اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قبولی هوش مصنوعی در کنکور!


تیم تحقیقاتی موسسه انفورماتیک ژاپن، یک برنامه هوش مصنوعی طراحی کرده اند که با انجام تست های استاندارد این کشور، توانایی بالای خود را نشان داده به طوری که گفته می شود 80 درصد شانس ورود به دانشگاه ملی توکیو را خواهد داشت.

وب‌سایت دیجیاتو: تیم تحقیقاتی موسسه انفورماتیک ژاپن، یک برنامه هوش مصنوعی طراحی کرده اند که با انجام تست های استاندارد این کشور، توانایی بالای خود را نشان داده به طوری که گفته می شود 80 درصد شانس ورود به دانشگاه ملی توکیو را خواهد داشت.

یک برنامه هوش مصنوعی در ژاپن توانست در کنکور دانشگاه قبول شود

به گزارش وال استریت ژورنال، محققان این برنامه را در حل آزمون های ورودی دانشگاه در رشته ها و حوزه های متفاوت مورد آزمایش قرار داده اند و به طور میانگین، رتبه 511 از 950 را دریافت نموده. این در حالیست که در حال حاضر، بالاترین رتبه در این کشور 416 است. با چنین رتبه ای این نرم افزار از 10، امتیاز 8 را دریافت می کند و امکان پذیرفته شدن آن در 441 موسسه خصوصی و 33 موسسه ملی در ژاپن وجود خواهد داشت.

هوش مصنوعی مورد بحث هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد. تیم سازنده ی آن از سال 2011 میلادی تحقیقات خود را آغاز نموده اند و در همان سال، کامپیوتر سخنگوی واتسون کمپانی آی بی ام، در مسابقه تلویزیونی Jeopardy توانست در طی چند روز بر قهرمان هایی همانند «کن جنینگز» و «برد روتر» غلبه و در نهایت پیروز شود.

پیش از آن، برنامه هوش مصنوعی ژاپنی رتبه زیر حد میانگین کسب کرد. اما این بار در پاسخ به سوالات ریاضی و تاریخ بسیار بهتر عمل نموده. البته باید اشاره کنیم هنوز در مقوله هایی همانند فیزیک مشکلاتی دارد که باید تقویت گردد.

این برنامه، Todai Robot Project نام دارد و با این هدف ساخته شده تا درون ربات ها به کار گرفته شود و به واسطه هوش بسیار بالا، آنها بتوانند در کنکور دانشگاه ملی توکیو قبول و تا سال 2021 وارد این دانشگاه شوند. دانشگاه یاد شده به «هاروارد ژاپن» معروف است. Todai نیز نام ژاپنی دانشگاه توکیو است.

اوایل امسال، این نرم افزار تست جامع SAT را در آمریکا انجام داد و توانست به بخش زیادی از سوالات هندسه پاسخ دهد. تیم ژاپنی سازنده این نرم افزار ادعا می کنند این برنامه در حال حاضر، توانایی درک کلمات پیچیده، ترکیب عکس و متن و تشخیص بهتر مفاهیم را دارد و به انواع مختلفی از سوال ها پاسخ می دهد.


ویدیو مرتبط :
فناوری هوش مصنوعی در پزشکی - هوش مصنوعی تا چه حد می تواند جایگزین پزشک شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات ثبت نام قبولی های سه کنکور فراگیر



 

جزئیات ثبت نام قبولی های سه کنکور فراگیر

 

سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات ثبت نام و مدارک لازم برای حضور در سه دوره فراگیر دانشگاه پیام نور را اعلام کرد.

به گزارش مهر، تمام داوطلبان با در دست داشتن مدارک لازم از 27 تا 31 شهریورماه فقط در کد قبولی اعلام شده‌ در نیمسال نخست سال تحصیلی 91-1390 برای ثبت‌ نام در رشته قبولی به مراکز دانشگاه پیام نور مراجعه کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این دوره ها شامل اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه، اصل و تصویر کارت ملی، اصل و تصویر مدرک تحصیلی و سایر مدارک اعلام شده است.

مدارک مورد نیاز در مقطع کارشناسی پیوسته

برای پذیرفته‌ شدگان مقطع کارشناسی پیوسته، اصل و تصویر گواهی، دیپلم متوسط نظام جدید یا اصل و تصویر گواهی دیپلم متوسطه نظام قدیم، اصل و تصویر ریزنمرات دوره‌های متوسطه نظام جدید و پیش دانشگاهی یا اصل و تصویر ریزنمرات دوره متوسطه نظام قدیم و اصل رسید پستی تاییدیه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام جدید و پیش دانشگاهی به منظور انجام مراحل ثبت نام ضروری است.

مدارک مورد نیاز در مقطع کارشناسی ناپیوسته

برای پذیرفته ‌شدگان مقطع کارشناسی ناپیوسته یا کاردانی به کارشناسی مدارکی از جمله اصل و تصویر مدرک فوق دیپلم مدرک کاردانی مورد تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با قید معدل لازم است.

پذیرفته شدگانی که مدرک کاردانی آنها فاقد معدل است باید نسبت به ارائه گواهی فارغ‌التحصیلی دارای معدل در مقطع کاردانی اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد

مدارک مورد نیاز برای پذیرفته ‌شدگان مقطع کارشناسی‌ ارشد شامل اصل مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در آن معدل دوره کارشناسی قید شده باشد، اعلام شده است.

پذیرفته شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی نیستند لازم است اصل گواهی دانش‌آموختگی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ کارشناسی را ارائه کنند که در آن عبارت زیر قید شده باشد: "اشتغال به تحصیل نامبرده مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است."

تذکرات مهم

پذیرفته شدگان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی پس از شرکت در آزمون عملی و قبولی در آن مجاز به ادامه تحصیل هستند.

ثبت نام این افراد پس از قبولی در آزمون عملی از نیمسال دوم سال تحصیلی 91-1390 خواهد بود و تاریخ برگزاری آزمون عملی از طریق سایت دانشگاه پیام نور در اواخر مهرماه اعلام خواهد شد؛ همچنین امتحان عملی قابل تکرار نخواهد بود.

پذیرفته شدگان رشته تربیت بدنی که دارای مدرک کاردانی هم نام هستند از آزمون عملی معاف هستند و سایر پذیرفته شدگان این رشته باید در آزمون عملی شرکت کنند.

یادآوری مهم برای تمام پذیرفته ‌شدگان

تمام پذیرفته ‌شدگان برای اطلاع دقیق از تاریخ و چگونگی ثبت نام خود می توانند از 23 شهریورماه به سایت دانشگاه پیام‌نور به نشانی http://pnu.ac.ir  مراجعه کنند.

کارنامه تمام داوطلبان شرکت کننده در آزمون روی سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است و داوطلبان در صورت هرگونه سئوال فقط از طریق سیستم ارسال درخواست الکترونیکی سایت سازمان می توانند اقدام کنند.