اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاضی ویژه قتل، قاتل پدرش را بخشید



 قاضی ویژه قتل، قاتل پدرش را بخشید

قاضی ویژه پرونده‌های قتل که سه‌سال قبل پدرش به دست پسر جوانی کشته شده بود، اعلام رضایت کرد.

به گزارش شرق: این پرونده صبح دیروز به‌صورت غیرعلنی در شعبه 74 دادگاه کیفری‌استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت. قاضی نورالله عزیزمحمدی که خود ریاست شعبه 71 دادگاه کیفری‌استان تهران را برعهده دارد خودش در جلسه حاضر نشد اما وکیلش بعد از قرارگرفتن در جایگاه گفت: از آنجایی که موکل من خود در پرونده‌ها به اولیای‌دم مقتولان توصیه می‌کند اعلام رضایت کنند بنابراین درخواست قصاص برای متهم ندارد.

 

 در ادامه دیگر اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و درخواست قصاص خود را مطرح کردند و رسیدگی به پرونده ادامه یافت.  گزارش خبرنگار ما حاکی ‌است فوت مشکوک مردی 88‌ساله به نام حسن در خانه‌اش در تهران‌نو آبان سال 89 به ماموران اطلاع داده‌ شد.

 

زمانی که تحقیقات در این خصوص آغاز شد پلیس دریافت این مرد پدر رییس شعبه 71 دادگاه کیفری‌ استان تهران است. هرچند در ابتدا پلیس فرضیه انتقام‌گیری را مطرح کرد اما در تحقیقات بعدی مشخص شد سرقتی هم از خانه مقتول صورت گرفته ‌است.  پلیس بعد از ماه‌ها تحقیق در نهایت موفق شد جوانی به نام مهرداد را که از قبل مقتول را می‌شناخت، شناسایی و بازداشت کند.

 

مهرداد در بازجویی‌ها به قتل پدر قاضی عزیزمحمدی اعتراف کرد و گفت: من به‌دلیل اعتیادی که داشتم پول سرقت می‌کردم. حسن را هم از قبل می‌شناختم. روز حادثه در زدم وقتی در را باز کرد و وارد خانه ‌شدم، دیدم مبلغی پول روی طاقچه ‌است. به همین دلیل ابتدا حسن را خفه کردم، بعد پول‌ها را برداشتم و فرار کردم.  متهم این گفته‌ها را روز گذشته نیز در دفاع از خودش بیان و از اولیای‌دم درخواست بخشش کرد. 

 

قاضی عزیزمحمدی درباره علت اعلام گذشتش گفت: من در همه پرونده‌هایی که رسیدگی می‌کنم به اولیای‌دم پیشنهاد می‌دهم گذشت کنند. همیشه هم فکر می‌کردم اگر خودم در چنین شرایطی قرار گرفتم، چه می‌کنم مرگ پدرم برایم خیلی غم‌انگیز بود و خانواده ما را تحت‌تاثیر خودش قرار داد اما بعد از مدتی فکرکردن تصمیم گرفتم رضایت بدهم چرا که متهم بسیار جوان ‌است و من فکر می‌کنم باید به او فرصت دوباره‌ای برای زندگی داد. 

 

وی گفت: من تلاش خودم را برای جلب رضایت برادرانم هم خواهم کرد و امیدوارم بتوانم آنها را قانع ‌کنم. لذتی که در گذشت هست در انتقام نیست. اما به برادرانم حق می‌دهم که ناراحت باشند چرا که پدرمان خیلی برای ما عزیز بود و رفتنش زندگی‌مان را تحت‌تاثیر قرار داد.


بنا بر این گزارش با پایان‌یافتن جلسه محاکمه، هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند./ شرق


ویدیو مرتبط :
پدری كه قاتل فرزندش را بخشید......

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد جنایتکار پس از قتل همسرش دیوانه شد/ قاتل روانی به پدرش هم رحم نکرد



اخبار حوادث - مرد جنایتکار پس از قتل همسرش دیوانه شد/ قاتل روانی به پدرش هم رحم نکرد

مرد جنایتکاری که پس از قتل همسرش دچار بیماری اعصاب و روان شده بود در یک درگیری پدرش را کشت.

برابر اعلام پلیس آگاهی شهرستان میاندوآب از وقوع قتل فردی به هویت معلوم اطلاع حاصل شد و کارآگاهان جنایی به همراه اکیپ بررسی صحنه جرم به محل اعزام شدند.

با توجه به اینکه جسد مقتول پس از درگیری به بیمارستان انتقال و وی در طول مسیر فوت و به سردخانه منتقل شده بود لذا صحنه درگیری به طور دقیق و کار‌شناسی بررسی و از بالش آغشته به خون نمونه برداری و مستند سازی گردید.

در تحقیقات از اعضای خانواده مقتول (همسر و فرزندان) همگی اعلام داشتند قاتل (پسر مقتول) می‌باشد که در سال ۱۳۸۹ مرتکب قتل عمدی همسرش گردیده بود اما از طریق مقامات قضائی با توجه به بیماری اعصاب و روان از زندان آزاد شده و در حال حاضر نیز مبتلا به بیماری اعصاب و روان می‌باشد که در چند روز اخیر با مراجعه به منزل با پدرش به جهت عدم کار و منبع درآمد درگیری لفظی داشته و شب گذشته نیز مقتول که در حال مصرف مواد مخدر از نوع تریاک با استفاده از پیک نیک با پدرش درگیر می‌شود و در حالی که سایر اعضای خانواده در اتاق دیگر و یکی از فرزندان پسر در آشپزخانه در حال صرف شام بوده قاتل با استفاده از فرصت پیک نیک را برداشته و بر سر پدرش کوبیده و مقتول به صورت بیهوش برروی بالش افتاد.

مقتول بلافاصله توسط فرزندش به بیمارستان انتقال داده شد اما به علت شدت جراحت وارده فوت می‌نماید و قاتل با همکاری اعضا خانواده دستگیر و در بازجویی به عمل آمده از قاتل دارای سابقه به قتل همسرش اعتراف و اعلام می‌کند؛ به جهت اینکه پدرم به بنده و مادرم ناسزا می‌گفت و مدام با مادرم بحث داشت و شب گذشته نیز قصد زدن پیک نیک بر سر بنده را داشت که در حین درگیری پیک نیک را از دست وی گرفته و سه بار بر سرش کوبیدم که بیهوش بر روی بالش افتاد، اتهام قتل عمدی پدرم را قبول دارم از کرده خود پشیمان هستم.

در ادامه از اولیا دم مقتول تحقیقات به صورت انفرادی صورت گرفت که همگی از متهم اعلام شکایت و تقاضای رسیدگی را داشتند، و پس از انجام تحقیقات تکمیلی قاتل به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان گردید.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران