اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل به‌ دلیل اختلاف 100 هزار تومانی


مردی که دوستش را بعد از مصرف مواد به قتل رسانده ‌بود در دادگاه کیفری‌ استان تهران محاکمه شد.

روزنامه شرق: مردی که دوستش را بعد از مصرف مواد به قتل رسانده ‌بود در دادگاه کیفری‌ استان تهران محاکمه شد.

متهم که مردی 33 ساله‌ است، وقتی پشت تریبون قرار گرفت اتهام خود را قبول و درخواست بخشش کرد. نماینده دادستان در ابتدای جلسه محاکمه در جایگاه حاضر شد و در توضیح آنچه اتفاق افتاده ‌بود خطاب به قضات شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران گفت: «متهم که یعقوب نام ‌دارد یک سال قبل در جریان درگیری با همسایه‌اش به نام میثاق او را به قتل رساند و جسدش را در مغازه رها کرد.

بعد از اینکه مشخص شد یعقوب عامل قتل است وی بازداشت شد و به جرم خود اعتراف کرد. اکنون به‌عنوان نماینده دادستان تهران درخواست صدور رای قانونی با توجه به خواسته اولیای‌دم دارم.

در ادامه مادر مقتول به‌عنوان تنها ولی‌دم در جایگاه حاضر شد او درخواست قصاص کرد و گفت: «شب قبل از حادثه پسرم به خانه نیامد خیلی نگرانش شدم و برای اینکه بدانم چه اتفاقی برایش افتاده ‌است به مغازه‌اش رفتم صبح خیلی زود بود از دوستان یعقوب که در آن نزدیکی نانوایی داشتند پرسیدم میثاق را ندیده‌اند، گفتند او به بازار رفته تا جنس بیاورد اما آن موقع از روز بازار هنوز باز نشده بود.

بعد متوجه شدم میثاق کشته شده‌ بود و آنها برای مخفی‌کردن جسدش به من چنین حرفی زده‌اند تا بعدازظهر آن روز جسد پسرم در مغازه‌اش ماند و به من چیزی نگفتند ضربه‌ای که وارد شده‌، آنقدر شدید بوده که حتی وقتی می‌خواستند پسرم را در بهشت‌زهرا بشویند نتوانستند. با کاری که یعقوب کرده جای بخشش نیست و درخواست صدور حکم قصاص دارم. در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد.

او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: «من و میثاق همسایه‌ بودیم من در مغازه نانوایی کار می‌کردم و میثاق هم مغازه‌ای کنار مغازه ما داشت. هر پنجشنبه به خانه‌مان می‌رفتم و بقیه روزها را در مغازه می‌خوابیدم یک روز قبل از حادثه کارم که تمام شد تصمیم گرفتم به خانه‌مان بروم اما میثاق اصرار کرد بمانم.

گفت کمی جنس دارد و می‌خواهد کمکش کنم تا این جنس‌ها را با هم بچینیم من هم کمکش کردم بعد هم به مغازه رفتم و خوابیدم فردای آن روز برای بقیه کارها رفتم میثاق کمی مواد داشت با هم مواد کشیدیم همینطور که در مغازه نشسته ‌بودیم به من گفت صدهزارتومان به او بدهکار هستم او گفت پول دستی از او گرفته و پس نداده‌ام گفتم من هیچ ‌پولی به تو بدهکار نیستم هرچه‌ بود دادم سر این موضوع با هم دعوا کردیم من که خیلی عصبانی شده‌ بودم صندلی را برداشتم و به سر میثاق کوبیدم نمی‌خواستم بکشمش فقط می‌خواستم عصبانیتم را نشان بدهم.»

متهم گفت: «من پول را به میثاق داده ‌بودم اما او یادش نمی‌آمد ما همیشه از هم پول قرض می‌کردیم گاهی وقت‌ها هم میثاق از من پول می‌گرفت اما هیچ ‌وقت سر این موضوع با هم دعوا نمی‌کردیم.» در ادامه وکیل مدافع متهم در جایگاه حاضر شد و دفاعیات خود را مطرح کرد. سپس متهم برای بیان آخرین‌ دفاع در جایگاه حاضر شد او اتهام قتل را یک‌بار دیگر قبول کرد و گفت: از مادر میثاق به‌خاطر این اتفاق معذرت‌خواهی می‌کنم و درخواست بخشش دارم. هیات قضات پس از این جلسه برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.


ویدیو مرتبط :
دانلود ویدیو فان این قسمت ارایش 100 هزار تومانی Vs ارایش 10 میلیون تومانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل مادر2 فرزند در اثر اختلاف 6 هزار تومانی!



قتل مادر2 فرزند در اثر اختلاف 6 هزار تومانی!

اختلاف بر سر 6 هزار تومان کرایه مسافر قطار تهران- اهواز منجر به مرگ مادر دو فرزند شد.

شوهر متوفی گفت: به اتفاق برادرم که از زیارت مشهد مقدس بازگشته و از تهران عازم خوزستان بودیم به خاطر نداشتن مبلغ 6 هزار تومان، کنترل‌چی قطار همسرم را به پایین پرت کرد و موجب مرگ وی شد.

مهدی طرفی‌زاده افزود: در مسیر تهران تا دورود کنترل‌چی قطار به خاطر مبلغ 6 هزار تومان که نتوانستیم آن را پرداخت کنیم به مشاجره پرداخت که تعدادی از مسافران نیز متوجه شدند و یک خانواده روستایی اراکی که در بین راه همسفر ما شدند در جریان مشاجره کنترل‌چی متوجه مشکل ما در پرداخت پول بلیط شدند و مبلغ 10 هزار تومان کمک کردند که هزینه رفع گرسنگی بچه‌ها شد.

وی گفت: در ایستگاه دورود کنترل‌چی قطار به مأموران پلیس شکایت کرد که آنها ما را پیاده کردند و پس از آنکه توضیح دادم که پول نداریم و در مقصد آن را پرداخت می‌کنیم مجدداً ما را سوار قطار کردند وگفت مهم نیست.

شوهر متوفی ادامه داد: نیمه‌های شب کنترل‌چی قطار در ایستگاه سپیددشت ما را پیاده کرد و در حالی که بچه در بغلم و ساک را به دست گرفته بودم و از قطار پیاده شدم ناگهان در تاریکی شب شیئی را دیدم که به پایین پرت شد.

وی افزود: در این هنگام سربازان پلیس به سرعت به طرفم آمدند، از آنان پرسیدم چی شده که گفتند مواظب باش بچه به پایین پرت نشود.

طرفی‌زاده گفت: آنان بچه را از بغلم گرفتند و من دیگر چیزی نفهمیدم تا اینکه با آمبولانس به مرکز درمانی اعزام شدم و متوجه نبودم کسی که بی‌جان در داخل آمبولانس قرار دارد همسرم است و در مرکز درمانی سپیددشت پس از آنکه سراغ همسرم و بچه‌ها را گرفتم به دنبال گریه متولی درمانگاه سپیددشت متوجه شدم همسرم هنگام پرت شدن از قطار فوت شده است.

وی گفت: همسرم اعتصام طرفی‌زاده حدود 28 سال سن دارد و یک دختر 9 ساله و یک پسر حدوداً 3 ساله از وی به جا مانده است.

وی گفت: شکایتی تسلیم پلیس کرده و پلیس نیز اعلام کرد اقدامات قانونی در دست انجام است./جام نیوز