اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاچاق 18 کیلو شیشه با خانواده




 اخبارحوادث - قاچاق 18 کیلو شیشه با خانواده

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از متلاشی شدن باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان سردشت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار شرفی در این‌باره گفت: در پی گزارشی مبنی بر اینکه شخصی در شهرستان سردشت با تشکیل باندی به صورت گسترده در پوشش مسافرت خانوادگی اقدام به تهیه مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه و توزیع آن در شهرهای عمقی کشور می‌کند، مراتب در دستور کار ماموران آن فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: پس از انجام یک سری کارهای اطلاعاتی گسترده و تحقیقات دامنه دار سرانجام ماموران موفق به رد زنی و شناسایی باند مذکور شدند که طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه اعضای این باند را در حین انتقال مواد در ایستگاه پلیس راه سردشت دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده از خودروی توقیفی باند 18کیلو و 592 گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه که بصورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان شد: در این ماموریت شش نفر متهم دستگیر و تعداد 2 دستگاه خودرو توقیف شد که متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.


 اخبار حوادث - ایسنا


ویدیو مرتبط :
سرقت مسلخانه در نیشابور ( بابا ایول آخه 1 کیلو 2 کیلو نه 50 کیلو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف شیشه بنیان خانواده‌های تحصیل‌...



 

 

مصرف شیشه بنیان خانواده‌های تحصیل‌...

 

 

قائم‌مقام دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

مصرف شیشه بنیان خانواده‌های تحصیل‌كرده را به‌هم ریخته است


در جلسات اختصاصی برگزار شده با نیروی انتظامی اخبار بدی از این حوزه به گوش می‌رسد كه در نمونه‌های غربی ولنگارش نیز چنین مواردی وجود ندارد/ بیشترین كم كاری به بخش فرهنگی كشور باز می‌گردد.

قائم‌مقام دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به معضلات حاصل از مصرف شیشه گفت: اطلاعات زیادی در این بخش داریم اما نمی‌توانیم همه آن را به مردم ارائه دهیم.مصرف شیشه بنیان خانواده‌های تحصیل كرده را بر هم ریخته و متاسفانه در جلسات اختصاصی برگزار شده با نیروی انتظامی اخبار بدی از این حوزه به گوش می‌رسد كه در نمونه‌های غربی ولنگارش نیز چنین مواردی وجود ندارد.

