اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قانون جدید عربستان مانع ورود مكرر حجاج شد



اخبار,اخبار اجتماعی ,وزیر حج عربستان

 

اخبار اجتماعی - قانون جدید عربستان مانع ورود مكرر حجاج شد

وزیر حج عربستان از تصویب قوانین جدیدی در این وزارتخانه خبر داد و اعلام كرد: براساس برخی دستورات و قوانین جدید هر زائر تنها یكبار اجازه‌ انجام مناسك حج تمتع را دارد و تا پنج سال این فرد نمی‌تواند حج مجدد به جا آورد.

به گزارش مهر، بندر حجار وزیر حج عربستان با بیان این كه این كشور بهترین خدمات را برای حجاج فراهم كرده است، اعلام كرد: آبادانی و توسعه حرمین شریفین در صدر اهتمامات ملك عبدالله قرار دارد.

وی با اشاره به دستورات پادشاه عربستان برای ارائه خدمات بهتر به حجاج و زائران بیت الله الحرام و حرم مطهر نبوی (ص) گفت: ملك عبدالله تمام امكانات مالی و انسانی و فناوری را برای فراهم كردن بهترین خدمات در بالاترین سطح فراهم كرده است.

وزیر حج عربستان گفت: مكه مكرمه، مدینه منوره و مشاعر مقدسه در این دوره شاهد طرح‌های عظیمی هستند كه سابقه نداشته است. طرحهای بزرگی كه در اماكن مقدسه در حال اجراست، با هدف ایجاد راحتی و اطمینان بخشی به حجاج انجام می‌شود.

وی افزود: یكی از دستورات و قوانینی كه با این طرحهای توسعه همراه شده است، طرح «راه درست، حج با مجوز» تصمیمی است كه بر عدم تكرار حج تا پنج سال از زمان ادای مناسك (هر كس مناسك حج به جا آورد تا پنج سال بعد حق تكرار آن را ندارد) تاكید می‌كند تا فرصت ادای مناسك حج برای همه فراهم شود.

حجار در ادامه سخنانش تصریح كرد: حج بدون مجوز، آثار سوء و منفی دارد و وجهه اسلام و مسلمانان و عربستان را به عنوان كشور مسئول سازماندهی حج مخدوش می‌كند و یكی از آثار سوء آن، مانع تراشی در برابر توان بخشهای دولتی و خصوصی در اجرای مطلوب طرحهایشان است.
اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
عربستان ،مقصر کشتار حجاج در منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان: ما مانع حج حجاج ایرانی نیستیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزارت حج و عمره عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای ایران را مانع اصلی عدم شرکت حجاج ایرانی در مراسم حج دانست.

به گزارش فارس، عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور مانع سفر حجاج ایرانی نبوده و نیست و این دولت ایران است که مانع حجاج ایرانی می‌شود..

به گزارش خبرگزاری رسمی «واس» عربستان، وزارت حج و عمره عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای در خصوص مذاکرات هماهنگی‌های حج امسال با طرف ایرانی توضیحاتی ارائه کرد.

وزارت حج عربستان می‌گوید که هیأت مذاکره کنند ایرانی حاضر نشده است که صورت جلسه مذاکرات انجام شده را امضا کنند.

این وزارتخانه اعلام کرد که از «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج ایران خواسته است برای بررسی هماهنگی‌ها و موارد مربوط به درخواست‌های حجاج ایرانی برای حج سال 1395، به عربستان سفر کند.

به گفته وزارت حج عربستان، این ارگان سعودی با مقامات مربوطه، اقدام به بررسی راهکار سفر هیأت ایرانی کرده و این هیأت از طریق نمایندگی عربستان سعودی در دبی امارات، ویزای ورود به عربستان را دریافت کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت حج و عمره عربستان با هیأت امور حج جمهوری اسلامی ایران به ریاست سعید اوحدی دیدار کرده و دو طرف طی این دیدار، در مورد همه امور مربوط به سفر حجاج ایرانی به بحث و تبادل آرا پرداخته‌اند.

وزارت حج عربستان توضیح داد که امکان دریافت الکترونیکی ویزای ورود به عربستان وجود دارد.

به گفته این وزارتخانه عربستان، برگزاری مراسم دعای کمیل و مراسم‌های دیگر از قبیل برائت از مشرکین، مانع حرکت حجاج می‌شود.

پیشتر، رئیس سازمان حج و زیارت در مورد برگزار شدن یا نشدن حج تمتع 95 گفته بود، برگزار شدن حج منوط به پذیرش ۴ شرطی است که ایران برای سعودی‌ها گذاشته و این سازمان همچنان تلاش خود را برای اقامه این واجب شرعی ادامه می‌دهد.