اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاچاقچیان موادمخدر باید به دار آویخته شوند/ قوه قضاییه هیچ رحمی نداشته باشد



اخبار,اخباراجتماعی ,عبدالرضا رحمانی فضلی

وی با اشاره به اینکه در کشور 750 هزار معتاد در حال درمان هستند گفت: بیش از 90 درصد موارد را مردم در مراکز درمانی کمک می کنند و باید مددجویان نیز خودشان در امر بهبودشان مشارکت داشته باشد.

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بازدید از مرکز نگهداری و درمان معتادان اخوان واقع در ملارد کرج گفت: قاچاقچیان مواد مخدر باید به دار مجازات آویخته شوند و قوه قضاییه هیچ رحمی نباید در برخورد با این افراد داشته باشد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه این بازدید افزود: در دنیا فشار هست که چرا ما قاچاقچیان را اعدام می‌کنیم، علت این است که مواد مخدر یک درآمد و گردش مالی چندهزار میلیاردی دارد و این قاچاقچیان از اشرارند و به شبکه های تروریستی کمک می‌کنند و پول می دهند.

جمع آوری 10 هزار معتاد در تهران ظرف یکی دو ماه
وی با اشاره به اینکه در کشور 750 هزار معتاد در حال درمان هستند گفت: بیش از 90 درصد موارد را مردم در مراکز درمانی کمک می کنند و باید مددجویان نیز خودشان در امر بهبودشان مشارکت داشته باشد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: قرار است سه مرکز دیگر در تهران راه اندازی کنیم، ظرف یکی دوماه می‌توانیم تا 10 هزار معتاد را در تهران جمع آوری کنیم و از سم زدایی و ترک گرفته تا مهارت آموزی را برای آنها انجام دهیم.


 اخبار اجتماعی  -   ایسنا


ویدیو مرتبط :
لحظه دستگیری قاچاقچیان موادمخدر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابلاغ دعوت رئیس قوه قضاییه ایران به...



 

 

 

 رئیس قوه قضاییه

 

 

مباحث مربوط به استرداد مجرمین از دیگر موضوعاتی بود كه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس دیوان عالی ژاپن مورد بحث و‌گفت‌وگو قرار گرفت.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی طی دیدارش با رئیس دیوان عالی قضایی ژاپن ضمن تبادل نظر و گفت وگو‌ها ، دعوت رئیس قوه قضاییه از رئیس دیوان عالی قضایی ژاپن را برای سفر به ایران به وی ابلاغ كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به ژاپن ، علی‌لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در ادامه برنامه‌های سفر به توكیو با رئیس دیوان عالی قضایی ژاپن ملاقات و گفت‌وگو كرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این ملاقات به تشریح نظام قضایی پرداخت و نقش پارلمان و مجلس ایران را در تهیه و تصویب قوانین قضایی مهم عنوان كرد.

لاریجانی تبادل نظر و تجربیات در حوزه قضایی كشور اعم از تدوین قوانین واجرای آنها بااهمیت توصیف كرد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به موضوع پیشگیری از جرم وتاكید قانون اسلاسی جمهوری اسلامی ایران بر آن، خواهان تبادل تجربیات كشور در این زمینه شد.

گفتنی است مباحث مربوط به استرداد مجرمین از دیگر موضوعاتی بود كه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس دیوان عالی ژاپن مورد بحث و‌گفت‌وگو قرار گرفت.

لازم به ذكر است رئیس مجلس كشورمان، ‌دعوت رئیس قوه قضاییه ایران از رئیس دیوان عالی ژاپن برای سفر به ایران به وی ابلاغ كرد.

توكه ساكی رئیس دیوان عالی ژاپن نیز با اشاره به ارتباطات گذشته دستگاه قضایی دو كشور به مشتركات قوانین قضایی كشور با وجود اختلافات قومی و زبانی ملت‌ها اشاره و قوانین را به‌عنوان زبان مشترك ملت‌ها دانست.

وی ادامه داد: لازم است به موضوعات مهمی كه اشاره شد توجه داشت و در مورد آن به تبادل نظر پرداخت.

رئیس دیوان عالی ژاپن این كشور را دارای كمترین جرم وجنایت در جهان عنوان كرد و علت آن را پیشرفت قوانین در این كشور دانست.

وی از عوامل فرهنگی واقتصادی نیز به ‌عنوان عامل تاثیر‌گذار در این زمینه یاد كرد.