اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قالیباف خبر داد: تجدیدنظر در قوانین بحران



اخبار,اخبار اجتماعی,محمدباقر قالیباف

شهردار تهران از ایجاد گروه‌های دوام در مدارس پایتخت خبر داد.

 محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم افتتاحیه اجرای طرح مدارس آماده با بیان اینکه مردم هیچ گاه چهره معلم‌های خود در مدارس را از یاد نمی برند گفت: حدود شش ماه قبل در ساعت یک بامداد مشغول بررسی اوضاع کارتن‌خواب‌های معتاد در محلات جنوبی شهر تهران بودم که متوجه شدم جمعی از مردم برای رسیدگی به احوالات معتادان به این محله آمده‌اند که در میان آنها تعدادی زن وجود داشت.

وی با بیان اینکه یکی از این زنان مرا شناخت و در گفت و گو با وی متوجه شدم که این زن معلم بازنشسته است و با احساس معلمی و خدمت نسبت به کمک به معتادان اقدام می‌کند گفت: بارها عنوان کرده‌ام که ای کاش در کشور ما دو سازمان اولویت داشتند و تمام داشته‌هایمان را بر روی این دو سازمان متمرکز می‌کردیم تا پس از یک دهه بتوانیم ثمره آن را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و آموزش عالی دو سازمانی هستند که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار بگیرند ، گفت: اگر مسئولان تنها برای یک دهه بر روی این دو سازمان متمرکز شوند و برنامه مدونی برای تعالی این سازمان‌ها در نظر بگیرند می‌توانیم تا سالهای سال از ثمرات این آموزش دقیق در مسائل اقتصادی، اجتماعی و غیره بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات زیادی که شهرداری دارد، اگر نامه ای از سوی فرهنگیان به من برسد به آن (نه) نمی‌گویم، گفت: ما در شهرداری بر روی مدرسه، مسجد، منزل و محله توجه‌ ویژه‌ای داریم چرا که معتقدیم این چهار مکان سرمایه اجتماعی شهر هستند و ما برای اداره بهتر شهر به آن نیازمندیم.

قالیباف با بیان اینکه مدارس بزرگترین تشکل‌های سازمان یافته اما با امکانات کم است گفت: مطمئن باشید که بدون جلب مشارکت مردم نمی‌توانیم مشکلات را حل و فصل کنیم.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ اگر مردم همراه ارتش و سپاه نبودند آنها نیز موفق نمی‌شدند گفت: حضور معنادار مردم در دفاع مقدس افتخار بزرگی را رقم زد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم باز کننده هر گره‌ای است گفت: برای آموزش و پیشگیری از بلایا به سراغ مدرسه رفتیم تنها به این دلیل است که مدارس گنج بزرگی هستند که به وسیله آن می‌توانستیم با تک تک اعضای جامعه ارتباط برقرار کنیم و امیدواریم که این مسیر آغاز شود.

قالیباف با بیان اینکه شهرداری در حوزه کاهش مخاطرات طبیعی اقدامات موثری انجام داده است گفت: علاوه بر اینکه 100 سوله مدیریت بحران در شهر تهران ایجاد کرده‌ایم، در حوزه فنی مهندسی و پل‌سازی نیز اقدامات خوبی صورت گرفت، هرچند که متاسفانه در حوزه اجرا و ساخت و ساز اشکالاتی ایجاد شد اما معتقدیم که آموزش و پرورش باید به رسالت خود عمل کند و نسبت به ارائه آموزش‌های پیشگیری از بلایا اقدام کند چرا که در زمان حادثه، دانش چگونگی برخورد با حادثه کمک کننده است.

وی با بیان اینکه در طول عمر خود سه زلزله طبس، رودبار و بم را تجربه کرده‌ام گفت: در زلزله رودبار 18 کیلومتر پیاده روی کردیم تا بتوانیم به رودبار برسیم و در آنجا متوجه شدم که وجود امکانات حداقلی چه تاثیری می‌تواند در نجات افراد داشته باشد و بر همین اساس به نظرم آموزش کلید واژه حیاتی بحران است.

محمد باقر قالیباف همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث مربوط به آموزش و پرورش و بالا بردن آگاهی‌های مردم برای مقابله با بلایای طبیعی در دستور کار شهرداری قرار دارد گفت: امروز آموزش 1000 مدرسه با همکاری آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت و تا کنون 400 مدرسه از این آموزش و تجهیزات بهره مند شده‌اند و سعی داریم تعداد این مدارس را به هزار برسانیم.

وی با بیان اینکه شهرداری در حوزه تهیه متون آموزشی و تجهیزات می‌تواند کمک‌های موثری به سازمان‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش داشته باشد گفت: گروه‌های دوام در محلات راه اندازی شدند و سعی داریم آن‌ها را در مدارس نیز راه اندازی کنیم و حتی آموزش پیشگیری از بحران را به منازل برسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری برای نوسازی مدارس اعتبار خاصی در نظر می‌گیرد گفت: شهرداری اعتبار خاصی ندارد ودولت در این زمینه وارد می‌شود. هرچند که هر ساله شورای شهر ردیف بودجه‌ای برای ارتقای ایمنی مدارس در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه ارتقای ایمنی ناهماهنگی بین سازمان‌ وجود ندارد گفت: امروزه بیشترین نیاز، تجهیزات است و اخیرا نیز به دنبال تجدیدنظر در ساختار و قوانین حوزه بحران هستیم.

وی در خصوص تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران نیز با بیان اینکه 34 سوله به طور 100 درصد در اختیار مدیریت بحران قرار دارد گفت: بخش بحران جدا است و فضای عمومی نیز در اختیار ورزش بانوان قرار گرفته و در صورت بروز بحران در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار می‌گیرد اما دقت داشته باشید که ورزش برای سلامت و آمادگی جسمانی مردم مهم است.


اخبار  اجتماعی  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
پیگیری یک خبر؛ بحران ترامادول در فوتبال ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از فعالیت های انتخاباتی قالیباف چه خبر؟ / آیا او می ماند یا دوباره کناره می گیرد؟



از فعالیت های انتخاباتی قالیباف چه خبر؟ / آیا او می ماند یا دوباره کناره می گیرد؟

اینک، همان ستادها دوباره فعال شده است، با انگیزه ای دو چندان برای اعضا و حامیانش ، ستادهایی متنوع و متفاوت در شهرها و استان های مختلف که بسیاری از آن، اینک در اختیار مدیران ارشد شهرداری است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب: شهردار پایتخت فعالیت های تبلیغاتی خود را با حضور مستقیم در مجالس و سخنرانی های متعدد رسمی کرده و ستادهای انتخاباتی وی نیز، شبانه روزی مشغول یارگیری از جریان های متعدد در حوزه های مختلف است.

محمدباقر قالیباف، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 1384 که با فاصله ای کم با نفرات پیروز، شکستی «ناباورانه» را پذیرا شد و در حالی که ریاست فرماندهی ناجا را واگذار کرده بود ، صندلی شهرداری تهران را تصاحب کرد، صندلی که پیشتر در اختیار محمود احمدی نژادی بود که پیروز انتخابات ریاست جمهوری 84 شده بود.

قالیباف از نو شروع کرد، او فعالانه در شهرداری کار کرد به مدیری «پرکار» شهره یافت که برخلاف بسیاری از مدیران، تمایل چندانی برای ورود مستقیم به مسائل سیاسی ندارد. شاید کمتر سخنانی از قالیباف طی آن سالها در خاطره ها باشد که رنگ و بوی سیاسی داشته است ، او بیشتر اظهارات و اقداماتش خود را متمرکز در حوزه شهری کرد تا بهانه به دست دشمنان سیاسی اش ندهد ، ضمن آنکه این اقدامش، او را در حد و اندازه های یک «مدیر شهری» به مردمی شناخت که پیشتر او را «چهره ای نظامی» می دانستند.

آقای شهردار اما، در انتخابات ریاست جمهوری 88 ستادهای انتخاباتی خود را فعالانه بازگشایی کرد و خود را رقیبی جدی برای کاندیداهای انتخابات پیشین قلمداد می کرد، اما یکباره از عرصه کنار کشید و ستادهای انتخاباتی اش را شگفت زده کرد.

