اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قبولی در رشته پزشکی، ترفندی برای کلاهبرداری



اخبار حوادث - قبولی در رشته پزشکی، ترفندی برای کلاهبرداری

سردسته باند کلاهبرداری از جوانان علاقه‌مند به قبولی در رشته پزشکی در مشهد دستگیر شد.

پسر جوانی که با توجه به فشار روحی زیاد  و اصرار خانواده سعی داشت در رشته پزشکی قبول شود با رتبه 4 هزار در دانشگاه قبول شد. او فکر می‌کرد آرزوهایش بر باد رفته و دیگر به آخر خط رسیده است.

پسر جوان چند روز پیش به طور اتفاقی در یکی از خیابان‌های مشهد با سه مرد مسافر آشنا شد.
این افراد غریبه که متوجه  ناراحتی و افسردگی شدید پسر جوان شده بودند با شنیدن  اظهارات او ادعا کردند افرادی با نفوذ هستند و می‌توانند خارج از روند قانونی و کنکور   دانشگاه برایش قبولی در رشته پزشکی بگیرند.

پسر جوان با شنیدن این اظهارات از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید.

او موضوع را با خانواده‌اش مطرح  و پدر خانواده نیز با خوشحالی آمادگی خود را برای پیگیری سریع  این موضوع  اعلام  کرد. سه مرد غریبه تقاضای 30 میلیون تومان وجه نقد داشتند و پدر 42 ساله نیز مصمم بود به خاطر آینده پسرش این پول را پرداخت کند. او هزینه اقامت این سه مرد را که اهل استان گیلان بودند بر عهده گرفت و مبلغ 15 میلیون تومان برای یک هفته اقامت در این هتل  پرداخت کرد اما او وقتی که به هتل رفت تا از روند اقدامات انجام شده برای قبولی پسرش در دانشگاه مطلع شود با حقیقتی تلخ روبه‌رو شد و فهمید آنها سر یکی از میهمانان هتل را که مسافری از استان کرمان بود نیز کلاه گذاشته‌اند.  این مرد 42 ساله  با نگرانی موضوع را به پلیس 110 اطلاع داد.

رئیس پلیس مشهد در این باره به شوک گفت: در پی اعلام شکایت  این مرد تحقیقات گسترده پلیسی آغاز شد و مأموران پلیس ثامن مشهد به طور نامحسوس محل اسکان افراد کلاهبردار را تحت نظر قرار دادند. سرهنگ حجت نیکمرام گفت: متهمان خود را از دید مأموران مخفی کرده بودند ولی پلیس با انجام تحقیقات و مراقبت‌های پوششی ، هنگامی‌که سردسته باند برای برداشتن وسایل خود به هتل بازگشته بود او را دستگیر کردند.

شیاد 37 ساله که «داوود» نام دارد در بازجویی‌های ابتدایی دو همدست فراری خود را به پلیس معرفی کرده است.

وی گفت: با توجه به این که احتمال می‌رود اعضای این باند در دیگر استان‌ها و شهرهای کشور نیز از شهروندان ساده لوح کلاهبرداری کرده باشند تحقیقات گسترده  پلیسی  ادامه دارد.

 

اخبار حوادث - ایران


ویدیو مرتبط :
راهکار های قبولی در رشته های پزشکی دندان و دارو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قبولی دختر 13 ساله در رشته پزشکی


آرمیتا فرید 13.5 ساله، جوانترین داوطلب کنکور سراسری92 در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شد.

عصر ایران: آرمیتا فرید 13.5 ساله، جوانترین داوطلب کنکور سراسری92 در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شد.

 این داوطلب ساکن اصفهان است و امسال برای اولین بار در کنکور سراسری شرکت کرده است.

وی می گوید:تا سال 86 دوره 5 سال ابتدایی را امتحان دادم و تا سال 88 سوم  راهنمایی را به پایان رساندم.از سال 88 به بعد وارد دبیرستان شدم و 4 سال دبیرستان را به صورت عادی گذراندم و امسال هم در کنکور شرکت کردم . من در مدرسه عادی درس خواندم و بدون اینکه کلاس خصوصی یا معلم خصوصی داشته باشم موفق شدم در کنکور سراسری قبول شوم.



آرمیتا با اشاره به تلاش خود برای قبولی در رشته پزشکی افزود : کسی که هدفش قبولی در رشته پزشکی در یک دانشگاه خوب و معتبر باشد،مسلماً باید یکسال خوب زحمت بکشد  و من هم این یک سال برایم خیلی سخت گذشت ،اما به هر حال این دوران تمام شد.

وی پس از لطف خداوند، نقش  پدر و مادر خود را در کسب این موفقیت مهم دانست و گفت: مادرم برای ایجاد آرامش من و در روزهایی که احساس خستگی و تنهایی می‌کردم خیلی کمکم می کرد.

آرمیتا از چگونگی شرایط جلسه آزمون کنکور گفت: وقتی در جلسه کنکور می‌نشینید، 4 ساعت سرنوشت فرد را تعیین می‌کند و این زمان را باید مدیریت کرد. در آنجا نه پدر و نه مادر و نه معلم هیچکدام حضور ندارد، فقط حضور خود فرد است و خدای او و آن  توکلی که باعث آرامش و ادامه کار می شود.

وی گفت هفته قبل از کنکور استرس زیادی داشتم اما خدا را شکر که در روز کنکور اضطراب من  خیلیکمتر بود. ولی در جلسه آزمون موقعی که به تستهای اختصاصی رسیدم یه مقدار استرس داشتم و حتی گریه کردم، اما خیلی سریع تصمیم گرفتم ادامه تستها را بزنم و کار را تمام  کنم .

وی با بیان اینکه خیلی خوشحال است که در دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شده ،گفت: من قبل از برگزاری کنکور می دانستم که در رشته  پزشکی قبول خواهم شد.

آرمیتا گفت: از دوران کودکی علاقه داشتم پزشک شوم و این در دست نوشته‌های دو سالگی ام موجود است. علوم مرتبط با بدن انسان را خیلی دوست داشتم و به همین دلیل رشته پزشکی را انتخاب کردم و علاقه مندم پس از دوران پزشکی رشته تخصصی جراحی عمومی یا داخلی را انتخاب کنم.