اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قانون جدید معافیت فرزندان مادران فاقدشوهر


مطابق قانون جدید خدمت وظیفه عمومی تنها یكی از فرزندان ذكور مادران فاقدشوهر تحت پوشش كمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مطابق قانون جدید خدمت وظیفه عمومی تنها یكی از فرزندان ذكور مادران فاقدشوهر تحت پوشش كمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

سردار سیدحمیدصدر السادات، با بیان اینكه در قانون جدید خدمت وظیفه عمومی تغییراتی در مورد معافیت‌های فرزندان مددجویان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پیش‌بینی شده است گفت: به موجب این قانون تنها یكی از فرزندان ذكور مادران فاقد همسر تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود.

وی افزود: سازمان وظیفه‌عمومی ناجا تمهیدات و ساز و كار لازم برای اجرای قانون جدید خدمت وظیفه عمومی را پیش‌بینی كرده و تغییرات صورت گرفته در این قانون، پس از ابلاغ ستاد كل نیروهای مسلح ضمن اطلاع‌رسانی به اجرا در خواهد آمد.

صدرالسادات با بیان اینكه تنها مرجع رسمی اطلاع‌رسانی در مورد قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، ستاد كل و سازمان وظیفه عمومی ناجاست، گفت: مشمولان و خانواده‌های آنان باید برای كسب اطلاع از آخرین اخبار مربوط به ضوابط و مقررات خدمت وظیفه عمومی به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در سایت پلیس به نشانی www.police.ir  مراجعه یا با سامانه تلفن گویای سازمان به شماره ۰۹۶۸۰ تماس بگیرند.


منبع: ایسنا




ویدیو مرتبط :
تیزر نمایش پدران، مادران ، فرزندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادران افسرده فرزندان كوتاه قد دارند





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مادران افسرده فرزندان كوتاه قد دارند

مطالعات جدید نشان می‌دهد مادرانی كه از افسردگی رنج می‌برند بیشتر مستعد داشتن كودكانی كوتاه قد هستند.

به گزارش ایسنا، مطالعات محققان آمریكایی حاكی از آن است مادرانی كه در اولین سال از زمان وضع حملشان به افسردگی مبتلا می‌شوند فرزندانشان را در معرض خطر كوتاه قدی قرار می‌دهند.

محققان این مطالعه با تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده از بیش از 6500 كودك و والدینشان دریافتند مادرانی كه در 9 ماهه نخست وضع حملشان علائمی از افسردگی در آنان مشاهده شده است، فرزندان كوتاه قدی داشته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبكه خبری فاكس نیوز، محققان آمریكایی علت دقیق ارتباط بین افسردگی مادران و میزان قد فرزندانشان را مشخص نكرده‌اند اما احتمال می‌دهند دلیل این ارتباط در نوع تغذیه مادر و كودك است. مادرانی كه افسرده هستند اشتهایی به خوردن مواد غذایی ندارند و مواد خوراكی مناسبی دریافت نمی‌كنند كه همین امر در روند تغذیه و رشد فرزندانشان تاثیر می‌گذارد./ایسنا