اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قانون بودجه ۸۹ اصلاح می شود



 

 

 

قانون بودجه

 

 

بر اساس این طرح اعتبار كمك های فنی و اعتباری و پیوست های قانون بودجه سنواتی كه برای تحقق اهداف سرمایه گذاری و توسعه فعالیت بخش خصوصی و تعاونی پیش بینی شده است باید در اختیار بانك تعاون قرار گیرد.

نمایندگان مجلس به یك فوریت طرحی رای مثبت دادند كه در صورت تصویب نهایی آن جز ط بند ۳ ماده واحده قانون بودجه ۸۹ اصلاح می شود.

در جلسه علنی دیروز طرح اصلاح جز ط بند ۳ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۸۹ كل كشور در دستور كار مجلس قرار گرفت كه پس از مخالفت نمایندگان در مورد دو فوریت این طرح برای یك فوریت رای گیری شد كه مورد موافقت مجلس قرار گرفت.

گفتنی است كه در جز ط بند ۳ ماده واحده قانون بودجه سال ۸۹ به دستگاه اجرایی كشور اجازه داده شده است اعتبار كمك های فنی و اعتباری و پیوست های قانون بودجه سنواتی كه برای تحقق اهداف سرمایه گذاری و توسعه فعالیت بخش خصوصی و تعاونی پیش بینی شده است را در قالب وجوه اداره شده در اختیار بانك های عامل، توسعه تعاون و صندوق های سرمایه گذاری در بخش كشاورزی برای پرداخت تسهیلات تكلیفی و یارانه سود و كار مزد تسهیلات قرار دهند.

براین اساس و در صورت تصویب نهایی، پرداخت كمك نیز به كارمزد تسهیلات افزوده می شود..../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
اصلاح لایحۀ بودجه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۲



اصلاح قانون بودجه ۹۲ , حذف یارانه ها

کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۲

وی به اصلاحیه لایحه بودجه سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: در بودجه سال ۹۲ منابع درآمدی دولت را ۲۱۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بودند اما واقعیت آن است که هرچه به ماه های پایانی سال برسیم، می بینیم چنین درآمدی محقق نخواهد شد.

تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه 92 در گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما با حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بررسی شد.

وی به اصلاحیه لایحه بودجه سال 92  اشاره کرد و افزود: در بودجه سال 92 منابع درآمدی دولت را 210 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بودند اما واقعیت آن است که هرچه به ماه های پایانی سال برسیم، می بینیم چنین درآمدی محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: چنین بودجه ای تورم اضافی را به مردم تحمیل می کند از این رو دولت خواهان پایین آوردن منابع درآمدی بودجه تا سقف 150 هزار میلیارد تومان بود که نمایندگان مجلس رقم 178 هزار میلیارد تومان را تصویب کردند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور درباره مهم ترین موارد اصلاح شده در بودجه امسال گفت: امروز اقدام مشترک و هماهنگ بین دولت و مجلس به ثمر رسید و باید از رئیس مجلس به عنوان پیشقدمی در این باره و نمایندگان مجلس در کمیسیون برنامه بودجه تشکر کرد.

وی گفت: تمام پیشنهادات دولت را کمیسیون برنامه و بودجه پذیرفت البته مواردی هم بنا به خواست نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه اضافه شد مانند حذف 30 درصد از جمعیت یارانه بگیر جامعه از پیشنهاد داخل کمیسیون بودجه بود که به تصویب رسید.

نوبخت گفت: اگر مجلس این حذف 30 درصد را تصویب کند نهایتا دولت مکلف می شود این کار را به انجام برساند. معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با یادآوری مبلغ سه هزار و 500 میلیارد تومانی که براساس قانون هدفمندکردن یارانه ها توزیع می شود، گفت: با مبلغ 2 هزار میلیارد تومانی که به سه دهک بالای جامعه پرداخت می شود، می توان کارهای عمرانی و خدماتی فراوانی انجام داد.

محمدرضا نوبخت با تاکید بر اینکه مبلغ 45 هزار تومان پرداختی به هر نفر، تاثیری آنچنانی در زندگی بسیاری از مردم ندارد، گفت: با این وجود دولت منتظر ماند تا آنچه را که مجلس در این رابطه مصوب می کند، اجرا کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم بر ضرورت افزایش قیمت حامل های انرژی اشاره کرد وگفت: قیمت پایین سوخت سبب افزایش بی رویه قاچاق بنزین، نفت و گازوییل شده است؛ از این رو در بودجه سال آینده با افزایش منطقی سوخت و حامل های انرژی تا حدودی می توان از مصرف بی رویه و قاچاق این گونه فرآورده ها جلوگیری کرد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با یادآوری اینکه دولت یازدهم با ارایه لایحه اصلاح بودجه به دنبال حذف 30 درصد یارانه بگیران است، افزود: دولت با استفاده از ابزارهای چون بانک ها، ثبت احوال، ثبت اسناد و سایر دستگاه های مطلع می تواند به درستی افراد مرفه جامعه را شناسایی و آنها را از گردونه دریافت یارانه حذف کند./شبکه خبر