اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل افیونی رانده شده از خانه



     اخبار حوادث - قتل افیونی رانده شده از خانه

افیونی رانده شده از خانه با حمله هم‌پاتوقی‌هایش به قتل رسید.

ساعت یک ظهر 29 مردادماه ماجرای مرگ مرموزی در خیابان ابوذر به کلانتری 112 ابوسعید مخابره شد و دقایقی نگذشته بود که سناریوی یک جنایت که با ضربه‌ای به سر مرد ناشناس رخ داده بود، روی میز بازپرس ویژه قتل قرار گرفت.


بازپرس سپیدنامه دستور داد تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی تهران وارد عمل شوند و از جنایت پنهان رازگشایی کنند.


کارآگاهان با بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی قربانی جنایت شدند و دریافتند وی مردی 41 ساله به نام سعید بوده که در سال 1371 به اتهام کتک‌کاری عمدی دستگیر شده و به زندان افتاده است.


با شناسایی قربانی که خود دورانی یکه‌بزن بود، کارآگاهان به خانه‌اش رفته و در تحقیقات از اعضای خانواده متوجه شدند قربانی به خاطر اعتیاد به مواد از سوی خانواده‌اش طرد شده و نزدیک به یک سال می‌شد که خانواده‌اش از وی هیچ‌گونه اطلاعی نداشته‌اند.


وقتی کارآگاهان در این شاخه به بن‌بست رسیدند، در تحقیقات محلی به قهوه‌خانه‌ای رسیدند که پاتوق سعید و دوستان افیونی‌اش بود. همین کافی بود که تیم تحقیق اطلاع یابد روز جنایت سعید قهوه‌خانه را همراه با دوست 50ساله‌اش به نام اکبر ترک کرده و هرگز بازنگشته است. وقتی همه شاخه‌های پلیسی برای ردیابی اکبر متمرکز شد، تجسس‌ها در همه مسیرها به گره‌های کور رسید و هیچ نشانه‌ای از محل زندگی این هم‌پاتوقی مرموز به دست نیامد. کارآگاهان بعد از پشت‌سر گذاشتن مراحل پیچیده تحقیقات اطلاع پیدا کردند که اکبر به خاطر سرقت و چاقوکشی در جنوب غرب تهران دستگیر شده و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد و همین کافی بود تا اکبر از زندان به اداره ویژه قتل پلیس آگاهی انتقال یابد.


اکبر که باور نداشت در زندان نیز شناسایی شود، ادعا کرد قاتل مردی به نام «جمشید» است. وی گفت: با سعید به خانه جمشید رفته بودیم تا شیشه بکشیم اما چون پول مواد نداشتیم، جمشید با ما درگیر شد و هر دو را با چوب زخمی کرد و سر سعید را شکست.
با ادعاهای اکبر، کارآگاهان خانه جمشید در فلاح را شناسایی کردند و روز 18 مهرماه وی دستگیر شد، اما با وجود پذیرفتن فروش افیون ادعای بی‌گناهی کرد.


اکبر و جمشید با هم مواجهه حضوری داده شدند تا اینکه اکبر جنایت را پذیرفت و گفت: روز قتل با سعید برای کشیدن شیشه به خانه جمشید رفتیم، زمانی که داخل خانه جمشید بودیم، من قسمتی از اثاثیه را سرقت کردم و بعد با سعید خانه را ترک کردیم، زمانی که موضوع سرقت را به وی گفتم، او شروع به تمسخر من کرد. عصبانی شدم و در توهم شیشه با یک چوب‌دستی کوچکتر از دسته بیل که از کنار جوی داخل کوچه برداشته بودم، ضربه‌ای محکم به پشت سر سعید زدم، پس از دقایقی وی نیمه بی‌هوش شد و روی زمین افتاد و من هم پا به فرار گذاشتم.

