اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل به علت مالکیت فلاکس چای!


گاهی اوقات مسایل پیش پا افتاده و جزیی منجر به قتل و درگیری می‌شود که باور آن برای افراد مشکل و مضحک است.

گاهی اوقات مسایل پیش پا افتاده و جزیی منجر به قتل و درگیری می‌شود که باور آن برای افراد مشکل و مضحک است.

بر اساس گزارش آماری نیروی انتظامی گاهی اوقات مسائل پیش پا افتاده به قتل و درگیری می انجامد.

بر اساس این گزارش، در وقایع 1389، قتل جوان 18 ساله در شهرستان گچساران به دلیل اختلاف بر سر روشن کردن شمع شام غریبان امام حسین ( ع)، نزاع بر سر خوردن نوشابه و خربزه در شهرستان دزفول و شوش، نزاع به علت مالکیت فلاکس چای و یک جفت کفش امانی در شهرستان های کرج و پاکدشت، نزاع بر سر محل پارك خودرو و نوبت سوار شدن به ماشین از مواردی هستند که متهمین در این پرونده ها مرتکب قتل شده اند.

این گزارش می افزاید: وقایعی از این قبیل که بدون انگیزه قبلی رخ می دهد، 39 درصد از کل نزاع های منجر به قتل را شامل می شود.

همچنین در این گزارش آمده است، روند وقوع قتل با این انگیزه در 10 سال گذشته از 23.6 درصد تا 31.6 درصد در نوسان بوده و بیشترین درصد وقوع در سال 1387 با 31.6 درصد رخ داده است.

منبع: خبرگزاری برنا


ویدیو مرتبط :
چاپ مدور فلاکس چای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجازات سنگین عاملان اسیدپاشی و قتل راننده سرویس به علت آزار و اذیت زن جوان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تایید مجازات سنگین عاملان اسیدپاشی و قتل راننده سرویس

حکم مجازات زوج جوان که پس از اسید پاشی بر روی راننده سرویس دخترشان، او را به قتل رسانده بودند در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه محاکمه متهمان که چهارم اردیبهشت امسال در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، روشن نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده مرتضی متهم به معاونت در اسید پاشی و مشارکت در قتل مرد 60 ساله ای به نام قلی است. همچنین همسرش به نام خدیجه در اسید پاشی مشارکت و در قتل معاونت داشته است. این زوج در تاریخ 14 اسفندماه سال 87 راننده سرویس دخترشان را به داخل خانه خود در ورامین کشانده و پس از پاشیدن بر رویش وی را خفه کردند. با توجه به اعترافات متهمان و بازسازی صحنه جرم و همچنین گزارش پزشکی قانونی برای 2 متهم پرونده تقاضای مجازات قانونی را دارم.

متهم به قتل نیز پس از حضور در جایگاه با قبول اتهاماتش گفت: یک دختر 15 ساله دارم که به بیماری قلبی دچار است. به همین خاطر برای او یک راننده استخدام کردیم تا وی را به مدرسه برساند. راننده به نام قلی در همسایگی ما زندگی می کرد مدتی بود رفتار همسرم تغییر پیدا کرده بود وقتی این موضوع را جویا شدم او گفت قلی چند بار با تهدید وارد خانه مان شده و در حضور دخترمان وی را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

با شنیدن این موضوع عصبانی شده و از همسرم خواستم به بهانه ای مقتول را به خانه دعوت کنم. وقتی قلی وارد حیاط شد همسرم بر روی او اسید پاشید من هم با میله یک ضربه محکم به سرش زده و سپس خفه اش کردم. سپس جسد را در میان یک کیسه مشکی رنگ قرارداده و در منطقه استخر تهران رها کردم.

در ادامه رئیس دادگاه از خدیجه خواست به دفاع از خود بپردازد که او اظهار داشت: اتهام اسید پاشی را قبول دارم اما در قتل هیچ نقشی نداشتم. ابتدا به خاطر ترس از آبرو موضوع آزار و اذیتهای قلی را به همسرم نگفتم. مقتول به بهانه دیدن دخترم به خانه ما می آمد و با تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار می داد. اما وقتی دیدم او دست بردار نیست ماجرا را برای مرتضی تعریف کردم و مجبور به قتل راننده سرویس دخترمان شدیم. روز حادثه همسرم خواست به قلی زنگ بزنم و او را به خانه مان دعوت کنم. وقتی قلی وارد خانه شد بر روی او اسید پاشیدم بعد هم همسرم او را کشت.

قضات دادگاه سپس برای بررسی ادعاهای متهمان جلسه محاکمه را غیر علنی کرده و با دریافت آخرین دفاعیات متهمان برای صدور حکم وارد شور شدند.

رئیس دادگاه و چهار قاضی مستشار پس از شور مرتضی را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کردند. متهم همچنین به خاطر معاونت در اسید پاشی به 2 سال زندان محکوم شد.

خدیجه هم به اتهام اسیدپاشی دو سال زندان و به اتهام معاونت در قتل به سه سال حبس محکوم شد.

با اعتراض متهمان پرونده به شعبه 11 دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم مجزات متهمان را تایید کردند./مهر