اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاچاق داروهای سقط جنین و محرک جنسی به کشور


رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از کشف 80 میلیارد ریال داروی قاچاق در کشور خبر داد و گفت: بیشتر داروهای قاچاق شده داروهای سقط جنین، محرکهای جنسی و نیروزا هستند.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از کشف 80 میلیارد ریال داروی قاچاق در کشور خبر داد و گفت: بیشتر داروهای قاچاق شده داروهای سقط جنین، محرکهای جنسی و نیروزا هستند.

سردار فتح الله زمانیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در چهارماهه نخست امسال با تشکیل 28 هزار و 120 پرونده قاچاق بیش از 31 هزار قاچاقچی از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند. از میان پرونده های تشکیل شده ارزش ریالی 523 پرونده بیش از 100 میلیون تومان و 45 پرونده نیز 500 کیلیون تومان بود.

وی ادامه داد: در این مدت 223 باند مرتبط با قاچاق کالا و ارز در کشور شناسایی و منهدم شد که 3300 میلیارد تومان کالای قاچاق از آنها کشف و ضبط شد. میزان کشفیات پلیس آگاهی در حوزه قاچاق کالا و ارز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس آگاهی داروهای نیروزا، تقویتی، سقط جنین، محرک های جنسی و توهم زا بیشترین داروهای قاچاق شده به کشور است که عمده آنها تاریخ مصرف گذشته یا تقلبی هستند و استفاده آنها ضررهای جبران ناپذیری را به همراه دارد. این داروها به دلیل این که امکان ورود قانونی شان وجود ندارد از طریق خلاء های مرزی وارد کشور می شود.

زمانیان با اشاره به این که برخورد با قاچاق و لوام آرایشی اولویت پلیس است، تاکید کرد: در این دو حوزه 875 پرونده تشکیل و هزار و 100 قاچاقچی شناسایی و دستگیر شدند که 390 نفر از آنها قاچاقچی دارو بودند. در این مدت 80 میلیارد ریال دارو و 107 میلیارد ریال لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف شد.

وی از کاهش 44 درصدی پرونده های مشروبات الکلی خبر داد و افزود: 47 درصد پرونده های مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مشروبات الکلی تشکیل می دهد در حالیکه امسال موفق شدیم 340 هزار انواع تجهیزات ماهواره را کشف و ضبط کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه پوشاک، لوازم آرایشی، دارو، سوخت و صوت و تصویر بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده در کشور هستند، تصریح کرد: با تاکید رئیس پلیس کشور برنامه جدید نیروی انتظامی برخورد با عوامل اصلی قاچاق است و برای برخورد با این افراد برنامه ویژه ای را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: کنترل انبارهایی که محل دپوی کالاهای قاچاق در تهران و شهرستانها هستند به همراه برخورد با فروشندگان علنی کالاهای قاچاق از برنامه های دیگر پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا است.

به گفته زمانیان، پلیس با هماهنگی قوه قضائیه کنترل مجرمان سابقه دار در زمینه قاچاق کالا را تشدید می کند تا این افراد بار دیگر پا به این عرصه نگذارند.

وی با بیان اینکه با توجه به شعار امسال اقدامات خود را در سه حوزه مرز، محورهای مواصلاتی و دپوی کالا متمرکز کردیم گفت: مرز نقطه شروع ورود کالاهای قاچاق است که ما کنترلهای فیزیکی و الکترونیکی را افزایش داده ایم و امیدواریم روزنه های مرزی نیز به زودی مسدود شود.


ویدیو مرتبط :
‫جنین سقط شده 3 ماهه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جولان داروهای سقط جنین و دوپینگ در بازار قاچاق



داروهای سقط جنین,داروهای دوپینگ,قاچاق داروب

جولان داروهای سقط جنین و دوپینگ در بازار قاچاق

وی ادامه داد: در حال حاضر فراورده های قاچاق و تقلبی تقریبا در مسیر قانونی عرضه حذف شده اند و کمتر در شبکه توزیع مان که داروخانه ها هستند به چشم می خورند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت:بعضی داروها مثل داروهای سقط جنین و دوپینگ در بازار به صورت قاچاق توزیع می شود كه دلیل آن عدم عرضه و توزیع قانونی این داروها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو امروز 20 شهریور در حاشیه  همایش بین المللی مکمل های غذایی در جمع خبرنگاران گفت: بازار مکمل ها  در سال 91  حدود 60 میلیارد تومان بوده است که این نشان می دهد واردات مکمل ها  تقریبا 2 برابر شده است و باید توجه داشت از مشکلی که در این حوزه وجود دارد بحث فراورده های قاچاق است، چون برخی از فراورده هایی که  به نام مکمل توزیع می شوند  فراورده هایی هستند که بیشتر آنها برای دوپینگ و تقویت در ورزشکاران استفاده می شوند.

وی افزود: اما مکمل هایی که مجوز دارند از لحاظ  واردات و نوع مواد به کار رفته مورد تایید وزارت بهداشت هستند که هم تولید داخل و هم وارداتی هستند اما عده ای به فراورده های مجوز دار اکتفا نمی کنند و به سراغ فراورده هایغیر قانونی قاچاق و بدون مجوز می روند که این نوع محصولات مورد تایید ما نیستند و مصرف آن  عواقب بدی را برای مصرف کنندگان شان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر فراورده های قاچاق و تقلبی تقریبا در مسیر قانونی عرضه حذف شده اند و کمتر در شبکه توزیع مان که داروخانه ها هستند به چشم می خورند.
وی با بیان اینکه تولید کنندگان این مکمل های تقلبی شبکه های توزیع زیر زمینی دارند عنوان کرد: معمولا این نوع مکمل ها در اماکنی که ورزشکاران رفت و آمد دارند توزیع می شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : در حال حاضر 800 پروانه ساخت برای مکمل ها توسط سازمان غذا و دارو صادر شده  که این نوع مکمل ها توسط  بیش از 100 شرکت داروسازی داخلی و 20 شرکت انحصاری تولید مکمل تولید می شوند و در مورد واردات هم  بیش از هزار پروانه IRC برای واردات صادر شده است.

دیناروند گفت: تا زمانی که مسیر قانونی وجود دارد مسیر قاچاق قدرت پیدا نخواهد کرد البته بعضی داروها هم هستند که نمی توانیم  آنها را به صورت قانونی توزیع کنیم مثل داروهای دوپینگ، سقط جنین و داروهای مورد استفاده معتادان که این نوع داروها در بازار به صورت قاچاق وجود دارند و ما باید تنها در این زمینه فرهنگ سازی کنیم./باشگاه خبرنگاران