اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قالیباف:از نردبان دروغ و ریا برای تحقق اهدافم استفاده نمی کنم



محمد باقر قالیباف,کاندیداتوری محمد باقر قالیباف

قالیباف:به مدیریت جهادی معتقدم/ شعار دادن وضعیت کشور را به ثبات نمی رساند/ از نردبان دروغ و ریا برای تحقق اهدافم استفاده نمی کنم

شهردار تهران از وجود جریان‌های انحراف و متحجرانه در قالب شعارهای تند انقلابی درکشور یاد کرد و افزود: حماسه سیاسی از طریق انتخابات احساسی، تخریب دیگران، دروغ، ریابازی، بندبازی سیاسی و حزب بازی صورت نمی‌گیرد. بزرگترین نقطه قوت دولت نهم و دهم احیای شعارها و گفتمان انقلاب بود و نکته قابل ذکر این است که بزرگترین نقطه ضعف این دو دوره دولت نیز رفتاری متناقض با شعارها و اجرایی نکردن گفتمان‌ها و شعارهای داده شده است.بنده نه از مکر و حیله و نه از زد و بند سیاسی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنیم و حتی طرفداران من نیز از نردبان دروغ و ریا برای رسیدن به بام سعادت استفاده نمی‌کنند.

محمدباقر قالیباف راهکار حل التهابات اقتصادی را ریشه در مدیریت جهادی توصیف کرد و افزود: حماسه سیاسی زمانی محقق می‌شود که سیاست ما عین دیانت ما باشد نه اینکه سیاست را براساس دیانت خود تنظیم کنیم.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در جمع مسئولان ستادهای انتخاباتی وی در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در محل دبیرخانه جبهه ‍پیشرفت و عدالت این شهر اظهار کرد: انقلاب ما دیگر فرصت سعی و خطا ندارد.

وی افزود: این مسئله یعنی اگر نتوانیم درست تصمیم بگیریم و درک صحیح از شرایط پیش رو نداشته باشیم، اندیشه‌های انقلابی را با خطر مواجه ساخته‌ایم.

قالیباف با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های کشور در مسیر حرکت رو به جلو استفاده شود، خاطرنشان کرد: به طور مطلق می‌توان گفت هیچ جای ناامیدی در این انقلاب وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در انتخابات مهمی که پیش رو داریم باید منطق و عقلانیت را در راس انتخاب رئیس جمهور اصلح قرار داده و از هرگونه آرا مبتنی بر احساس بپرهیزیم.

* حماسه سیاسی از مسیر زد و بند بازی سیاسی و تخریب دیگران محقق نمی‌شود

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان با تاکید بر اینکه در سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی باید حماسه‌ساز باشیم، گفت: برای ایجاد حماسه و حرکتی عظیم نیازمند تعریف شاخصه‌های یک حماسه هستیم.

وی ادامه داد: حماسه بار ارزشی و معنوی به همراه داشته و حتی نمی‌توان جایگزین این عبارت از حضور و مشارکت حداکثری استفاده کرد؛ حماسه سیاسی با شرط شور توام با شعور بر بستر معنویت و عقلانیت در یک کشور محقق می‌شود.

شهردار تهران از وجود جریان‌های انحراف و متحجرانه در قالب شعارهای تند انقلابی درکشور یاد کرد و افزود: حماسه سیاسی از طریق انتخابات احساسی، تخریب دیگران، دروغ، ریابازی، بندبازی سیاسی و حزب بازی صورت نمی‌گیرد.

قالیباف یادآور شد:‌جریان‌های متحجرانه و انحراف مواضع خود را از مسیر شعارهای ضدانقلابی پیش نبرده بلکه با شعارهای تند و شش آتشه انقلابی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند.

وی اذعان داشت: باید دقت کنیم تا بار دیگر این جریان‌های انحرافی و متحجرانه با شعارهای تند انقلابی، بر گرده این ملت سوار نشوند.

