اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قالیباف: یک پیکان سالانه به اندازه وزن خود آلایندگی تولید می‌کند



اخبار,اخباراجتماعی ,محمدباقر قالیباف

 شهردار تهران افزود: شهرداری تهران و شورای شهر مصمم هستند که کارخانه‌های شن و ماسه و روغن نباتی به صورت دائمی تعطیل شوند؛ اما حکم قطعی را قوه قضائیه صادر می‌کند

 محمدباقر قالیباف در  افتتاح هفتمین دوره نمایشگاه فصلی گل و گیاه در بوستان گفت‌وگو  به شهادت سردار همدانی اشاره کرد و  گفت: برخی چهره‌ها برای جامعه ما ناشناخته هستند.

شهردار تهران با بیان اینکه سردار همدانی در هر کجا که نظام نیازمند بود، حاضر شده و مجاهدت‌های بسیاری انجام داده است، گفت: هنگامی که خبر شهادت سردار همدانی را شنیدم از این حیث خوشحال شدم که مزد مجاهدت‌های فردی مانند سردار همدانی جز ختم شدن به شهادت اگر چیز دیگری بود ظلم به حقش بود. اما در اندوه این هستم که خانواده و فرزندان ایشان پدری شریف و کشورمان نیز مردی شجاع و با درایت را از دست داده است.

قالیباف دربخش دیگر سخنانش در خصوص نمایشگاه گل و گیاه گفت: امروز در تمامی استراتژی‌های کلان و بخشی در تمام دنیا موضوع مهم محیط زیست است. هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند این موضوع را رها کند و نسبت به آن بی تفاوت باشد.

شهردار تهران افزود: یک پیکان در شهر در شرایطی حرکت می‌کند که سالانه به اندازه وزن خود تولید آلایندگی می‌کند.

قالیباف تاکید کرد: بخشی از این معضل با گسترش فضای سبز و بخش دیگر با کنترل منابع تولید آلایندگی امکانپذیر است اما بخش مهمتر نیز مصرف درست تک تک شهروندان در همه حوزه‌هاست. باید برای تحقق ارتقای کیفیت زندگی که شهرداری تهران نیز به جد آنرا دنبال می‌کند فرهنگ درست مصرف کردن را در دستور کار قرار دهیم .

 شهردار تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  ظرف 10 سال گذشته سرانه فضای سبز را از 9.5 متر به 15.5 متر افزایش دادیم، گفت: این موضوع در سطح شهر تهران مشهود است؛ البته مواردی هم در تخریب فضای سبز داشته‌ایم از جمله خشک کردن درختان که توسط برخی افراد سودجو انجام شده است که این موضوع مرتبا میان شهرداری تهران و این افراد محل درگیری بوده است.

شهردار تهران همچنین در خصوص افتتاح نخستین بوستان دوستدار کودک در منطقه 18 گفت: این بوستان برای نوجوانان تا رده سنی 14 سال قابل استفاده است.

وی درادامه در خصوص انتقال کارخانه‌های روغن نباتی و شن و ماسه در منطقه 18 گفت: شهرداری تهران و شورای شهر مصمم هستند که این کارخانه‌ها به صورت دائمی تعطیل شوند؛ اما حکم قطعی را قوه قضائیه صادر می‌کند.

قالیباف گفت: همچنین در راستای ساماندهی و توسعه این مناطق پس از انتقال کارخانه‌ها طرحی را آماده کرده‌ایم.

 

  اخباراجتماعی  -  فارس


ویدیو مرتبط :
قالیباف: هدر رفت انرژی سالانه حدود 104 میلیارد دلار است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودروی خاطره‌ها از قافله گرانی‌ جا نماند/ نگاهی به قیمت پیکان 8 سال پس از توقف تولید+ جدول



قیمت پیکان,خودروپیکان,نوسان قیمت پیکان

خودروی خاطره‌ها از قافله گرانی‌ جا نماند/ نگاهی به قیمت پیکان 8 سال پس از توقف تولید+ جدول

با گذشت 8 سال از توقف تولید پیکان، فروشندگان این خودرو قیمت های قابل توجهی را به مشتریان ارائه می کنند.