اخبار حوادث - ایران

 


ویدیو مرتبط :
قتل در خانه های تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف به قتل زن جوان در خانه افیونی



کاوش‌های علمی پزشکان قانونی مازندران پرده از راز یک جنایت افیونی برداشت.

به گزارش ایران، قربانی این جنایت زن جوانی است که 75 روز پیش با انتقال به بیمارستان بدون اینکه بتواند حرفی بزند به کام مرگ فرو رفت.

بنا بر این گزارش، عصر روز 13 فروردین ماه 94 بود که مرد جوانی پیکر بی‌حرکت یک زن را به بیمارستانی در شهر ساری آورد و ادعا کرد که بر اثر مصرف موادمخدر به کما رفته است.


تیمی از پزشکان بیمارستان اقدامات خود را برای بازگرداندن زن جوان به زندگی آغاز کردند اما با وجود تلاش‌های صورت گرفته زن جوان بدون آنکه به هوش بیاید روی تخت بیمارستان  تسلیم مرگ شد.

با مرگ خاموش این زن مسئولان بیمارستان ماجرا را به مأموران پلیس اطلاع دادند. دقایقی بعد اکیپی از مأموران کلانتری با هماهنگی مرکز 110 خود را بر بالین زن جوان رسانده و تحقیق درباره علت و نحوه مرگ او را در دستور کار قرار دادند.

از آنجایی که هیچ نشانه‌ای از ضرب و جرح  ظاهری در بدن قربانی حادثه مشاهده نمی‌‌شد، بررسی‌های نخستین پلیس هیچ دستاوردی را برای آنان نداشت، بنابراین جسد زن جوان برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

در حالی که تجسس‌های علمی پزشکان قانونی درباره علت و چگونگی مرگ این زن در دستور کار متخصصان پزشکی قانونی قرار داشت  و آنها کاوش‌های خود را در این باره آغاز کرده بودند، جسد زن جوان از سوی بستگانش تحویل گرفته شده و به عنوان مرگ بر اثر تزریق موادمخدر به خاک سپرده شد.

با گذشت 75 روز از این ماجرا اقدامات علمی پزشکان قانونی نتیجه داده و پرده از راز یک جنایت افیونی برداشته شد.

متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که قربانی حادثه بر اثر فشرده شدن مجاری تنفسی و خفگی جان خود را از دست داده است.

با این اعلام نظر به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای مرکز استان مازندران پرونده بار دیگر از سوی کارآگاهان دایره جنایی پلیس آگاهی مازندران به جریان افتاد و تحقیقات پلیسی برای به دست آوردن ردی از عامل یا عاملان جنایت آغاز شد.

مأموران در بررسی‌های خود دریافتند که قربانی حادثه اکرم نام داشته و از مدت‌ها پیش به موادمخدر اعتیاد داشت و جا و مکان مشخصی نداشت.

از سوی دیگر تحقیقات تکمیلی پلیس حکایت از آن داشت که روزهای آخر زندگی این زن در خانه‌ای در خیابان معلم ساری سپری شده و او در آنجا با مرد جوانی به نام محمدرضا زندگی می‌کرد.
با توجه به این یافته‌ها محل زندگی این مرد شناسایی و او از سوی پلیس بازداشت شد. با وجود انکارهای این مرد، وی  هنگامی که با دلایل پلیس روبه‌رو شد لب به اعتراف گشود و ماجرای قتل را به گردن گرفت.

براساس ادعاهای وی  ماجرا هنگامی رخ داده است که او و قربانی حادثه در جریان مصرف موادمخدر با هم بحث و جدل کرده‌اند و در این میان او برای لحظه‌ای گلوی زن جوان را فشار داده است تا او را ساکت کند اما قصد کشتن او را نداشته است.

قاتل ادعا کرده است: وقتی دیدم او بی‌حال شد ترسیدم و او را به بیمارستان انتقال دادم اما دیر شده بود.

تحقیقات قضایی و پلیسی در باره جزئیات این حادثه ادامه دارد.

اخبار حوادث - ایران