اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل با شمشیر حاصل سوظن به مادر



اخبار حوادث - قتل با شمشیر حاصل سوظن به مادر

 پسر جوان که به خاطر سوءظن مادرش را با شمشیر به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم به پنج سال حبس محکوم شد.

به گزارش قانون، اوایل آبان سال گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان داراب در جریان قتل زن میانسالی قرار گرفتند. تیم جنایی پس از حضور در محل ، با جسد زن میانسال به نام اکرم روبه‌رو شدند که آثار ضربه‌های چاقو روی بدنش مشخص بود. پسر مقتول که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در بازجویی‌ها گفت: پدر و مادرم چند سال قبل از هم جدا شدند. مادرم در شیراز زندگی می‌کرد

 

و من و خواهر و برادرم به داراب آمدیم. مادرم هر از گاهی به ما سرکشی می‌کرد. او دیروز به داراب آمد. ساعتی قبل برادرم به نام مرتضی با من تماس گرفت و از من خواست که به خانه بروم. وقتی به خانه آمدم با جسد مادرمان روبه‌رو شدم.

در ادامه دستگیری مرتضی در دستور کار ماموران قرار گرفت و کارآگاهان پس از چند ساعت تجسس او را دستگیر کردند. متهم در همان بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی بود با مادرم اختلاف داشتم. تصور می‌کردم او به خاطر اینکه با مردان غریبه ارتباط داشته باشد ما را رها کرده است. این موضوع خیلی آزارم می‌داد. به همین خاطر روزحادثه تصمیم به انتقام گرفتم. ابتدا گلوی مادرم را با دست گرفته و فشار دادم ، بعد هم با شمشیر چند ضربه به بدنش زدم.

متهم پس از اعتراف به قتل با قرار قانونی روانه زندان شد. در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت اولیای دم مقتول با مراجعه به دادسرا از خون مادرشان گذشتند.

با رضایت اولیای دم پرونده برای رسیدگی از جنبه عمومی‌جرم به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد.

هفته گذشته متهم پای میز محاکمه قرار گرفت که در ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: با توجه به رضایت اولیای دم و بیم تجری متهم خواستار مجازات او از جنبه عمومی‌جرم هستم.

 

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: 14 سال قبل پدر و مادرم به خاطر اختلافاتی که با هم داشتند از یکدیگر جدا شدند. من همراه خواهر و برادرم به داراب آمدیم و مادرم در شیراز ماند. وقتی بزرگ شدم، متوجه رفتارهای مشکوک مادرم شدم. تصور می‌کردم که او با مردان غریبه ارتباط دارد. طی این چند سال زندگی سختی را گذراندم و مادرم را مقصر این همه سختی می‌دانستم.

وی ادامه داد: در این مدت سعی می‌کردم زیاد با مادرم رو به رو نشوم. روز حادثه او برای دیدن خواهرم به داراب آمد. در یک لحظه تصمیم به انتقام گرفتم. از مادرم خواستم به حیاط بیاید. بعد به طرفش حمله کرده و گلویش را فشار دادم. وقتی نیمه جان شد، با شمشیر چند ضربه به بدنش زدم و از آنجا خارج شدم.

پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و متهم را به پنج سال زندان محکوم کردند.
اخبار حوادث -قانون


ویدیو مرتبط :
قتل با شمشیر توسط اراذل و اوباش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل مادر با شمشیر/ نجات از اعدام با رضایت اولیای دم



قتل مادر با شمشیر/ نجات از اعدام با رضایت اولیای دم

پسر جوان که به خاطر سوءظن مادرش را با شمشیر به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم از مجازات قصاص نجات یافت.

 حوادث - اوایل آبان سال گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان داراب در جریان قتل زن میانسالی قرار گرفتند. تیم جنائی پس از حضور در محل ، با جسد زن میانسال به نام اکرم روبرو شدند که آثار ضربه های چاقو بر روی بدنش مشخص بود.

 

پسر مقتول که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در بازجویی ها گفت : پدر و مادرم چند سال قبل از هم جدا شدند . مادرم در شیراز زندگی می کرد و من و خواهر و برادرم به داراب آمدیم. مادرم هر از گاهی به ما سرکشی می کرد. او دیروز به داراب آمد. ساعتی قبل برادرم به نام مرتضی با من تماس گرفت و از من خواست که به خانه بروم. وقتی به خانه آمدم با جسد مادرمان روبرو شدم.

 

در ادامه دستگیری مرتضی در دستور کار ماموران قرار گرفت و کارآگاهان پس از چند ساعت تجسس او را دستگیر کردند.

متهم در همان بازجویی های اولیه لب به اعتراف گشود و گفت : مدتی بود با مادرم اختلاف داشتم . تصور می کردم او به خاطر اینکه با مردان غریبه ارتباط داشته باشد ما را رها کرده است. این موضع خیلی آزارم می داد. به همین خاطر روزحادثه تصمیم به انتقام گرفتم. ابتدا گلوی مادرم را با دست گرفته و فشار دادم ، بعد هم با شمشیر چند ضربه به بدنش زدم.

 

متهم پس از اعتراف به قتل با قرار قانونی روانه زندان شد. در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت اولیای دم مقتول با مراجعه به دادسرا از خون مادرشان گذشتند.

با رضایت اولیای دم پرونده برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد./مهر