وی كه تاكید كرد تهران از نقش‌آفرینی تركیه در مسائل بین‌المللی استقبال می‌‌كند، متذكر شد: صداقت تركیه از جمله دلایل انتخاب این كشور برای میزبانی مذاكرات تهران و غرب بوده است.

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت كه مذاكرات او دور دوم با همتای ترك وی عصر امروز برگزار می‌شود.../فارس