اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قالیباف: خبر واگذار نشدن پروژه مصلی به شهرداری تهران صحت ندارد



اخبار,اخبار اجتماعی ,شهردار تهران

وی همچنین در خصوص تخلفات پروژه هتل اسپیناس دو افزود: بررسی های لازم از سوی کارشناسان شهرداری در این خصوص انجام شده و پرونده این هتل در کمیسیون ماده 100 بررسی شده است.

شهردار تهران گفت: خبر واگذار نشدن پروژه مصلی به شهرداری صحت ندارد و مطالعات این پروژه در شهرداری تهران در جریان است.

به گزارش ایرنا محمدباقر قالیباف در حاشیه آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر ممنوع شدن واگذاری پروژه مصلی به شهرداری تهران گفت: این خبردرست نیست و صحت ندارد.

وی همچنین در خصوص تخلفات پروژه هتل اسپیناس دو افزود: بررسی های لازم از سوی کارشناسان شهرداری در این خصوص انجام شده و پرونده این هتل در کمیسیون ماده 100 بررسی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پروژه بهرود هتل اسپیانس واقع در منطقه دو تخلفی صورت نگرفته است.

قالیباف با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی گل و گیاه بر اساس توالی زمانی هر سال برگزار می شود تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری شرکت های خارجی و همکاران داخلی برگزار می شود.

وی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی به توسعه استفاده گل و گیاه در منازل شهروندان و زیبایی فضای بصری شهری کمک می کند.

قالیباف خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر برگزاری نمایشگاه های گل و گیاه در منطقه موجب افزایش سرانه مصرف گل و گیاه شده است.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته صبح دوشنبه در آیینی با حضور رییس شورای اسلامی شهر و تنی چند از نمایندگان این شورا، شهردار تهران و سایر مدیران شهری و جمعی از سفرای کشورها در پایتخت گشایش یافت.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
پروژه های شهرداری-دکتر قالیباف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واگذاری اتمام پروژه 30 ساله مصلی به شهرداری تهران



اخبار,اخباراجتماعی ,پروژه مصلای تهران

در نامه‌ای که امام خمینی برای دستور ساخت مصلّا نوشت آمده‌است: «سادگى مصلّا باید یادآور سادگى محلّ عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد و شدیداً از زرق‌وبرق ساختمان‌های مساجد اسلام آمریكایی جلوگیرى شود.»

شهردار تهران خبر داد اتمام پروژه مصلای تهران به این مجموعه واگذار شده است.

به گزارش عصرایران،محمدباقر قالیباف شهردار در اینستاگرامش نوشت:

"در پی دستور و رهنمودهای مقام معظم رهبری شهرداری تهران پروژه مصلی را به اتمام خواهد رساند.

مصلی تهران یکی از پروژه‌های نیمه تمام شهر تهران است که قریب به ۳۰سال است که زمین مانده است. بر این اساس با رهنمود‌ها و دستورات مقام معظم رهبری و بر اساس کاری که در برنامه سال ۹۴ پیش بینی شد، در شهرداری تهران درگیر مصلی تهران نیز خواهیم شد. "

بر اساس این گزارش، ساخت مصلی تهران در سال ۱۳۶۷ آغاز شد و در سال ۱۳۹۰ پس از ۲۳ سال زمان و صرف هزینه حدود 350 میلیارد تومان که البته 70 درصد این مبلغ در سه سال اخیر بوده است، اعلام شد که در صورت صرف ۸۵۰ میلیارد تومان دیگر، ظرف پنج سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

در نامه‌ای که امام خمینی برای دستور ساخت مصلّا نوشت آمده‌است: «سادگى مصلّا باید یادآور سادگى محلّ عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد و شدیداً از زرق‌وبرق ساختمان‌های مساجد اسلام آمریكایی جلوگیرى شود.»

مجتمع بزرگ مصلّای امام خمینی در ۲۰٤هکتار از اراضی عبّاس‌آباد در زمینی به وسعت ۶۵ هکتار که از شمال به بزرگراه رسالت، از جنوب به خیابان عباس آباد، از شرق به خیابان شهید قنبر زاده و از غرب به بزرگراه شهید مدرس محدود است، در حال احداث می باشد.

مصلای امام خمینی مجموعه‌ای از بناها و فضاهای لازم برای حضور جمعیت‌های میلیونی و برگزاری مراسم عبادی، سیاسی، اجتماعی و انجام فعالیتهای متنوع فرهنگی، آموزشی و هنری نظیر برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ فرهنگی، کلاس‌های آموزشی و... در تهران است.

 

 اخبار  اجتماعی -  عصرایران