طه‌طاهری قائم‌مقام دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در مراسم همایش پیشگیری از اعتیاد نوجوانان به روند نامطلوب بروز اعتیاد در كشور اشاره كرد و ادامه داد: معضل مواد مخدر در كشور یك مساله است كه 30 سال پس از انقلاب نیز همه روز در شیپور رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری به آن توجه شد.
او افزود: جنس انقلاب ما فرهنگی بودو كشور ما به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای دستخوش معضل اعتیاد قرار گرفته است؛ اما اینكه چرا نتوانستیم این معضل را برطرف كنیم سوال مهمی است.
قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: همه توان نظام در 25 سال گذشته معطوف به آن شد كه جلوی مواد مخدر گرفته شود به طوری كه پیش از 4 هزار تن محصول كشفیات طی این مدت بوده است و با وجود آنكه حجم مبارزات مادی و معنوی ایران در مبارزه با مواد مخدر قابل اشاره نیست باز هم نگران هستیم كه این معضل چه خطراتی برای كشور خواهد داشت.
طاهری با اعلام اینكه معضل اعتیاد یك ناامنی فكری و روانی به همراه دارد ادامه داد: آنچه كه در حوزه اعتیاد آسیب می‌رساند اختلالات روانی و پریشان خاطری از جانب اعتیاد است.
او گفت: تاثیرات نامحدود اقدامات مقابله‌ای در 30 سال گذشته به‌عنوان یك مساله است و در عین حال كمكاری‌های زیادی هم در این زمینه به چشم می‌خورد.
او افزود: بیشترین كم كاری به بخش فرهنگی كشور باز می‌گردد؛ چه دلیلی دارد كه برای گذاشتن دو واحد درسی یك ساعته در دانشگاه‌ها یا مراكز آموزشی باید نخبگان كشور به اجماع برسند.
طاهری در ادامه با اشاره به مداخلات برخی دستگاه‌ها و افراد كه در حوزه مسائل فرهنگی گفت: متاسفانه در معضلات فرهنگی هر كس به خود اجازه اظهار نظر داده و در آن امور دخالت می‌كند.
او با اشاره به نواقص قانونی نیز ادامه داد: در تكالیف قانونی در زمینه پیشگیری از تهدیدات مواد مخدر در كشور یك كم كاری تقصیرگونه صورت گرفته و باید از برخی افراد بازخواست كرد كه چرا به موادمخدر توجه نكرده‌اند.
قائم‌مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با ابلاغ سیاست كلی نظام در 11 بند بسیاری از معضلات برطرف شد و رویكرد كشور در مواجهه با اعتیاد مشخص شده است.
برخی اطلاعات در حوزه مواد مخدر به مردم داده نمی‌شود
طاهری با اشاره به تاثیرات پیشگیری در امر مواد مخدر گفت: اگر یك دلار در این بخش هزینه شود منافع آن در درمان و كاهش آسیب بیشتر است؛ اگر چه سالانه در پیشگیری از آسیب‌های حاصل از مواد مخدر هزینه‌های زیادی می‌كنند اما هنوز این معضل بر طرف نشده است.
او با اشاره به معضلات حاصل از مصرف شیشه در كشور خاطرنشان كرد: اطلاعات زیادی در این بخش داریم اما نمی‌توانیم همه آن را به مردم ارائه دهیم.
او افزود: مصرف شیشه بنیان خانواده‌های تحصیل كرده را بر هم ریخته و متاسفانه در جلسات اختصاصی برگزار شده با نیروی انتظامی اخبار بدی از این حوزه به گوش می‌رسد كه در نمونه‌های غربی ولنگارش نیز چنین مواردی وجود ندارد.
طاهری با بیان اینكه مصرف شیشه در سطح تحصیل كرده‌ها و افرادی كه تمكن مالی شان بیشتر است به چشم می‌خورد و یك اتفاق خطرناك‌تر دیگر نیز تولید مواد صنعتی در داخل كشور بوده كه به یك بحران امنیتی برای كشور تبدیل شده است.
دادگاهی برای مقصران تشكیل شود
قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاكید كرد: درست است كه دو هفته گذشته قوانین مربوط به برخورد با توزیع‌كنندگان مواد مخدر تصویب شد اما ما مرتب در این بخش داد زدیم و گفتیم قانون ایراد دارد اما كسی به آن توجه نكرد.
طاهری گفت: دوسال تاخیر در عدم مبارزه با تولید‌كنندگان شیشه و توزیع‌كنندگان با مواد مخدر جای بررسی دارد و باید دادگاه وجدان‌ها نیز در این بخش تشكیل شود تا مقصر تاخیر در قانون گذاری این بخش مشخص شود.
طاهری گفت: متاسفانه در گذشته زمانی كه قصد داشتیم 8 بنز متعلق به یك قاچاقچی را از كرج منتقل كنیم مشكلات فراوان داشتیم درحالی كه این فرد قاچاقچی اعلام می‌كرد كه در عرض 4 سال و طی تجارت نامشروع شیشه چنین مالی را بدست آورده است.
به گفته قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاخیر در قانونگذاری باعث شد كه آسیب‌های اجتماعی در این بخش شدید شده و معضلات گریبان جامعه را بگیرد.
او در ادامه به لزوم كارهای پیشگیرانه برای نوجوانان و جوانان اشاره كرد وادامه داد: امروز دولت مكلف شده است كه تمام اقدامات خودرا براساس سند راهبردی متوازن كند تا به بخش پیشگیری از اعتیاد توجه بیشتری شود.
طاهری گفت: مصرف مواد مخدر در كشور در زیر 20 ساله، ‌3/2 درصد است و این مساله به دلیل ناتوانی و فقر آموزشی قومیت نوع فرهنگ و غیره است.
پیچ سازمان‌های دولتی در امر پیشگیری از اعتیاد سفت شود
قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با اشاره به اینكه بخش غیر دولتی باید در حوزه مواد مخدر پای كار آید خاطرنشان كرد: كار پیشگیری از اعتیاد اقدام دولتی نیست؛ 77 درصد درمان در كشور در حوزه مواد مخدر توسط بخش خصوصی بوده و 680 هزار نفر از طریق بخش خصوصی و انجمن‌ها موفق به درمان شده‌اند.
طاهری گفت: باید پیچ سازمان‌های بخش خصوصی را در امر مواد مخدر شل كرده و به آنها میدان بیشتری دهیم اما نباید فعالیت بخش خصوصی به گونه‌ای باشد كه خروجی آن افراد گستاخ و بی‌توجه بیرون آید...../تحلیل:ایلنا