* رفتار متناقض با گفتمان 84 مهم‌ترین ضعف دولت نهم و دهم است

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در آغاز سال 92 درباره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید نقاط قوت دولت‌های قبل را با عنوان تجربه الگو قرار داده و ضعف‌های آنان را به نقطه قوت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: برخی افراد یکی از نقاط قوت دولت نهم و دهم را پرکاری توصیف می‌کنند اما کار زیاد بر کار خوب و باکیفیت رجحان داده می‌شود؟ ما باید کار خوب و خوب کار کردن را سرلوحه خود قرار دهیم نه صرفا انجام کارهای متعدد را.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان تاکید کرد: بزرگترین نقطه قوت دولت نهم و دهم احیای شعارها و گفتمان انقلاب بود و نکته قابل ذکر این است که بزرگترین نقطه ضعف این دو دوره دولت نیز رفتاری متناقض با شعارها و اجرایی نکردن گفتمان‌ها و شعارهای داده شده است.

قالیباف عدالت را مبتنی بر معنویت و عقلانیت دانست و افزود: بخش عمده‌ای از ملت ایران را جوانان تشکیل می‌دهند و باید بدانیم که جوانان ایرانی جوانان عدالت‌پرور بوده و در مسیر زمان به سمت عدالت‌پرور حقیقی سوق پیدا می‌کنند.

* آنقدر که از تصمیمات غلط خود آسیب دیده‌ایم از تحریم‌ها آسیب نمی‌بینیم

به گفته شهردار تهران با وجود تحریم‌‌های موجود، با مدیریت صحیح می‌توان اقتصاد کشور را ظرف دو سال به حالت آرامش بازگرداند.

فرمانده دوران دفاع مقدس از ثبات و آرامش اقتصادی در سال 84 و 85 با 24 میلیارد دلار یاد کرد و گفت: هم‌اکنون با 110 میلیارد دلار شاهد اقتصادی همراه با تورم بی‌رویه، بیکاری و التهابات و نوسانات اقتصادی هستیم.

وی متذکر شد: هم ظرفیت کشور بالاست و هم‌ اینکه دنیا آنقدر بزرگ است که آمریکا کوچکتر از آن است که بتواند آسیب وارد کند.

قالیباف با بیان اینکه تصمیمات غلط داخلی ضربه‌ای مهلک‌تر از تحریم‌های خارجی بر ما وارد ساخته، اظهار کرد: آنقدر که از تصمیمات غلط خود آسیب دیده ایم از تحریم‌ها آسیب نمی‌بینیم.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان خاطرنشان کرد: باید کمر همت ببندیم و کار میدانی انجام دهیم تا حماسه سیاسی و اقتصادی را محقق کنیم.

شهردار تهران اظهار کرد: در انتخابات باید همه بر این امر واقف باشند که رای آنان عملی است که باید در برابر خدای عزوجل پاسخگو باشند.

وی افزود: رای و انتخاب رئیس جمهور دولت یازدهم باید با تکیه بر عقلانیت و معنویت و شناخت آگاهانه صورت گیرد.

* ثبات در اقتصاد ریشه در مدیریت جهادی دارد

قالیباف با تاکید بر اینکه چالش کشور، چالشی مدیریتی است، خاطرنشان کرد: هشت سال بر طبل آزادی و هشت سال بر طبل عدالت زدیم و حال شاهد نتایج این شعارها هستیم، شعار وضعیت کشور را به ثبات نمی‌رساند بلکه چالش ریشه در مدیریت دارد.

وی تصریح کرد: بنده حقیر به شدت بر مدیریت جهادی و مدیریت کلان اعتقاد دارم و با اطمینان خاطر اعلام می‌کنم که با مدیریت جهادی می‌توان ثبات و آرامش را به ویژه در امر اقتصاد به کشور بازگرداند.

شهردار تهران ادامه داد: مدیریت جهادی یعنی خواسته انقلاب و آحاد ملت را بر خواسته خود ترجیح دادن، مدیریت جهادی یعنی با وجود پست و مقام پا به پای عموم جامعه حرکت کردن و این مدیریت هم نزد خدا اجر و قرب داشته و هم سبب رفع ضعف و حرکت رو به جلو در مسیر توسعه و ثبات می‌شود؛ مدیریت جهادی در راس اهداف است.

