اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قالیباف با 16 رای شهردار تهران شد



محمدباقر قالیباف شهردار تهران

قالیباف با 16 رای شهردار تهران شد

محمدباقر قالیباف با ۱۶ رای شهردار تهران شد.

به گزارش فارس، با رای گیری در جلسه امروز شورای شهر، محمدباقر قالیباف شهردار تهران شد.

 

محمدباقر قالیباف(زادهٔ 1 شهریور 1340 در طرقبه، مشهد)، سیاستمدار ایرانی و شهردار تهران است.

وی پیش از این در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی سمت فرماندهی داشته است.

وی همچنین در دوران فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس و نماینده رئیس‌جمهور وقت در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.

محمدباقر قالیباف در شهریور 1384 با اجماع شورای شهر تهران شهردار این شهر شد.
محمدباقر قالیباف در سال 1361 فرمان‌ده تیپ امام رضا(ع) شد و یک سال فرمانده لشکر پنج نصر خراسان در جنگ ایران و عراق بود.

وی دارای مدرک دکتری در رشتهٔ جغرافیای سیاسی است و دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را در فرانسه گذرانده ‌است.

محمدباقر قالیباف عضو هیات علمی و دانشیار گروه جغرافیای انسانی دانشکدهٔ جغرافیا دانشگاه تهران نیز هست.

وی در سال 1387(2008 میلادی) از طرف سایت شهرداری‌های جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
رای گیری شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار جدید و انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تكیه دوباره احمدی‌نژاد بر كرسی شهردار تهران؛ تخریب قالیباف تا پای جان!



روزنامه نزدیک به شهردار تهران طرح جدید "حامیان احمدی نژاد" را تایید کرد؛

تكیه دوباره احمدی‌نژاد بر كرسی شهردار تهران؛ تخریب قالیباف تا پای جان!

حمدی نژاد از ابتدای تشکیل دولت نهم، قالیباف را به چشم یک رقیب می دید، از عدم پرداخت بودجه و اعتبارات مترو تا ماجرای ورود او به حادثه ی متروی تهران و .... همه و همه حکایت از آن داشت که رییس جمهور فعلی ایران، چندان علاقه ای به فعالیت های محمدباقر قالیباف ندارد و ترجیح می دهد او در هر مسیری که هست، موفق نباشد.

 

 انتخاب : محمود احمدی نژاد از ابتدای تشکیل دولت نهم، محمدباقر قالیباف را به چشم یک رقیب می دید، از عدم پرداخت بودجه و اعتبارات مترو تا ماجرای ورود او به حادثه ی متروی تهران و .... همه و همه حکایت از آن داشت که رییس جمهور فعلی ایران، چندان علاقه ای به فعالیت های محمدباقر قالیباف ندارد و ترجیح می دهد او در هر مسیری که هست، موفق نباشد.

 

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب"؛ در حالی که فعالیت های انتخاباتی، زودتر از همیشه آغاز شده است، برخی منابع از تشکیل اتاق فکر دولت و آغاز تحرکات انتخاباتی یاران احمدی نژاد خبر داده اند.

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تهران امروز، این دو نفر (زریبافان و ثمره) را از عوامل اصلی طرح "بازگشت به بهشت" معرفی کرده است

روزنامه تهران امروز نزدیک به محمدباقر قالیباف، در گزارشی با عنوان " ماموریت ویژه انتخاباتی زریبافان و هاشمی ثمره برای احمدی نژاد"  ، انتشار برخی اخبار در مورد "احتمال بازگشت احمدی نژاد به شهرداری تهران" را تایید کرد و از آن با عنوان "سودای بازگشت به بهشت" یاد کرد.

 

این روزنامه در گزارشی اشاره کرده که "مجتبی ثمره هاشمی و احمد زریبافان برای ساماندهی فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی دولت در خصوص انتخابات شورای شهر مامور شده‌اند و وظیفه انتخاب كاندیداهای مطلوب و مناسب را بر عهده دارند.

