اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل خواهرزن بعد از تعرض



 اخبار حوادث - متهم در دادگاه جرمش را پذیرفت
قتل خواهرزن بعد از تعرض

مردی که متهم است خواهر همسرش را به قتل رسانده در جلسه دادگاه اتهامش را پذیرفت و از ارتکاب جنایت ابراز پشیمانی کرد.

به گزارش شرق نماینده دادستان در ابتدای این جلسه دادگاه که صبح دیروز در شعبه 71 دادگاه a40ساله به نام حمید و مقتول را زنی 27 ساله به‌نام نیلوفر معرفی کرد و گفت: «حمید ساعت 10 صبح روز 13 مرداد سال گذشته هنگامی که نیلوفر در خانه تنها بود به‌عنوان میهمان به خانه آنها رفت. آن روز در ماه رمضان بود اما چون حمید روزه نگرفته بود نیلوفر وسایل پذیرایی برای شوهرخواهرش برد. در این هنگام متهم ناگهان به قصد تعرض به وی حمله کرد.

 

همسایه‌ها شهادت داده‌اند که صدای مقتول را در حالی‌که از حمید خواهش می‌کرد او را رها کند شنیده‌اند. متهم به خواهش‌های نیلوفر توجه نکرد و او را مورد تعرض قرار داد. این مرد سپس برای اینکه خواهرهمسرش نتواند از او شکایت کند وی را خفه کرد و در ادامه برای ازبین‌بردن آثار تعرض با چاقو چند ضربه به بدن او وارد کرد. حمید 11 روز بعد از قتل شناسایی و بازداشت شد. او اتهاماتش را قبول کرد و گفت روز حادثه نیلوفر به او التماس می‌کرد که رهایش کند اما او به خواهرزنش تجاوز کرد و سپس او را کشت. متهم پس از این اعترافات بخشی از گفته‌هایش را تغییر داد و مدعی شد از مدت‌ها قبل با نیلوفر رابطه داشت.

 

پلیس مدارک موجود از جمله فهرست مکالمات تلفنی مقتول را مورد بررسی قرار داد اما مشخص شد این ادعا صحت ندارد. حمید نیز در مراحل بعدی این حرف خود را پس گرفت و گفت دروغ گفته است. در نهایت کیفرخواست علیه حمید به اتهام تجاوز به عنف، قتل، جنایت بر میت و سرقت صادر شد و بنا به گفته دادستان او از نظر دادسرا گناهکار است به همین دلیل خواستار صدور حکم قانونی هستم.»


اولیای دم مقتول در ادامه جلسه دادگاه در جایگاه حاضر شدند و گفتند خواستار صدور حکم قصاص هستند. پدر نیلوفر گفت: «حمید داماد من بود و از او نوه‌ای چهارساله دارم. او با دخترم مشکلی نداشت و ما تصور می‌کردیم حمید مرد خوبی است و همه‌چیز طبق روال عادی پیش می‌رود تا اینکه این اتفاق افتاد و اکنون من درخواست قصاص دارم.»


در ادامه نوبت به حمید رسید تا از خودش دفاع کند. او اتهام تجاوز و قتل را قبول کرد و گفت: «از کاری که کرده‌ام به شدت پشیمان هستم. در آن لحظات کنترل خودم را از دست دادم. قبول دارم به خواهرزنم تعرض کردم. کار اشتباهی انجام دادم و درخواست بخشش دارم از اولیای دم می‌خواهم مرا حلال کنند.»


بنابر این گزارش هیات قضات بعد از شنیدن دفاعیات متهم ختم جلسه را اعلام کردند و برای صدور رای وارد شور شدند. پنج قاضی در نهایت حمید را گناهکار دانستند و او را به جرم قتل به قصاص نفس، به اتهام تجاوز به عنف به اعدام، به اتهام روزه‌خواری به 50 ضربه شلاق و به اتهام جنایت بر میت به پرداخت دیه محکوم کردند. این حکم بعد از بررسی مجدد در دیوانعالی کشور در صورت تایید قابل اجرا خواهد شد.
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
حکم دست دادن با خواهرزن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل دختر دانشجو بعد از تعرض



سه متهم در دادگاه اتهام‌شان را انکار کردند

قتل دختر دانشجو بعد از تعرض

سه مرد جوان که متهم هستند دختری را ربوده، مورد آزار قرار داده و به قتل رسانده‌اند با اعلام رضایت اولیای‌دم برای محاکمه به لحاظ جنبه عمومی جرم، پای میز محاکمه رفتند.

این سه جوان متهم هستند سال87  دختر جوانی به نام «سحر» را در منطقه ملارد شهریار به قتل رسانده‌اند. این پرونده زمانی تشکیل شد که ماموران پلیس از طریق پرستارانی در بیمارستان ملارد در جریان مرگ دختری قرار گرفتند که به دلیل آزار جنسی و مسمومیت دارویی جانش را از دست داده‌بود. پرستاران به پلیس گفتند سه پسر جوان این دختر را به بیمارستان آوردند و هنوز هم بیرون ایستاده‌اند.

سه جوان که نیما، بابک و حامد نام دارند بازداشت شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. نیما در تحقیقات گفت: من با سحر آشنا شدم و او را به باغی در حوالی ملارد بردم. دو دوستم هم آنجا بودند. ما به دختر جوان مقدار زیادی قرص خوراندیم و او را مورد آزار جنسی قرار دادیم. قصدمان این نبود، او را بکشیم  فقط می‌خواستیم با او رابطه داشته ‌باشیم.

تحقیقات بعدی پلیس نشان داد این دختر جوان، دانشجویی است که خانواده‌اش از مفقود شدن او خبرداده‌بودند. او چندماه قبل با نیما آشنا شده بود و در این مدت با او رابطه داشت اما دوستان نیما را نمی‌شناخت.

بنابراین اطلاعات، ماموران دو متهم دیگر را هم مورد بازجویی قرار دادند. حامد متهم ردیف دوم تایید کرد با مقتول رابطه داشت. او گفت: «ما سه نفر 18 ساعت این دختر را مورد آزار جنسی قرار دادیم و به او دیازپام خوراندیم تا نتواند حرکت کند. بعد که بدحال شد ترسیدیم، بمیرد به همین دلیل سریع او را به بیمارستان بردیم.»

گزارش پزشکی قانونی گره دیگر این پرونده را گشود و متخصصان اعلام کردند تجاوز به این دختر به عنف بوده است. متخصصان همچنین عنوان کردند دختر جوان به دو دلیل مسمومیت دارویی و تجاوزات پی‌درپی جان خود را از دست داده‌است. بنابراین پرونده تکمیل و برای رسیدگی به زشکی قانونی استان تهران فرستاده‌شد.

روز گذشته در ابتدای جلسه محاکمه بعد از اینکه کاکولی نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و گزارشی از پرونده ارایه کرد، اعلام کرد با توجه به اعلام گذشت اولیای‌دم درخصوص قصاص، دادستانی درخواست مجازات متهمان به لحاظ جنبه عمومی جرم را دارد.

کاکولی گفت: بنابر اطلاعات و مدارکی که در پرونده ‌است متهمان با کشاندن سحر دختر دانشجو به داخل باغی در ملارد شهریار او را ساعات طولانی مورد آزار جنسی قرار دادند. آنها سپس با خوراندن دارو به متهم او را مسموم کرده و به قتل رسانده‌اند. از آنجایی که اولیای‌دم اعلام رضایت کرده‌اند و جنبه خصوصی جرم منتفی شده‌است به نمایندگی از سوی دادستان بر اساس ماده 612 قانون مجازات اسلامی و به دلیل بیم‌تجری برای متهمان درخواست صدور حکم مجازات دارم.

در ادامه نیما متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد. او اتهام مشارکت در قتل را رد کرد و گفت: من نقشی در قتل نداشتم. چندماهی می‌شد که یکی از دوستانم شماره من را به سحر داده‌بود چندین بار او را دیدم و با هم رابطه دوستانه‌ای برقرار کردیم بعد از طریق دوستم متوجه شدم سحر قصد ازدواج با من را دارد. او به دوستم گفته‌بود می‌خواهد به من پیشنهاد ازدواج بدهد و خیلی از من خوش‌اش می‌آید اما من چندان به او علاقه‌مند نبودم تا اینکه روز حادثه پیشنهاد دادم به اتفاق سحر و دو دوستم حامد و بابک به باغی برویم در آنجا به سحر پیشنهاد دادیم با او رابطه داشته ‌باشیم و سحر هم قبول کرد. او خودش به این رابطه راضی بود. قرص‌های دیازپام را هم خودش خورد و ما هیچ نقشی در خوراندن قرص‌ها نداشتیم به همین دلیل هم قتل سحر را قبول ندارم. هر آنچه من و دوستانم در اداره پلیس گفتیم تحت فشار بوده‌است و این گفته‌ها را قبول نداریم.

در ادامه متهم ردیف دوم در جایگاه حاضر شد او هم اتهامش را رد کرد و گفت: قبول دارم بارها و بارها با سحر رابطه داشتم و ساعات طولانی در باغ بودیم اما او خودش راضی به این کار بود و من اصلا نمی‌دانم چرا قرص‌های دیازپام را می‌خورد. ما قصدی برای کشتن او نداشتیم و اگر می‌خواستیم سحر بمیرد به جای اینکه او را به بیمارستان ببریم و سعی کنیم نجاتش دهیم، رهایش می‌کردیم تا همانجا جان بدهد و بعد هم جسد را سر به نیست می‌کردیم. ما هیچ قصدی برای قتل او نداشتیم.

در ادامه متهم ردیف سوم در جایگاه حاضر شد. او هم اتهام را رد کرد و گفته‌های دو متهم دیگر را مورد تایید قرار داد. سپس وکلای متهمان در جایگاه حاضر شدند و دفاعیات خود را ارایه کردند.

با پایان یافتن جلسه محاکمه هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند./شرق