* مزایای تکنوکرات با عنوان ابزار در مسیر توسعه

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان با بیان اینکه تکنوکرات اگر ابزاری در مسیر رشد و توسعه باشد قابل قبول است، گفت: تکنوکرات اگر هدف شود انحراف بزرگی است اما چه اشکالی دارد اگر همین تکنوکرات با عنوان ابزار سبب رشد و توسعه کشور شود؟

وی ائتلاف را مرحله‌ای از رقابت دانست و یادآور شد: چه کسی هست که ندادند سلایق بنده با حدادعادل و ولایتی متفاوت است؟ تفاوت در سلایق به معنی وفای به عهد و زیرسوال بردن اعتقادات دیگران نیست و حق نداریم در رابطه با دیگران سوظن داشته باشیم.

قالیباف ائتلاف را در قالب مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی توصیف کرد و ادامه داد: دیگران هم می‌توانند وارد ائتلاف سه گانه شوند اما این ائتلاف باید شاخص‌ها و کسانی که منطبق با سه اصل مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی هستند را در خود جای دهد.

* نه من و نه طرفدارانم از نردبان دروغ و ریا برای رسیدن به بام سعادت استفاده نمی‌کنیم

فرمانده دوران دفاع مقدس با ابراز نارضایتی از برخی اعمال منافی با اخلاق و آرمان‌های انقلاب، اذعان کرد: در سال‌های اخیر برخی معروف‌ها منکر و برخی منکرها معروف شده‌اند؛ این ظلم به انقلاب است.

وی افزود: در سال‌های اخیر روندی را متاسفانه شاهد هستیم که در آن کسی شجاع شناخته می‌شود که دروغ بزرگتر گفته و بیشتر و جدی‌تر دیگران را تخریب کند.

شهردار تهران تاکید کرد: سیاست را در حال حاضر مبتنی بر مکر و حیله و هم‌چنین زد و بند سیاسی است؛ حماسه سیاسی زمانی محقق می‌شود که سیاست ما عین دیانت ما باشد نه اینکه سیاست را براساس دیانت خود تنظیم کرده و به جای اینکه خودمان را خرج انقلاب کنیم، انقلاب را خرج خواسته‌های خود کنیم.

عضو ائتلاف 2+1 اصولگرایان تصریح کرد: بنده نه از مکر و حیله و نه از زد و بند سیاسی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنیم و حتی طرفداران من نیز از نردبان دروغ و ریا برای رسیدن به بام سعادت استفاده نمی‌کنند.

قالیباف اخلاق مداری و شور همراه با شعور را در انتخابات اصل مهمی دانست و خطاب به مسئولان ستادهای انتخابات خود در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی گفت: فقط 60 روز باقی مانده و باید در این زمان کار عمیق و میدانی صورت گیرد.

وی افزود: باید در این زمان باقی‌مانده به دنبال کارهای کمی و کیفی باشیم و به شکل سازماندهی شده حرکت کنیم. باید برای روی کار آمدن رئیس جمهور اصلح مشارکت و همدلی را در متن جامعه تزریق کرد.

* وعده پنج میلیون شغل به جوانان و یارانه کار به کشاورزان

شهردار تهران خاطرنشان کرد: اگر توفیق اداره مملکت را در دوره یازدهم ریاست جمهوری داشته باشم هدفمندی یارانه‌ها را ادامه می‌دهم، ‌هدفمندی یارانه‌ها طرح بسیار خوبی است اما نتایج منفی آن ریشه در سوء مدیریت دارد.

