اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل، پاسخ تلاش برای تعرض به همسر



مردی که جوان مورد علاقه همسرش را با اعتقاد به مهدورالدم‌بودن به‌قتل رسانده‌ است، درحالی برای بار دوم پای میز محاکمه رفت که یک‌بار پیش از این به قصاص محکوم، اما درخواست اعاده دادرسی پذیرفته ‌شده ‌بود.

به گزارش خبرنگار ما، متهمان این پرونده که زن‌وشوهری جوان هستند، سه سال قبل با طرح نقشه‌ای، جوانی را که از قبل با زن رابطه داشت، به قتل رساندند. 

 

نماینده دادستان تهران دیروز در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده در جایگاه حاضر شد و در توضیح کیفرخواست، گفت: «متهمان حاضر در دادگاه، زن‌وشوهری جوان هستند که به دلیل رابطه غیراخلاقی کتایون- زن متهم- با خسرو -مقتول -نقشه قتل او را طراحی کردند. کتایون بعد از ازدواج با جوانی به نام ایرج، به شوهرش می‌گوید خسرو به او تعرض و از  او فیلم‌برداری کرده‌ است و قصد اخاذی دارد. متهمان خسرو را به خانه کشانده و بعد از درگیری با او، خسرو را به‌قتل رسانده و سپس جسدش را مثله کرده و به آتش ‌کشیدند. متهمان بعد از محاکمه در شعبه دیگری در دادگاه کیفری ‌استان تهران گناهکار شناخته می‌شوند و مطابق رأی صادره، ایرج به قصاص و کتایون به ١٥ سال حبس محکوم می‌شود هرچند رأی صادره مورد تأیید دیوان‌عالی کشور قرار می‌گیرد،

 

اما با درخواست اعاده دادرسی از سوی ایرج، پرونده نزد رئیس قوه قضائیه رفته و بعد از بررسی، حکم نقض شده و پرونده به شعبه ٧١ دادگاه کیفری استان تهران ارسال می‌شود. بااین‌حال، دادسرا بر نظر خود در مورد ایرج باقی است و خواستار رسیدگی به این پرونده هستیم. ضمن اینکه اعلام می‌کنم حکم صادره در مورد کتایون مورد تأیید قرار گرفته‌ است».  درادامه، اولیای ‌دم خواستار صدور حکم قصاص شدند. سپس کتایون در جایگاه حاضر شد تا مشاهدات خود و علت قتل را توضیح دهد. او گفت: قبل از اینکه با ایرج ازدواج کنم، با خسرو رابطه داشتم اما بدون اینکه من بدانم، او از رابطه ما فیلم‌برداری کرده‌ بود و بعد از ازدواج، مرتب من را تهدید می‌کرد و قصد اخاذی داشت و به من می‌گفت اگر به خواسته‌هایش توجه نکنم، فیلم را پخش می‌کند.

 

یک‌بار برای صحبت با او به جایی که گفته ‌بود، رفتم، اما با تهدید و زور، مرا مورد تجاوز قرار داد و گفت بازهم بخواهد این کار را خواهد کرد. مجبور شدم موضوع را به ایرج بگویم. قرار شد او را به خانه بکشانیم و این‌طور فیلم را از او پس بگیریم.  کتایون ادامه‌ داد: وقتی خسرو به خانه آمد قصد داشت دوباره مرا مورد آزار قرار دهد، چون فکر می‌کرد شوهرم خانه نیست. در این هنگام با چاقو یک ضربه به او زدم و بعد هم شوهرم به کمکم آمد و ضربات بعدی را او زد. بعد جسد را مثله کرد.


سپس نوبت به ایرج رسید. او اتهام قتل را قبول کرد، اما مدعی‌ شد چون مقتول را مهدورالدم می‌دانست، او را به‌قتل رساند. متهم گفت: قبل از اینکه با کتایون ازدواج کنم، نمی‌دانستم او با کسی رابطه دارد و بعد از ازدواج بود که موضوع خسرو را به من گفت. همسرم نسبت به من زن وفاداری بود. او گفت خسرو از رابطه‌ای که قبلا داشته‌اند، فیلم‌برداری کرده و قصد اخاذی دارد، من هم حاضر شدم از اشتباه هردو آنها چشم‌پوشی کنم به‌همین‌خاطر به او گفتم خسرو را به خانه دعوت کن و بگو فیلم را بیاورد و دیگر با تو کاری نداشته ‌باشد.

 

حتی حاضر شدم پول بدهم و فیلم را بگیرم. وقتی خسرو سر قرار آمد و وارد خانه شد، دوباره به سمت کتایون رفت و قصد داشت به او تجاوز کند به همین‌خاطر به کمک همسرم رفتم و بعد از اینکه کتایون به او ضربه زد، من هم با چاقو به خسرو ضربه زدم و او را کشتم. بعد هم برای اینکه جسد را طوری از خانه بیرون ببرم که کسی متوجه نشود، مجبور شدم آن را با سنگ فرز قطعه‌قطعه کنم. سپس جنازه را به بیابانی اطراف تهران بردم و به آتش کشیدم.


ایرج در پاسخ به این سؤال که چرا شکایتی علیه خسرو مطرح نکرده ‌بود، گفت: اول اینکه من اصلا قصد کشتن او را نداشتم، می‌خواستم فیلم را بگیرم تا خسرو پایش را از زندگی من بیرون بکشد. دوم اینکه اگر هم شکایت می‌کرد، بر فرض که همه‌چیز خوب پیش می‌رفت، درنهایت، او را دوسال زندانی می‌کردند و بعد که بیرون می‌آمد، دوباره اذیت‌هایش را شروع می‌کرد ضمن اینکه در زمان قتل من فقط ٢٣ سال داشتم خیلی جوان و احساساتی بودم و اصلا نمی‌توانستم تصمیم درست و منطقی بگیرم. این را هم بگویم حتی زمانی که وارد خانه من شده ‌بود، تصمیم به قتل او نداشتم، وقتی به سمت زنم حمله کرد و خواست به او تجاوز کند، تصمیم گرفتم او را بکشم چون مهدورالدم بود.گ


هیأت قضات با پایان جلسه رسیدگی، برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

 

 اخبار  حوادث  - شرق 


ویدیو مرتبط :
امام خامنه ای پاسخ به هرگونه تعرض

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل زن اول و تلاش برای قتل همسر دوم برای دریافت بیمه



 

قتل زن اول و تلاش برای قتل همسر دوم برای دریافت بیمه

 

مردی به اتهام قتل همسر اول و تلاش برای قتل همسر دوم جهت دریافت پول بیمه دادگاهی شد.

به گزارش اسوشیتدپرس مالکوم وبستر رسما متهم شد همسر اول خود کلایر موریس درآبردین شایر را به سال ۱۹۹۴ به قتل رسانده است.

همچنین وی متهم شد ۵ سال بعد از آن تلاش کرده تا فلیسیتی درام را در نیوزیلند به قتل برساند تا پول بیمه میلیونی را به جیب بزند.

مالکوم بر اساس مدارک ارائه شده در دادگاه با خوراندن مواد مخدر و قرار دادن همسر اولش موریس در اتومبیل و حرکت دادن اتومبیل وقتی وی خواب بوده باعث مرگ وی شده است.

بعد از مرگ همسر اول مالکوم که اهل گیلدفورد ساری (جنوب لندن) بوده سر شرکت بیمه را کلاه گذاشته و با کلک مبلغ ۲۰۰ هزار پوند پول نقد از آنها گرفته است.

متهم ۵۱ ساله اهل محله لندن روآد وی در سال ۱۹۹۹ نیز با ایجاد صحنه سازی تصادف در آکلند نیوزیلند سعی کرده همسر دوم خود را کشته تا نقشه خود را مجددا برای گرفتن پول بیمه اجرا نماید.

فلیسیتی در این حادثه مسافر بوده و وی اتومبیل را محکم به مانع کوبانده تا همسرش مرده و ۷۵۰ هزار پوند پول از بیمه بگیرد.

کلاهبردار بزرگ نقشه ای برای گرفتن همسر سوم (بعنوان فرد سرطانی که ثروت زیادی داشته و اگر بمیرد پولها به همسرش خواهد رسید) نیز داشته که موفق به اجرای آن نشده است.

وی خطاب به قاضی دادگاه گلاسکو هفت مورد اتهامی خود را که روی ۱۱ برگه مدرک نوشته شده بود را رد نمود.

ادامه اظهارات متهم و وکیل مدافع وی به جلسه بعدی موکول شد.... / خبر آنلاین