به گزارش نامه، بازار خودرو طی یکسال گذشته نوسان های قیمتی فراوانی را تجربه کرده و روزهای خوبی را سپری نمی کند.

افزایش قیمت خودروها طی یکسال گذشته تا حدی پیش رفت که محمود احمدی نژاد سال گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی با انتقاد از روند افزایش قیمت خودرو اعلام کرد: چطور ممکن است خودروسازان قیمت پراید را 20 یا 18 میلیون بگویند و بعد اظهار کنند که ضرر می کنیم. پرایدی که 8 یا 8.5 میلیون است. هر چیزی قیمتی دارد. بلاخره خودرو کیلویی چند؟

 

پس از آن اواخر سال گذشته شورای رقابت موضوع بررسی فرمول تعیین قیمت خودروهای داخلی را در دستور کار خود قرار داد و نهایتا اوایل سال جاری این فرمول را برای اجرا به خودروسازان ابلاغ کرد اما این موضوع نیز نتوانست قیمت خودروها را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد تا آینده بازار خودرو همچنان در ابهام قرار داشته باشد.

 

افزایش قابل توجه قیمت انواع خودرو طی سال های اخیر بسیاری را به یاد خودروی خاطره ها، پیکان انداخته است. خودرویی که بهار سال 1384 خزان آن بود. خودرویی که ترمز ABS و کیسه هوا نداشت، شیشه‌هایش هم با یک دستگیره بالا و پایین می‌شد، نه از کولر خبری بود و نه فرمان آن هیدرو‌لیک بود اما با تمام بدی‌ها و کاستی‌هایش در یادها باقی ماند و انتظار می‌رفت در چند سال آینده پیکان به خاطره‌ها بپیوندد، اما طی یکسال گذشته این خودرو به واسطه افزایش قیمت ها یادآن بار دیگر یاد آن زنده شده است.

 

اقیمت پیکان,خودروپیکان,نوسان قیمت پیکان

 

البته زمانی که توقف تولید پیکان قطعی شد مسئولان خودروی تندر 90 را به عنوان جایگزین این خودرو معرفی کردند اما تندر 90 هم اکنون حدود 36 میلیون تومان قیمت دارد و کمتر پیکان سواری می تواند سوار خودرویی شود که روزی قرار بود جایگزین پیکان شود.

 

البته در روزهای اخیر اخباری مبنی بر تولید مجدد پیکان در کشور منتشر شده است که محمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران با انتقاد از این صحبت‌ها گفته است بیان چنین صحبت‌هایی طنز تلخ صنعت خودرو است.

 

اما اگرچه امروز بیش از 8 سال از توقف تولید پیکان می گذرد اما از قافله گرانی ها عقب نمانده و فروشندگان این خودرو رقم های قابل توجهی را از مشتریان تقاضا می کنند.

در جدول زیر برخی آگهی های فروش پیکان آمده است:

مدل

توضیحات

قیمت(تومان)

1379

180000 کارکرد، ماهی 300لیتر بنزین،یکسال بیمه، دارای معاینه فنی-باطری نو، بدون کوچکترین صدا(اتاق وبدنه)

5,500,000

1382

250000 کارکرد، دوگانه CNG دارای یکسال بیمه و8 سال تخفیف .لاستیک جلو %80 وعقب %70 درصد

5،700،000

1376

215000کارکرد، 1سال بیمه دوگانه cng

3,800,000

1381

100000 کارکرد،  بیمه 1 ماه (5 سال تخفیف) - قفل مرکزی-

6,600,000

1383

100000 کارکرد، بدون رنگ شدگی- بیمه تا آبان- تخفیف بیمه از83 تاکنون

7,450,000

1383

120000 کارکرد

7,800,000

نامه نیوز

قیمت انواع خودرو در بازار ایران