برهمین اساس و در چارچوب این رویكرد فعالیت‌های وسیع تخریبی این جریان علیه مجموعه شهرداری تهران وارد فاز جدیدی خواهد شد و همانگونه كه در چند روز اخیر نشان داده شد، رنگ و بوی جدید خواهد گرفت!

 

متن کامل گزارش مهم "تهران امروز" در پی می آید:

همزمان با نزدیک شدن عمر دولت دهم به سال آخر خود، خبرها و گزارش های رسیده از پاستور حاکی از آن است که اتاق فکر دولت،تعیین راهبردهای «دوران پس از خرداد سال 91» را شدت بخشیده و در تازه ترین تحرکات، تدارک گسترده ای برای بازگشت احمدی نژاد به سنگر مدیریت شهری تهران در نظر گرفته است.

براساس آنچه در برخی رسانه‌ها منتشر شد یکی از اولویتهای راهبردی آنان به پیروزی در انتخابات شورای شهر و به دست گیری مجموعه شهرداری تهران تغییر یافته است. طبق این گزارش‌ها در جلسه اخیر این طیف بر این نكته تاكید شده است كه ادامه حیات جریان انحرافی با تكیه دوباره احمدی‌نژاد بر كرسی شهردار تهران و همچنین كسب جایگاه ریاست‌جمهوری توسط یكی از اطرافیان وی امكان‌پذیر می‌باشد! بر این اساس مقرر شده است كه یكی از یاران نزدیك رئیس‌جمهور که به جناح اصولگرا نزدیک‌تر محسوب می شود برنامه‌های این جریان را برای انتخابات شورای شهر و انتخاب كاندیداهایی موثر و مطلوب پیگیری كند و طیف دیگری از آنان که تکنوکرات‌ها ی دولت را تشکیل می دهد تحت سیاست تبلیغاتی جریان انحرافی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آماده شوند! بر اساس دیدگاه کارشناسان در دولت احمدی نزاد همیشه دو جناح حضور دارند که یکی به اصولگرایان و دیگری به جریان انحرافی نزدیک است. در این چند سال نیز به تبع فضای سیاسی و اهداف دولت هر کدام از این دو طیف ماموریت‌هایی را برعهده گرفته‌اند. تازه ترین اتفاق در این ماجرا آن است که تیم فکری دولت که بیش از همه به حلقه انحرافی نزدیک‌تر است، سناریویی دیگری را نیز در آستین پرورده است. این خبر دیروز البته رسانه ای و در فضای مجازی منتشر شد. بر این اساس فتح شورای شهر و کسب مجدد جایگاه شهرداری تهران برای تیم فعلی دولت اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. این ماموریت بر اساس خبرهای موثق بر عهده بال غیر جنجالی و اصولگرای دولت گذاشته شده است. بر این اساس دولت در یک اقدام غیر متعارف ورود زودهنگامی به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا که سال آینده برگزار می شود، خواهد داشت. نشانه های این ورود هم از آغازین روزهای امسال دیده می شود جایی که رسانه دولت تخریب مدیریت شهری را  به یک ماموریت ویژه و روزانه خود تبدیل کرده و استانداری تهران نیز اساسا وظیفه ای جز تخریب شهرداری برای خود نمی بیند. آنگونه که بررسی تحرکات رسانه ای و خبرهای موثق حکایت می‌کنند، سیبل مدیریت شهری در حملات دولتی‌ها به اصولگرایان اهمیتی بیش از گذشته یافته است.

 

مدل روسی گزینه کم شانس دولت

از همان سال آغازین دولت دهم، کارشناسان سیاسی با رصد فعالیت های دولت بخصوص رئیس جمهور و حلقه اطراف وی پیش بینی می کردند که دولت دهم بر خلاف سنت سیاست ورزی ایران، برای دولت بعدی خود برنامه هایی دارد. از این رو از 2 سال پیش به این سو، سناریوی های احمدی نژاد برای دولت یازدهم یکی از بحث های دامنه دار رسانه ای و محافل سیاسی بوده است. انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به سمت معاونت اولی رئیس جمهور که در رسانه‌ها و افواه خصوصی به عنوان نزدیک ترین چهره دولتی به احمدی نژاد محسوب می‌شد و می‌شود اولین گمانه زنی‌ها پیرامون مدل مطلوب احمدی نژاد را آشکار کرد. هر چند این انتصاب به خاطر مخالفت مقام معظم رهبری چند روزی بیشتر دوام نیاورد اما اصرار های بعدی رئیس جمهور در حمایت از وی در مقابل اصولگرایان نشان داد که مسئله مشایی فراتر از حضور در دولت دهم است. از این‌رو در محافل سیاسی خبرهایی منتشر شد که احمدی نژاد در تهران