اما اینک، همان ستادها دوباره فعال شده است، با انگیزه ای دو چندان برای اعضا و حامیانش ، ستادهایی متنوع و متفاوت در شهرها و استان های مختلف که بسیاری از آن، اینک در اختیار مدیران ارشد شهرداری است.

اما برخی شنیده های خبرنگار «انتخاب» حکایت از آن دارد که احتمال کناره گیری قالیباف از عرصه انتخابات، کمتر از دوره پیشین نیست. گرچه خیلی ها هنوز دلیل کناره گیری یکباره او از کاندیداتوری انتخابات 88 را نمی دانند، اما کناره گیری احتمالی او به دلیل «ورود برخی چهره ها و شخصیت های نظام» جدی به نظر می رسد. کناره گیری که شاید باز هم باعث بهث و حیرت همکاران او شود و آنان را در حسرت تکراری «کاخ ریاست جمهوری» گرفتار کند.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ، شهردار پرکار تهران که مانند دوران فرماندهی اش در نیروی انتظامی به نسبت «محبوب» است ، احتمال حضور افرادی چون علی اکبر ولایتی و برخی چهره های شاخص را کم نمی داند . برخی محافل می گویند در صورت حضور ولایتی در عرصه انتخابات، قالیباف ضمن کناره گیری، از او حمایت خواهد کرد.

 

حمایت اصلاح طلبان از قالیباف؟

اما ستادهای انتخاباتی شهردار تهران، مانند سال 88 فرض را بر حضور «قالیباف» در عرصه انتخابات گرفته و فعالانه مشغول فعالیت های خود هستند. در همین حال، شنیده شده برخی ستادهای وی درصددند تا حمایت برخی «چهره های موجه اصلاح طلبان» را به سوی خود جلب کنند. پیش از این صادق زیبا کلام اعلام کرده بود که «اصلاح طلبان می توانند از قالیباف حمایت کنند»

گرچه این پیشنهاد از سوی جریان های تندروی اصلاح طلب رد شده ، اما برخی گروه ها و شخصیت های اصلاح طلب در جلسات اخیر خود به این نتیجه رسیده اند که در صورت «عدم اجماع بر روی فردی خاص» و یا «احتمال رد شدن کاندیدای مورد نظر اصلاح طلبان» ، از محمدباقر قالیباف به عنوان کاندیدای خود در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنند.

این دسته از اصلاح طلبان، «عملکرد مثبت قالیباف در مدیریت شهری تهران» و «رضایتمندی نسبی مردم تهران» را عامل حمایت احتمالی از قالیباف دانسته اند.

با این همه، قالیباف این روزها در محور شایعات و زمزمه‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قرار گرفته‌است، او روز گذشته در نشستی که «هم‌اندیشی مشترک با قریب 200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی» خوانده شده، حضور پیدا کرد و در سخنانی از نقش مجلس در نظام جمهوری اسلامی، لزوم شایسته گزینی و حوادث 4 سال گذشته سخن گفت.

شایسته سالاری در کشور نیست که نفت 10 دلاری می شود 120 دلار و هیچ تغییری در کشور دیده نمی‌شود

قالیباف در دیدار با نمایندگان مجلس که رسانه های وابسته به او تعداد آنها را 200 نفر عنوان کردند، می گوید: مسئولان و نخبگان حق بی قانونی ندارند و تا قانون در جای خود قرار نگیرد امکان ندارد کشور به پیشرفت برسد چون نتیجه بی قانونی هرج و مرج است.

به گزارش انتخاب ؛ محمدباقر قالیباف در این هم اندیشی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تمامی گرایش‌ها و سلایق سیاسی در مسجد جامع خرمشهر باغ موزه دفاع مقدس، با بیان این مطالب، ضمن تقدیر از نمایندگان دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: در مجالس هفتم و هشتم به خصوص مجلس هشتم حمایت نمایندگان از مجموعه مدیریت شهری در کشور بسیار خوب بود و در موضوعاتی از جمله توجه به رتق و فتق امور مردم مخصوصا در حوزه خدمات روزانه، عزیزان کارنامه‌ای روشن، قابل دفاع و قابل تقدیر دارند.

