اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل دانشجوی معلول توسط مرد شیشه‌ای/ حکم قصاص قاتل تایید شد



حكم قصاص مردی كه پسر معلول را كشته بود، از سوی قضات دیوان عالی كشور تایید شد.

  هشتم فروردین سال 92 ماموران كلانتری 148 انقلاب در جریان وقوع کشف جسد یک مرد در بلوار کشاورز قرار گرفتند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران مشخص شد که جسد متعلق به یک دانشجوی معلول است که همان روز با پراید خود از خانه دوستش در اطراف میدان پاستور برمی گشته که با ضربه های چاقو کشته شده و خودرو و مدارکش هم دزدیده شده است.

بنابراین تجسس ها برای شناسایی قاتل این پسر آغاز شد و کارآگاهان در عملیات های خود دریافتند که مقداری پول از حساب عابر بانک مقتول برداشت شده است.

کارآگاهان در ادامه تجسس های خود پسری که از این عابر بانک پول برداشت کرده بود را دستگیر کردند.

این پسر در بازجویی ها گفت که کارت عابر بانک را از برادرش گرفته است. برای همین برادر این پسر که سابقه سرقت و مواد مخدر داشت، خیلی زود شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد.

وی گفت: روز حادثه درحالیکه شیشه مصرف کرده بودم از خانه بیرون رفتم. در خیابان، سوار یک پراید شدم و سر صحبت  را با راننده باز کردم. وقتی سرعت ماشین کم شد با چاقویی که همراه داشتم، چند ضربه به پسر جوان زدم و خودرواش را سرقت کردم.

با اعتراف این پسر پرونده وی برای رسیدگی به شعبه 84 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و وی در این شعبه منکر قتل شد.

او به قضات گفت: خودرو بدون سرنشین در گوشه خیابان پارک بود که آن را دزدیدم. ولی کسی را نکشتم.

با این اظهارات در پایان آن جلسه قضات دادگاه با توجه به مدارک موجود، پسر جوان را به قصاص محکوم کردند. صبح دیروز این حکم در شعبه 24 دیوان عالی کشور تایید شد.


  اخبار حوادث  - باشگاه خبر نگاران


ویدیو مرتبط :
تعویق یک حکم قصاص

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل نگهبان بخاطر 40 هزار تومان/ حکم قصاص قاتل تایید شد



کارمند اخراجی که برای سرقت گاوصندوق شرکت به آنجا رفته و نگهبان شرکت را کشته بود، به زودی قصاص می شود.

 آذر ماه سال 92 ماموران پلیس در جریان وقوع یک قتل در تهرانپارس قرار گرفتند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران در محل جنایت که یک شرکت بود، مشخص شد که نگهبان شرکت توسط افرادی به قتل رسیده و جسد وی در زمان مراجعه کارکنان به محل کارشان، در پشت میز اتاقک نگهبانی و با دستان بسته پیدا شده است.بنابراین تلاش برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت آغاز شد.

تحقیقات نشان داد که قاتل یا قاتلان با انگیزه سرقت گاوصندوق حاوی مبلغ 40 میلیون تومان پول نقد وارد ساختمان شده و پس از کشتن نگهبان، قصد خارج کردن گاو صندوق با استفاده از یکی از خودروهای نیسان شرکت را داشته اند که به علت بزرگی و سنگینی گاو صندوق و با وجود انتقال آن به داخل حیاط شرکت، موفق به این کار نشده و محل را ترک کرده‌اند.

بنابراین تجسس ها برای شناسایی یکی از پرسنل این شرکت به عنوان سارق و قاتل آغاز شد و در نهایت ماموران به یکی از کارمندان اخراجی این شرکت که به خاطر اعتیاد از شرکت اخراج شده بود مظنون شدند و در نهایت موفق به دستگیری این مرد شدند و او را تحت بازجویی قرار دادند.

وی در بازجویی ها در نهایت به قتل اعتراف کرد و گفت: من به خاطر اعتیادم از شرکت اخراج شده بودم. برای همین از سه ماه قبل تصمیم به سرقت از داخل شرکت گرفتم. تا اینکه روز حادثه همراه پسرعمه‌ام با موتورسیکلت وی به شرکت رفتیم. منتظر ماندیم تا خیابان خلوت شود.

بعد از ورود به داخل حیاط در حالیکه رضا بیرون شرکت مراقب بود متوجه شدم که چراغ اتاق نگهبانی خاموش است و احتمالا نگهبان خواب است. برای همین به سراغ گاوصندوق رفتم. اما نگهبان بیدار شد و مرا دید. برای همین سعی کردیم او را به قتل برسانیم تا مرا لو ندهد. پسرعمه ام ضربه های مشت به او زد و من نیز گردن و گلوی او را فشار دادم تا دیگر از حرکت افتاد. ما پس از قتل گاوصندوق را از آنجا خارج و به زحمت به حیاط شرکت منتقل کردیم . اما هرچقدر تلاش کردیم نتوانستیم گاوصندوق را در داخل نیسان بگذاریم و تنها پس از برداشتتن 40 هزار تومان پول نقد داخل یکی از میزهای اتاق مالی، از شرکت بیرون آمده و از محل دور شدیم.

با اعترافات این مرد پسر عمه اش نیز دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

با اعترافات متهمان پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. پس از برگزاری جلسه محاکمه قضات دادگاه متهم ردیف اول را به قصاص و زندان و متهم ردیف دوم را نیز به زندان محکوم کردند.

صبح دیروز این حکم به تایید قضات دیوان عالی کشور رسید و قرار است به زودی مرحله اجرا برسد.


 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران