اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«قاضی صلواتی» به روایت رسانه قوه قضاییه


تجربه و سابقه و دقت در امر قضاوت سه مولفه ای است که برای یک قاضی لازم و ضروری است. اگر چه همه قضات دستگاه قضا باید این مولفه‌ها را داشته باشند اما خصیصه تجربه، برگ برنده‌ای است که قضات را در اداره دادگاه و رسیدگی به یک پرونده یاری می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: تجربه و سابقه و دقت در امر قضاوت سه مولفه ای است که برای یک قاضی لازم و ضروری است. اگر چه همه قضات دستگاه قضا باید این مولفه‌ها را داشته باشند اما خصیصه تجربه، برگ برنده‌ای است که قضات را در اداره دادگاه و رسیدگی به یک پرونده یاری می‌دهد.

میزان نوشت: خوشبختانه دستگاه قضا بسیاری از قضات با این مولفه‌ها را به خود دیده است. با این حال نام برخی از قضات در تاریخ عملکرد دستگاه قضا و رسانه‌ها به یادگار خواهد ماند.

قاضی ابوالقاسم صلواتی یکی از خوش‌نام‌ترین و باسابقه‌ترین قضات دستگاه قضاست که نامش به عنوان قاضی با شهامت و مستقل ذکر می‌شود.

وی پس از مطالعه کیفرخواست 209 صفحه‌ای متهم نفتی بر اساس علم و تجربه‌ای که داشت نحوه برگزاری دادگاه «ب.ز» را علنی اعلام کرد که این اقدام با استقبال گسترده نمایندگان مجلس و رسانه‌ها روبه‌رو شد.

پرونده «ب.ز» به عنوان تنها پرونده مهم این قاضی مطرح نمی‌شود بلکه وی رسیدگی به پرونده‌های مهم دیگری را در کارنامه خود داشته است و توانسته با صدور قاطعانه آرای مهم در راستای تحقق عدالت قدم بردارد و سوابق درخشانی را در کارنامه خود داشته باشد.

قاضی صلواتی، پیش از این پرونده‌های مهم و پیچیده‌ای چون پرونده فائزه هاشمی، علی‌اکبر جوانفکر، ابراهیم یزدی، قاتل شهید مسعود علیمحمدی، زورگیران تهرانی و تعدادی دیگر را بررسی کرده و احکام قاطعانه‌ای صادر کرده است.

وی که ریاست شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران را بر عهده دارد، از صبح امروز رسیدگی به پرونده متهم نفتی را آغاز کرده است و به طور قطع همچون دیگر پرونده‌هایی که قضاوت آنها را بر عهده داشته این پرونده نیز با قاطعیت رسیدگی خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
چرا قوه قضاییه درباره مرگ قاضی منصوری اظهار نظر رسمی نکرده است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام فیس بوکی مهدی هاشمی درباره تغییر قاضی پرونده اش در قوه قضاییه



اخبار,اخبار سیاسی , پرونده مهدی هاشمی

 

اخبار سیاسی - پیام فیس بوکی مهدی هاشمی درباره تغییر قاضی پرونده اش در قوه قضاییه

مهدی هاشمی رفسنجانی در صفحه فیس بوکش پیامی درباره پرونده اش در قوه قضاییه منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ در این پیام چنین آمده است:

عطف به انتشار خبر جایگزینی قاضی سراج با قاضی دیگر، موارد ذیل را به استحضار هموطنان عزیز می رسانم:

اول- «اخذ پرونده از قاضی سراج و ارجاع پرونده به قاضی دیگر، پس از شروع رسیدگی توسط وی و یک سال کار قضایی و نظارت نامبرده بر پرونده»، به هر بهانه که باشد، کاملا بی سابقه و مغایر با اصول دادرسی منصفانه است.

دوم- متاسفانه پرونده در حالی از دادسرا به دادگاه بازگشته است که بخشی از دستورات مهم قاضی سراج مبنی بر رفع نواقص و رفع ایرادات سنگینی که نامبرده بر رفع آن تاکید داشته، معطل مانده و انجام نشده است.

لذا وکلای مدافع مراتب اعتراض خود را به مقامات ذیصلاح کشور اعلام نموده و لذا منتظر تصمیم شایسته در این رابطه هستیم.

اخبار سیاسی - خبرآنلاین