اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل در بستان‌آباد، دستگیری در تهران



قتل در بستان‌آباد، دستگیری در تهران

مرد جوانی که در مسیر سراب به بستان‌آباد یک راننده پراید را به قتل رسانده بود، بعد از فرار به تهران دستگیر شد. ساعت 14 روز 20 آذر ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در تقاطع جمهوری ـ خیابان فردوسی به فردی به نام موسی 32 ساله مظنون شده که در بازرسی از وی یک قبضه سلاح کلت کمری کشف کردند. 

اخبار حوادث - به گزارش تهران امروز با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع حمل غیرمجاز سلاح گرم و احتمال ارتکاب دیگر جرایم، به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 20 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

با انتقال متهم به اداره یکم، کارآگاهان اداره یکم در بازرسی دقیق اموال و وسایل همراه متهم موفق به شناسایی محل اختفا و نگهداری برگه قبض یک پارکینگ عمومی در شهر ارومیه شدند که بلافاصله پس از به‌ دست آمدن برگه قبض پارکینگ که به صورت ماهرانه‌ای در داخل کیف جیبی متهم جاساز شده بود، حالت روحی متهم دگرگون شد که با توجه به تناقضات متعدد متهم درباره قبض پارکینگ، کارآگاهان بلافاصله به بررسی قبض به‌ دست آمده از کیف متهم پرداختند. 

با بررسی برگه قبض پارکینگ و استعلام شماره پلاک خودرو ثبت شده داخل قبض، کارآگاهان اداره یکم اطلاع پیدا کردند که شماره پلاک درج شده در داخل قبض پارکینگ، متعلق به یک دستگاه خودرو پراید است که دستور توقیف خودرو و همچنین دستگیری سرنشینان آن از سوی معاونت جرایم جنایی پلیس آگاهی تبریز، در سیستم جامع پلیس ثبت شده است. 

بلافاصله هماهنگی لازم با پلیس آگاهی تبریز انجام و مشخص شد که مالک خودرو به نام کمال، در روز 10 مهر در جاده سراب به بستان آباد به ضرب شلیک دو گلوله به قتل رسیده و خودرو وی نیز سرقت شده است.در ادامه رسیدگی به پرونده، متهم در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده اما با توجه به کشف سلاح گرم و دیگر دلایل  غیر قابل انکار، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات اولیه به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. 

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان کرد: قصد داشتم تا به صورت غیر قانونی از کشور خارج شوم؛ به همین علت ساعت 4 صبح روز دوشنبه 10 مهر از تبریز و به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پراید نقره‌ای با دو نفر سرنشین شدم تا به ارومیه و از آنجا به شهر بازرگان بروم که در بین راه راننده و سرنشین پراید با تهدید اسلحه قصد زورگیری از مرا داشتند که من نیز با چاقویی که همراهم بودم ضربه‌ای به دست راننده زده و پس از گرفتن اسلحه، با شلیک دو گلوله به سر راننده وی را به قتل رساندم و سرنشین خودرو نیز از محل متواری شد. 

وی ادامه داد: سپس ماشین را در یك پارکینگ در شهرستان ارومیه گذاشته و با تهیه غیرمجاز یک جلد گذرنامه، جهت تهیه ارز به تهران آمدم که توسط ماموران دستگیر شدم و با کشف اسلحه به پلیس آگاهی منتقل شدم.سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ادامه تحقیقات و با هماهنگی‌های انجام شده پلیس آگاهی شهرستان تبریز، برخی اظهارات ضد و نقیض در اعترافات متهم پرونده به‌ دست آمد که موضوع جهت بررسی صحت و سقم آنها و مشخص شدن واقعیت، در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت./تهران امروز

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری و قتل سرهنگ قذافی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل در تهران دستگیری در دزفول +عکس



جوان مستی که با ضربه چاقو مرتکب قتل در پایتخت شده بود با گذشت ۷۴ روز از زمان جنایت شناسایی و در شهرستان دزفول دستگیر شد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه روز اول اسفندماه سال گذشته وقوع یک فقره نزاع و درگیری منجر به جرح از طریق مرکز فوریت های پلیسی به کلانتری ۱۱۴ غیاثی اعلام شد.

با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که جوانی ۱۹ ساله بنام « محمدصادق - ش » بر اثر اصابت جسم سخت از ناحیه سر دچار جراحت شدید شده ، که بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

دو نفر از دوستان محمد صادق که شاهد صحنه درگیری وی با متهم بودند، عنوان کردند: در خیابان امیر سلیمانی قدم می زدیم که موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ با دو سرنشین جوان به ما نزدیک و ترک نشین موتور درحالی که حالت طبیعی نداشت پس از قدری درگیری لفظی با محمدصادق تهدید کرد که اگر باز ما را در محل ببیند درگیر خواهد شد.

این دو شاهد در خصوص نحوه درگیری گفتند: پس از ترک خیابان امیرسلیمانی، ناگهان همان دو راکب موتور سیکلت نزدیک شده و ترک نشین موتور که در مرتبه اول ما را تهدید کرده بود از موتور پیاده و با چاقو ضربه ای محکم به ناحیه سر محمدصادق وارد و به سرعت از محل متواری شدند.

براساس این گزارش محمدصادق به علت شدت جراحت وارده به ناحیه سر، به کما رفت و با وجود انجام اقدامات درمانی به علت ضربه مغزی جان خود را از دست می دهد.

همزمان با اعلام خبر فوت محمدصادق به کلانتری ، نوجوانی حدودا ۱۶ ساله به بیمارستان مراجعه و در خصوص وضعیت سلامتی متوفی سئوالاتی را از پرسنل بیمارستان می کند که کارکنان بیمارستان با مشاهده وضعیت اضطراب در چهره وی موضوع را به مأموران اطلاع و در نهایت این نوجوان که قصد فرار از بیمارستان را داشت دستگیر و به کلانتری ۱۱۴ غیاثی منتقل می شود .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد، پرونده به همراه متهم ۱۶ ساله بنام «حامد . ط» و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۲۹ تهران برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات حامد

حامد گفت: با موتور در محل پرسه می زدم که منصور(متهم اصلی) مرا صدا زد و گفت که مست است و درخواست کرد تا با موتور قدری او را بچرخانم تا آرام شود.

وی افزود: در خیابان پرسه می زدیم که منصور با متوفی چشم به چشم شد و شروع به تهدید آن سه جوان کرد و سپس از محل دور شدیم؛ پس از دقایقی بار دیگر با همان سه جوان در خیابانی دیگر برخورد کردیم که این بار منصور از موتور پیاده و بی هیچ مقدمه ای با کشیدن قمه از زیر لباسش به سمت یکی از آن سه نفر رفت و با چاقو ضربه ای به سرش وارد و به سرعت از محل متواری شدیم و پس از آن دیگر منصور را ندیدم.

 اخبار حوادث,خبرهای  حوادث, حوادث روز


براساس این گزارش کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که منصور پس از متارکه پدر و مادرش، بهمراه مادربزرگش زندگی کرده و در زمینه خرید و فروش موادمخدر و مشروبات الکلی فعالیت دارد.

در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که منصور پس از وقوع درگیری از تهران متواری و پس از مدتی دوباره به پایتخت بازگشته و سپس به یکی از باغ های حاشیه شهر دزفول رفت که در نهایت کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به دزفول اعزام و سرانجام در ساعت یک بامداد چهاردهم اردیبهشت وی را دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ این اعلام این خبر، افزود: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.