اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاچاقچیان چوب در مازندران پاسگاه را آتش زدند




 اخبار حوادث - قاچاقچیان چوب در مازندران پاسگاه را آتش زدند

قاچاقچیان چوب بامداد امروز (شنبه) پاسگاه ایست و بازرسی محمولات جنگلی خلیل شهر را در شرق استان مازندران به آتش کشیدند.

رییس اداره منابع طبیعی بهشهر روز شنبه در  ایرنا با بیان این مطلب افزود: این اتفاق حدود ساعت 4 صبح رخ داد و متجاوزان با مواد منفجره دست ساز این پاسگاه را به طور کامل از بین بردند.

'مسعود حبیبی' بیان کرد: سه سال قبل و در جریان احداث این پاسگاه نیز کسانی که منافع خود را با راه اندازی این ایستگاه بازرسی در خطر می دیدند، اقدام به تخریب آن کردند اما با وجود این تهدیدات، این پاسگاه تکمیل و راه اندازی شد.

رییس اداره منابع طبیعی بهشهر افزود: منطقه ای که این پایسگاه ایست و بازرسی در آن احداث شد، از جمله مناطقی بود که تخلفات و قاچاق چوب بسیاری در آن انجام می شد.

وی اظهار کرد: با راه اندازی این مرکز و بازرسی های متعدد و سخت گیری های بسیار، از تجاوز به حریم جنگل و قاچاق چوب تا حد زیادی جلوگیری شد.

حبیبی ادامه داد: چند شب قبل نیز قاچاقچیان دوربین های مدار بسته این پاسگاه را سرقت کردند که به نظر می رسد دلیل اصلی آن، پنهان ماندن برنامه آتش زدن پاسگاه از دید قانون بود.

وی بیان کرد: به دلیل زیاد بودن تعداد کسانی که از این منطقه اقدام به قاچاق چوب می کردند، مظنون خاصی مورد نظر نیست اما تلاش می کنیم در سریعترین زمان ممکن نسبت به بازسازی پاسگاه اقدام کنیم.

منطقه بهشهر 63 هزار هکتار اراضی ملی دارد که از این میزان 35 هزار هکتار مرتع و بقیه عرصه های جنگلی است.

سال گذشته با تلاش ماموران اداره منابع طبیعی بهشهر، 28 هزار هکتار از اراضی ملی این منطقه از متصرفان پس گرفته شد.

به دلیل بالا بودن حجم قاچاق چوب در این منطقه، 6 پاسگاه ایست و بازرسی محمولات جنگلی دایر شده است و ماموران پارسال توانستند 12 تُن تنه صنعتی و 85 تُن هیزم قاچاق کشف و ضبط کنند.

اداره منابع طبیعی بهشهر همچنین برای برخورد با قاچاقچیان چوب، 31 پرونده قاچاق چوب در محاکم قضایی تشکیل داده که احکام برخی از این پرونده ها صادر و اجرایی شده است.


 اخبار حوادث - ایرنا


ویدیو مرتبط :
حادثه عجیب :چادر زن محجبه ای را در هند برای تمسخر آتش زدند؛ خودشان هم آتش گرفتند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاچاقچیان گرفتار، سه تن موادمخدر را آتش زدند!



اخبار حوادث  - قاچاقچیان گرفتار، سه تن موادمخدر را آتش زدند!

در این عملیات بیش از یک‌تن موادمخدر سوخت و پس از 20دقیقه نیروهای آتش‌نشانی آتش را خاموش کردند و در نهایت پس از خارج‌کردن ضایعات موادمخدر، 384کیلوو130گرم موادمخدر نیم‌سوخته از نوع تریاک و هرویین به همراه تعدادی سلاح و مهمات کشف شد.

قاچاقچیان موادمخدر وقتی خود را مقابل نیروهای هنگ مرزی میرجاوه ناتوان دیدند سه دستگاه خودرو را با حدود سه‌تن موادمخدر به آتش کشیدند.

به گزارش ایرنا، سردار رهام بخش‌حبیبی، فرمانده مرزبانی سیستان‌وبلوچستان با اعلام این خبر افزود: «مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند اعضای باند قاچاق موادمخدر را که سعی داشتند محموله خود را وارد کشور کنند شناسایی کنند.»

وی در ادامه گفت: «ماموران با کنترل نامحسوس مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان در منطقه سرانجام موفق به شناسایی خودرو پژو405 قاچاقچیان شدند. سوداگران مرگ که خود را در تنگنا و محاصره نیروهای عملیاتی مرزبانی دیدند با پاشیدن بنزین روی محموله موادمخدر اقدام به آتش‌زدن خودرو کردند. یکی از قاچاقچیان نیز دچار حریق شد و دیگری از صحنه جرم فرار کرد که با تلاش ماموران مرزبانی فرد گرفتار در آتش نجات یافت و متهم دیگر نیز در حین فرار دستگیر شد.»

فرمانده مرزبانی سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: در این عملیات بیش از یک‌تن موادمخدر سوخت و پس از 20دقیقه نیروهای آتش‌نشانی آتش را خاموش کردند و در نهایت پس از خارج‌کردن ضایعات موادمخدر، 384کیلوو130گرم موادمخدر نیم‌سوخته از نوع تریاک و هرویین به همراه تعدادی سلاح و مهمات کشف شد.

حبیبی همچنین گفت: ماموران با بهره‌گیری از منابع اطلاعاتی و گشتزنی‌های مستمر در نوار مرزی از تحرک سوداگران مرگ در محدوده روتک حوزه هنگ مرزی میرجاوه آگاه شدند. مرزداران موفق شدند باند قاچاق موادمخدر را هنگام ورود به داخل کشور با دو دستگاه خودرو تویوتا، شناسایی کنند.

وی گفت: قاچاقچیان پس از رویارویی با مرزداران بدون توجه به هشدارهای صادره به سمت آنان تیراندازی کردند و از صحنه متواری شدند که با واکنش سریع نیروهای هنگ مرزی میرجاوه در عملیات تعقیب‌وگریز، به سبب ناتوانی در فرار، با آتش زدن خودروها و محموله موادمخدر به ارتفاعات کشور پاکستان فرار کردند.

وی اضافه کرد: مرزداران آتش این خودروها را خاموش و یک‌هزارو342کیلوگرم تریاک باقیمانده را جمع‌آوری کردند.
اخبار حوادث - ایرنا