نیم‌نگاهی‌هم به مدل سیاست ورزی پوتین در مسکو دارد. کسی که بعد از محدویت قانونی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، مدودف را به عنوان حافظ این جایگاه برای 4 سال در نظر گرفته و با حمایت از او باعث پیروزی وی شد و بالاخره دیروز مجددا

به طور رسمی به این جایگاه بازگشت. با این همه دولت دهم رفتاری پیچیده‌تر از آن دارد که بتوان مدل روسی را تنها سناریوی دولت دهم برای دولت یازدهم دانست آن هم در شرایطی‌كه به خاطر عملکرد جریان خاص دولت، شانس موفقیت این گزینه کمتر از هر زمان‌ دیگری شده و اصولگرایان منتقد نیز نشان داده‌اند که حاضرند ائتلافی بزرگ در مقابل نماینده این دولت در انتخابات ریاست جمهوری تشکیل دهند. حادثه اردیبهشت سال گذشته که منجر به خانه نشینی 11 روزه رئیس جمهور شد، نقطه عطفی در تحولات حوزه آتی سیاسی کشور محسوب می‌شود. مقاومت رئیس جمهور در برابر برخی مصالح کشور و عدم فاصله گیری وی از جریانی که به شدت او را تحت تاثیر قرار داده‌اند، باعث شد که حتی بسیاری از دولتمردان فعلی نیز به این ایده نزدیک شوند که دولت دهم سوختی برای دولت بعدی نخواهد داشت. از این‌رو گزینه خانه نشینی و خروج رسمی از قدرت به گمان برخی از تحلیلگران، تنها راهی است که پیش روی این دولت به خطر تندروی های یک حلقه انحرافی باقی مانده است.

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این گمانه اما با رفتارهای احمدی نژاد تطابق ندارد و بررسی رفتار های وی از جمله تداوم و حتی تشدید هجمه علیه نهادهای رسمی و اصولگرا و همچنین اصرار بر در پیش گرفتن سیاست راضی سازی کوتاه مدت مردم در مقابل اجرای قانونی هدفمندی یارانه‌ها و توام با در نظر گرفتن منافع بلند مدت مردم و کشور، نشانگر آن است که این رفتار‌ها با اهداف خاصی صورت می گیرد که نقطه پایانی آن رقابت های انتخاباتی دوره بعدی خواهد بود. از این‌رو به نظر می رسد که علاوه بر مدل روسی، تلاشهای موازی دیگری نیز صورت می گیرد که بتواند مدل تازه ای را صورت بندی کند. دراین شاخه عملکرد رسانه دولت و همچنین برخی تصمیمات دولت و هیات وزیران نشان می دهد که سرمایه گذاری بر روی برخی وزرا چون علی نیکزاد ‌‌یا چهره های پشت پرده دیگری با شدت در حال انجام است! طبق خبری كه از جلسه اخیر عوامل این جریان منتشر شده، ‌تكیه اصلی این طیف بر «میر حسن موسوی» رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین «علی نیكزاد» وزیر راه و مسكن می‌باشد! البته می‌توان مانور تبلیغاتی و رسانه‌ای دولت برای نیكزاد را كه به ویژه به واسطه پروژه مسكن مهر شناخته شده است ، در این جهت تفسیر كرد و مهم‌تر از همه اینكه دولت افتتاح بیش از 80 درصد پروژه‌های مسكن مهر را برای امسال و سال آینده در نظر گرفته است و همین می‌تواند نشانه‌ای از این رویكرد تبلیغاتی برای گزینه‌هایی چون نیكزاد باشد!

 

تخریب ها؛ نسخه‌ای برای بازگشت به ‌بهشت؟!

تدارک رسیدن به خیابان بهشت تهران اینگونه طراحی شده كه حملات و تخریب‌های سازماندهی شده و مشخصی علیه شهرداری تهران و تلاش برای ناكارآمد نشان دادن مدیریت آن آغاز و تا انتخابات شوراها ادامه داشته باشد! نمونه عینی این رویكرد را می‌توان در فعالیت‌های تخریبی دو روز گذشته ارگان دولت و انتشار ویژه‌نامه تخریبی علیه شهرداری تهران مشاهده كرد! در واقع می‌توان گفت كه با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مشخص شدن تركیب سیاسی آن كه ناكامی دولت در این انتخا‌بات را نشان داد، جریان انحرافی دولت را به این نتیجه رساند كه از تنها فرصت‌های باقیمانده برای امكان پذیری ادامه حیات سیاسی خود استفاده كند! از آنجا كه بقای سیاسی آنان با توجه به عملكرد نامطلوب دولت نهم و دهم و نارضایتی وسیع افكار عمومی تا حد زیادی به خطر افتاده است، رویكرد تخریبی مهم‌ترین گزینه مطلوب آنان خواهد بود كه در پناه آن عملكرد رقبا را ناكارآمد جلوه دهند!

 

گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد كه مجتبی ثمره هاشمی و احمد زریبافان برای ساماندهی فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی دولت در خصوص انتخابات شورای شهر مامور شده‌اند و وظیفه انتخاب كاندیداهای مطلوب و مناسب را بر عهده دارند. برهمین اساس و در چارچوب این رویكرد فعالیت‌های وسیع تخریبی این جریان علیه مجموعه شهرداری تهران وارد فاز جدیدی خواهد شد و همانگونه كه در چند روز اخیر نشان داده شد، رنگ و بوی جدید خواهد گرفت! جریان دولتی در راستای این اهداف سیاسی و انتخاباتی مطمئنا از ابزارهای گوناگونی بهره خواهد جست! در این بین هیچ چیز برای آنان بیش از این مطلوبیت ندارد كه در سایه تخریب شهردار تهران و زیر سوال بردن عملكرد مدیریت شهری، ظرفیت خاصی را برای پیروزی در انتخابات شوراها ایجاد كنند! مسئله‌ای كه با علم به آن، از ماه‌ها و سال‌های پیش در دستور ارگان رسانه‌ای و تبلیغات روانی دولت قرار گرفته و در رویكرد جدید آنان نمود بارزتری یافته است! حجم تخریب‌ها و بی‌اخلاقی‌های صورت گرفته علیه شهرداری تهران در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین سیلاب بی‌سابقه تهران مشاهده شده و می‌توان پیش‌بینی كرد كه در ماه‌های آینده به نحو شدید‌تر و بی‌رحمانه‌تری دنبال شود!

 

در این راستا اضلاع دیگر مثلث تخریب نیز بیكار نخواهند نشست! مجموعه نیروهای تندروی موسوم به جریان پایداری، دولت و اصلاح طلبان سه ضلع مثلثی را تشكیل خواهند داد كه در یك هدف مشترك خواهند بود و آن نیز تخریب شهردار تهران و ناكارآمد جلوه دادن مدیریت شهری! همانگونه كه در جریان سیلاب اخیر تهران این سه ضلع مثلث تخریب به هم رسیده و بد اخلاقی‌های سیاسی و تخریب‌های هماهنگی را علیه شهرداری و مترو‌ تهران به انجام رساندند،‌پیش‌بینی چنین ائتلافی از هم‌‌اكنون مشهود می‌باشد و در عین حال به این نكته می‌بایست اشاره كرد كه همانگونه كه در جریان تخریب‌های اخیر،‌بسیاری از بزرگان اصولگرا به دفاع از عملكرد شهردار تهران برخاسته و مقابل بی‌اخلاقی‌های صورت گرفته واكنش نشان دادند، ‌از هم‌‌اكنون نیز مجموعه بزرگ اصولگرایی برابر مثلثی كه نهایتا هدف آن مقابله با ظرفیت‌های اصولگرایی اصیل است، متحد شوند/انتخاب