اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قایق سواری شبانه، جان پدر و 2 دخترش را گرفت(+عکس)



  اخبار حوادث -  قایق سواری شبانه، جان پدر و 2 دخترش را گرفت

در پی واژگونی یک قایق تفریحی در رودخانه دز واقع در شهرستان دزفول، یک پدر و دو فرزند خردسال وی ناپدید شدند، اما چهار نفر از سرنشینان قایق نجات یافتند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در این باره به جام جم گفت: ساعت 23 شامگاه بیست و هفتم شهریور امسال یک خانواده چهار نفره اهوازی که شامل یک زوج جوان همراه دو دختر سه و شش ساله بودند، برای تفریح به حاشیه رودخانه دز در شهرستان دزفول رفته و سوار یک قایق اجاره ای شدند که علاوه بر قایقران، دو مرد مسافر دیگر نیز درون آن بودند.

 

اخبار,اخبارحوادث,قایق سواری


مجتبی خالدی افزود: قایق تفریحی پس از طی مسافتی وقتی به بخشی که عمق رودخانه در آنجا بیشتر است، نزدیک و همزمان دچار نقص فنی شده و قایقران سعی کرد آن را کنترل کند تا با کاهش سرعت حرکت، قایق را به بخش کم عمق رودخانه منتقل کند، اما به دلیل سرعت بالایی که قایق موتوری داشته، قایقران موفق به کنترل آن نشد.

وی یادآور شد: قایق واژگون شده و هر هفت نفر سرنشین به درون رودخانه افتادند و درخواست کمک کردند. در همین موقع چند نفر از مردم بومی منطقه خود را به آب زدند و ابتدا زن جوان را از میان امواج رودخانه پیدا و به ساحل منتقل کرده و سپس سه مرد دیگر را که در میان امواج رودخانه گرفتار شده بودند، زنده از آب خارج کردند.

جستجو برای یافتن پدر و 2 دختر در رودخانه
سخنگوی سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: مردم هر چه تلاش کردند تا سه نفر دیگر را نیز نجات دهند، موفق نشدند. امدادگران اورژانس و هلال احمر که با اطلاع از موضوع به محل حادثه اعزام شده بودند، به درمان سرپایی افراد نجات یافته پرداختند و آنها را در مکان دیگری اسکان دادند.

وی افزود: در این مرحله آتش نشان ها و غواصان برای یافتن مرد جوان و دو فرزندش وارد عمل شدند، اما به دلیل تاریکی شب، عملیات به طور موقت متوقف شد و از صبح دیروز ادامه عملیات جستجو برای یافتن آنها آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اما هنوز از سرنوشت این سه نفر خبری نیست.

خالدی گفت: بررسی اولیه نشان می دهد نقص فنی در بخش هدایتگر فرمان قایق گردشگری و نیز مهارت نداشتن قایقران باعث این حادثه تلخ شده است و متاسفانه هیچ کدام از مسافران قایق واژگون شده جلیقه نجات به تن نداشتند.

سرپرست آتش نشانی شهرستان دزفول هم در این باره به خبرنگار ما گفت: از شامگاه پنجشنبه که موضوع این حادثه به سامانه 125 آتش نشانی گزارش شد، پنج گروه به رودخانه دز اعزام شدند. همچنین غواصان و گروه های غریق نجات از همان شب برای امدادرسانی و پیدا کردن مرد جوان و دو کودک غرق شده اش در رودخانه وارد عمل شده اند.

عبدالحسین معظم فر افزود: از صبح روز گذشته عملیات نجات از سر گرفته شد، اما گمان می رود چون این افراد در عمق چهار متری رودخانه افتاده اند، احتمال زنده ماندن شان وجود ندارد و صد در صد هر سه نفر غرق شده اند.

وی گفت: هنوز به طور کامل نمی توانیم درباره علت این حادثه اظهار نظر کنیم و بزودی با کشف اجساد و پایان یافتن تحقیقات در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

قایقرانان نباید خودسرانه مسافر جابه جا کنند
شهردار دزفول هم در این باره به ایرنا گفت: طبق گزارش دریافتی از منابع مختلف، شکستگی فرمان قایق و برخورد آن با صخره، به سقوط این افراد به رودخانه منجر شده، اما صحت این ادعا در دست بررسی است.

محمدرضا کرمی نژاد افزود: قایق های تفریحی در منطقه «علی کله» از صبح تا ساعت 20 شامگاه زیر نظر شهرداری اجازه فعالیت دارند، اما برخی قایقرانان بنا به اصرار مسافران و برای کسب درآمد بعد از ساعت 20 نیز خودسرانه در رودخانه تردد می کنند.

وی درباره علت نپوشیدن جلیقه نجات از سوی مسافران و گردشگران نیز گفت: جلیقه نجات برای استفاده مردم در ایستگاه قایق سواری شهرداری وجود دارد، اما برخی مسافران به هر دلیل از پوشیدن جلیقه امتناع می کنند، اما سکاندار نباید اجازه دهد افراد بدون جلیقه سوار قایق شوند.

برادر یکی از غرق شدگان در این باره به فارس گفته است، تلاش مردم و بعضی از حاضران در محل حادثه موجب نجات جان سه نفر از حادثه دیدگان شد و به علت نبود امکانات و اکیپ امداد و غریق نجات در محل سه نفر از بستگانم غرق شدند.


 اخبار حوادث - جام جم 


ویدیو مرتبط :
قایق سواری رو حال کن ( قایق که نه تشت ...)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فداکاری عجیب یک پدر در حق دخترش +عکس



 اخبار اجتماعی - فداکاری عجیب یک پدر در حق دخترش +عکس

 این مرد 50 ساله هندی از نوعی ضایعه نادر رنج می‌برد که موجب شده غدد خوش‌خیم روی صورتش رشد کرده و چهره وحشتناکی پیدا کند. با وجود اینکه جراحان هندی به او پیشنهاد کرده‌اند تا صورتش را به تیغ جراحی سپرده و چهره جدیدی به دست آورد اما او از این کار امتناع می‌کند. وی اعلام کرده قصد دارد تا هزینه‌های عروسی دختر خود را از این چهره خاص و عجیب تامین کند.

 

اخبار,اخبار ,فداکاری عجیب یک پدر در حق دخترش


"موندال" که در کلکته هندوستان متولد شده در هنگام تولد از این ضایعه نادر در صورتش رنج می‌برد که باعث شد یک گوش‌ و یک چشم و بسیاری از دندان‌های خود را از دست بدهد. او سال‌های بسیاری را در خیابان به سر برد اما در 18 سالگی عاشق شد که حاصل این عشق چهار فرزند است. وی با سفر به مکان‌ها و معابد مقدس هند از مردم گدایی می‌کند تا هزینه‌های زندگی خانواده‌اش را تامین کند. پزشکان اعلام کرده‌اند این غده‌ها با وجود رشد مداوم روی صورت او سرطانی یا دردناک نیستند.
 اخبار  اجتماعی - فردا