اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاضی عسگر:مستندات حادثه منا بزودی منتشر می شود



 اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی , حادثه  منا

 نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت:مستندات حادثه منا تا دو سه هفته آینده منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسگرافزود:شناسایی پیکرهای مطهر حاجیان جان باخته، پایان یافت و بازگشت این پیکرها به ایران نیز به پایان رسید و جمع آوری مستندات درباره این حادثه انجام شده است.


نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در خصوص پیگیر حادثه منا تاکید کرد:به لطف خدا،قول هایی که سازمان در زمینه پیگیری این حادثه ارائه کرده بود،در حال انجام است.


به گفته وی،تا دو سه هفته آینده نخستین مجموعه از مستندات جمع آوری شده ،منتشر می شود و رسیدگی به امور خانواده های جان باختگان با تشکیل ستادی در تهران در حال اجراست.


قاضی عسگر گفت:بین سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید نیز توافق شد که جان باختگان حادثه منا به عنوان ' شهید منا ' قلمداد شود و مانند شهدای مدافع حرم ،این حاجیان عنوان شهید داشته باشند.


وی گفت:امور برگزاری حج برای سال آینده نیز در حال انجام است و مقدمات لازم در این زمینه فراهم شده است.


قاضی عسگر،درباره این سوال ایرنا که پرداخت غرامت به جان باختگان
حادثه منا از سوی عربستان به کجا انجامید؟،نیز گفت:در حادثه سقوط جرثقیل در ایام برگزاری حج،عربستان خودش اعلام کرد که غرامت را پرداخت خواهند کرد.


به گفته وی،در مورد حادثه منا نیز،عربستان پرداخت دیه را پذیرفته است ولی چون اکنون روابط عربستان با ایران،قطع شده است و این پرداخته دیه تاکنون صورت نگرفته است ولی پرداخت غرامت پیگیری می شود.


وی،درباره برنامه اعزام زائران به عتبات عالیات نیز گفت:در اعزام زوار به عتبات عالیات نیز زمینه های رفاهی مطلوبی فراهم شده است و رسیدگی به امور زائران در اولویت برنامه های سازمان است.


قاضی عسگر گفت:براساس برنامه ریزی صورت گرفته،سازمان حج و زیارت به دنبال افزایش اعزام زائران عتبات عالیات تا سقف یک میلیون نفر به غیر از پیاده روی اربعین است.


به گزارش ایرنا،نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت به عنوان سخنران مراسم 22بهمن ماه به شهرکرد سفر کرده بود .

 

 اخبار اجتماعی  -  ایرنا


ویدیو مرتبط :
نخستین فیلم منتشر شده از حادثه خونین منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر پیکر قربانی حادثه منا را منتشر نکنید


برادر مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر گفت: درباره انتشار تصویر پیکر برادرم در سایت ها و شبکه های اجتماعی به شدت نگران هستم، چرا که می ترسم به دست مادرم برسد، لذا خواهش می کنم عکس پیکر محسن را منتشر نکنید.

پایگاه خبری انتخاب: برادر مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر گفت: درباره انتشار تصویر پیکر برادرم در سایت ها و شبکه های اجتماعی به شدت نگران هستم، چرا که می ترسم به دست مادرم برسد، لذا خواهش می کنم عکس پیکر محسن را منتشر نکنید.

مصطفی حاجی حسنی کارگر بیان کرد: پیکر محسن هنوز به مشهد منتقل نشده است و تصمیمی برای محل دفن برادرم گرفته نشده است.

وی خبر سکته مادرشان را تکذیب کرده و افزود: مادرم علی رغم اینکه حالشان رضایت بخش نیست و کمی کسالت دارند ولی سکته نکرده اند.

وی ضمن گله مندی از مردم در خصوص انتشار شایعات بوجود آمده ادامه داد: از مردم خواهشمندم به شایعات دامن نزنند.

حاجی حسنی درباره حضور وزیر ارشاد در مراسم تدفین محسن اظهار کرد: هنوز هیچ برنامه ای در این زمینه مشخص نیست.

برادر مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر ضمن تشکر از ابراز همدردی مردم گفت: اگر مردم برای محسن قدمی بردارند محسن دستشان را در آن دنیا خواهد گرفت و از همه درخواست میکنم برای برادرم دعا کنند اگر چه ایشان آمرزیده هستند.