قالیباف وعده داد: برای اقشار کم برخوردار جامعه به ویژه در روستاها یارانه کار می‌دهم تا بوسیله یارانه کار، به مقوله کشاورزی رونق داده شود؛ هم‌چنین در حوزه اشتغال با ظرفیت عظیم و کارآمد جوانان ایجاد پنج میلیون شغل دشوار نیست./فارس

 


ویدیو مرتبط :
انیمیشن های بهدان - استفاده از نردبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قالیباف: آمده ام عهد ببندم روزهای بی کینه و دروغ و پر از صفا را به کشور، شهر و آسمانمان بازگردانم



چند کلمه کلیدی
انتخابات - قالیباف گفت: من به عنوان یک باقیمانده از کاروان شهدا در بین شما حضور دارم و از این بابت خوشحالم.

شهردار تهران در همایشی که 18 اردیبهشت ماه با عنوان «تجلیل از خادمان هیات‌الرضا» در سالن ورزشی شهرداری کرج برگزار شد، با بیان این مطلب ادامه داد: من معتقدم اگر امروز عزت اسلام، عزت مسلمین، عزت دنیوی و اخروی را می‌خواهیم، این مسائل جز در فرهنگ قرآن و عترت نباید در جای دیگری دنبال شود.
وی افزود: امروز فرهنگ ایثار، محبت، گذشت و خدمت در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی تنها راه نجات ماست. در بخشی از سالیانی که پشت سر گذاشتیم، اگر عقب‌ماندگی در بخش‌های فرهنگی و اقتصادی می‌بینیم و اگر به جای سیاست دینی، سیاست‌زدگی می‌بینیم به این علت است که از فرهنگ شهادت و از فرهنگ اهل بیت فاصله گرفتیم.
قالیباف ادامه داد: وضعیت موجود در شان مردم و نظام نیست. کشور ما قابلیت‌هایی بیش از اینها دارد. تنها راه نجات ما ادامه راه جهاد در دفاع مقدس است. با فرهنگ سرمایه داری و دوری از اهل بیت به جایی نمی‌رسیم؟ باید راه امام (ره) و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری ادامه دهیم.
وی همچنین گفت: تنها کار ما این نیست که حوزه‌های خدماتی و عمرانی را درست کنیم بلکه باید جامعه را به سمت هدایت قدسی ببریم تا مردم عبادت خدا کنند و شهدا نیز از ما همین را می‌خواهند. خدمت در راه بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی، باید این خروجی را داشته باشد که فرصت رشد و تعالی به جوانان جامعه بدهد. هدف از همه اینها باید گسترش جوهره دینی و عبادت و بندگی خدا باشد. ما باید در سایه مدیریت جهادی و در سایه عقلانیت کار را پیش ببریم.
وی اظهار کرد: من آمده‌ام دوباره با برادران شهیدم که گویی در چشمان شما نشسته‌اند، عهد ببندم و بگویم که تمام سال‌های انقلاب رنج کشیدم اما آه نکشیدم. آمده ام  که دوباره با امامم و با چشمان نگران مردمم و با خاک میهنم، عهد دوباره‌ی عشق ببندم. عهد ببندم روزهای بی کینه و دروغ و پر از صفا را به کشور، شهر و آسمانمان بازگردانم.
قالیباف در پایان اظهار کرد: تنها راه اداره کشور را ادامه جهاد و تلاش توام با اخلاص در سایه نظام ولایی و در مسیر مکتب اهل بیت می‌دانم.
در این مراسم حاضران پلاکاردهایی به دست گرفته بودند که روی آنها شعارهایی از جمله «من فقط به خاطر رهبرم به تو رای می‌دهم»، «نسل علی‌اکبریم فداییان رهبریم»، «مالک اشتر علی، فدایی سیدعلی» روی آنها نوشته بود و همچنین روبان‌های زردرنگی به مچ دستان خود بسته بودند که البته دست‌اندرکاران این برنامه روبان‌های زردرنگ را به عنوان نمادهای هیات حزب‌الله معرفی کردند و گفتند: این روبان‌های زرد رنگ به این معنا نیست که رنگ انتخاباتی آقای قالیباف زردرنگ است.
در پایان این مراسم، از تعدادی از خانواده‌های شهدا نیز تجلیل است..... /   khabaronline.ir