قالیباف با اشاره به نام گذاری دهه چهارم انقلاب به نام پیشرفت و عدالت از سوی مقام معظم رهبری، یادآور شد: به نظر می‌رسد مهمترین ماموریت و رسالت همه کسانی که حول محور ولایت حرکت می‌کنند و دغدغه خون شهدا و آرمان‌های امام (ره) را دارند، موضوع پیشرفت و عدالت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مروری بر وقایع مهم 4 سال گذشته نشان می‌دهد موضوعاتی نظیر فتنه بزرگ داخلی و حتی موضوعات مهمی نظیر بیداری اسلامی در خارج کشور موجب نشد تا رهبر معظم انقلاب جهت‌گیری نام‌گذاری سالها را بر این اساس معطوف فرمایند، بلکه همه موضوعات از نظر ایشان به سمت حرکتی پیش‌رونده پیگیری شد تا بتوانیم همه کارها را در کشور بر مدار پیشرفت و عدالت پیگیری کنیم. همه اینها حاکی از اهمیت موضوع پیشرفت و کارآمدی نظام است و این سنگر از مهمترین سنگرها و اهدافی است که باید به آن توجه کنیم.

وی اضافه کرد: قلب مردم هم در مجلس شورای اسلامی می‌تپد لذا اگر آنجا راس امور است، اقتدار نظام آنجاست. به همین جهت است که تضعیف مجلس با هر بهانه و به هر شیوه‌ای به معنای تضعیف اقتدار نظام است زیرا نظام ما نظامی مردمی است و این موضوع تکلیف نمایندگان را سخت تر می‌کند.

شهردار تهران گفت: مجلس انقلابی و مردمی باید از طرفی پناهگاه مردم و از سوی دیگر دادگاه مسئولان باشد و مسئولان باید احساس کنند در هر رده و جایگاهی باید در مقابل مجلس پاسخگو باشند و این روندی منطقی و عقلانی است.وی افزود: اما مسئولان و نخبگان حق بی قانونی ندارند، لذا تا قانون در جای خود قرار نگیرد امکان ندارد کشور به پیشرفت برسد چون نتیجه بی قانونی هرج و مرج است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قالیباف بی‌قانونی را بی دینی، بی‌عقلی، بی‌توجهی به ولایت و نظام ولایی و تضعیف همه آرمان‌ها، معنا و تاکید کرد: امروز قانون گذاری خوب، رسالت نمایندگان مجلس است و نظارت دقیق بر اجرای قانون هم اقتدار نظام و اسلام را در هر سطحی از کشور کشور جاری و ساری می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به شایسته گزینی، موضوع مدیریت را از مهمترین چالش‌های امروز کشور خواند و با بیان اینکه مجلس در مدیریت نقشی کلیدی دارد، خطاب به نمایندگان گفت: در اساس کشور و سطح ملی شایسته گزینی کنید و اگر این کار را به درستی انجام ندهید شایسته سالاری حاکم نمی‌شود. به همین دلیل است که افراد در معرض رای مجلس قرار می‌گیرند و نباید در این مورد کوتاهی و گذشت‌های بی مورد داشت که شواهد آن را امروز می‌بینیم.

شهردار پایتخت ادامه داد: اگر شایسته گزینی دقیق انجام نشود حتما شایسته سالاری در کشور کشته می‌شود و اگر این طور شد دیگر شایسته پروری وجود ندارد و در کشوری که شایسته گزینی، شایسته سالاری و شایسته پروری نباشد مدیریت ضعیفی بر همه سطوح وارد شده و آن هنگام است که اگر نفت بشکه ای 10 دلار فروخته شود یا 120 دلار، هیچ تغییری درحوزه پیشرفت و اقتصاد کشور دیده نمی‌شود. باید دهه پیشرفت و عدالت را با همکاری و همدلی به نقطه اوج خود برسانیم./انتخاب