اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قبل از عقد، صیغه نکنید


درصد کمی از گفت و گو های قبل از خواستگاری مرتبط با ازدواج است؛ دوست بودن دختر و پسر نامحرم با هم شرعا حرام است؛ بنده صیغه موقت و محرمیت را توصیه نمی­کنم و پسری که به خواستگاری دختری رفته است، قبل از تصمیم به ازدواج دلیلی ندارد که به یکدیگر محرم شوند.

خبرگزاری رسا: درصد کمی از گفت و گو های قبل از خواستگاری مرتبط با ازدواج است؛ دوست بودن دختر و پسر نامحرم با هم شرعا حرام است؛ بنده صیغه موقت و محرمیت را توصیه نمی­کنم و پسری که به خواستگاری دختری رفته است، قبل از تصمیم به ازدواج دلیلی ندارد که به یکدیگر محرم شوند.

حجت­ الاسلام شهاب مرادی، کارشناس رسانه ملی شب گذشته در برنامه آیینه خانه که از شبکه دو سیما پخش شد، به بیان نکاتی درباره خواستگاری و شناخت صداقت سخنان خواستگار پرداخت و خاطرنشان کرد: برخی از خانواده­ها صحبت کردن دختر و پسر درباره ازدواج را خوب نمی­دانند که منشأ برخی از طلاق­ها همین مسأله است.

وی اظهار داشت: گفت و گو و ارتباط دختر و پسر با هم قبل از مراسم خواستگاری و خارج از فضای خانواده مناسب نیست؛ چرا که لذت جویی بوده و فضای دلبری است و مسؤولیت پذیری در پس این رابطه­ها نیست.

کارشناس رسانه ملی با بیان مناسب نبودن گفت و گو و ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج گفت: توصیه می­شود که در جلسات گفت و گوی خواستگاری طرفین نظر خود را به صورت واضح بیان کنند و نسبت به اظهارات طرف مقابل هیجان نشان ندهند.

کارشناس رسانه ملی گفت: قرار است که در صحبت دختر و پسر مسائل مختلف مربوط به دین، سیاست، اقتصاد، علم و خانواده مطرح شود و گفت و گو کنند و این گفت و گو باید هدفمند و با نظارت خانواده و دارای زمانبندی باشد.

وی درباره مکان جلسه خواستگاری یادآور شد: جلسه خواستگاری هم در خانه و هم بیرون از خانه برگزار شود و در خواستگاری بیرون از خانه والدین نیز همراه دختر و پسر باشند که در طول مسیر می­توانند رفتار پسر در هنگام رانندگی و برخورد او در بیرون از منزل را مورد بررسی قرار دهند.

حجت­الاسلام مرادی درباره جلسه خواستگاری خاطرنشان کرد: بیرون رفتن دختر و پسر با هم قبل از عقد و بدون حضور والدین مناسب نیست و اثرات بدی را در بر خواهد داشت؛ خارج از موضوع صحبت کردن دختر و پسرها در جلسات خواستگاری اثرات بد خود را دارد و از اشتباهات رایج دختر و پسرها این است که فکر می­کنند مسؤولیتی در قبال خواستگار دارند و اسیر مشکل طرف مقابل می­شوند؛ خارج از موضوع صحبت­کردن دختر و پسرها در جلسات خواستگاری آشنایی نیست، بلکه معاشرت است.

کارشناس رسانه ملی اظهار داشت: در جلسات خواستگاری باید سؤالات را به درستی مطرح کنند؛ در مطرح­کردن سؤالات باید و نباید وجود ندارد و باید به صورت عادی مطرح کرد؛ به عنوان مثال درباره شرکت در انتخابات باید این طور بگویند که آیا در انتخابات شرکت می­کنی؟ در این نوع مطرح­کردن نکته­ای است که هر نوع پاسخی داده شود، طرف مقابل متوجه نوع افکار او خواهد شد.

وی به بیان دو نکته مهم درباره جلسه خواستگاری پرداخت و تصریح کرد: جایی که مثلا مسائل دینی در خانواده برای دختر یا پسر مهم است، باید حتما مسائل مهم مطرح شود؛ توصیه می­شود که در جلسات گفت و گوی خواستگاری طرفین نظر خود را به صورت واضح بیان کنند و نسبت به اظهارات طرف مقابل هیجان نشان ندهند.


ویدیو مرتبط :
صیغه عقد اخوت در روز غدیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاتمی صیغه عقد مهناز افشار را خواند



اخبار,اخبار فرهنگی , ازدواج مهناز افشار

 

اخبار فرهنگی - خاتمی صیغه عقد مهناز افشار را خواند

سیدمحمد خاتمی صیغه عقد ازدواج مهناز افشار را جاری کرد.

صیغه عقد این بازیگر و همسرش ظهر امروز توسط سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق کشورمان جاری شد.

نکته جالب اینکه محمدامین رامین، همسر مهناز افشار، پسر محمدعلی رامین معاون اسبق مطبوعاتی وزارت ارشاد است. 

اخبار فرهنگی - بانی فیلم