اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاضی حادثه كهریزک بازداشت شد


مدیر كل زندان‌های استان تهران ضمن تایید بازداشت «علی‌اكبر حیدری‌فر» به ذكر جزئیاتی از علت بازداشت وی پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: مدیر كل زندان‌های استان تهران ضمن تایید بازداشت «علی‌اكبر حیدری‌فر» به ذكر جزئیاتی از علت بازداشت وی پرداخت.



سهراب سلیمانی در این زمینه تصریح كرد: علی‌‌اكبر حیدری‌فر روز دوشنبه ـ 10 اردیبهشت ـ به اتهام اخلال در نظم، امنیت و آسایش عمومی با تخریب خودروی شكات، بازداشت و روانه زندان اوین شد.

حیدری‌فر یكی از سه قاضی متهم در پرونده حادثه كهریزك است كه از سوی دادسرای انتظامی قضات از كسوت قضاوت تعلیق شده و چندی قبل در جریان حادثه‌ای در پمپ بنزینی در اصفهان دست به سلاح برده است.


ویدیو مرتبط :
جزئیات بازداشت قاضی جنجالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محسنی اژه‌ای: قاضی متهم در پرونده كهریزك همچنان در بازداشت است



سخنگوی دستگاه قضایی در ادامه نشست روز دوشنبه خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پرونده یكی از قضات كهریزك كه چندی پیش دست به اسلحه برده بود، گفت: این فرد دو ماه است كه در بازداشت به سر می‌برد و اتهاماتی دارد كه در حال رسیدگی است. این را كه این اتهامات چقدر ثابت شود نمی‌دانم اما به هر حال مدت قرار بازداشت وی رو به اتمام است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینكه در پرونده بیمه، ‌اسامی برخی مقامات برده شده و مطرح شده بود كه 1/5 میلیارد پول به خاطر انتخابات مجلس به حساب این افراد واریز شده است، آیا چنین كمك‌هایی جرم نیست؟ اظهار كرد: قانون اجازه نداده است كه ما جزئیات مشخصات افراد را مطرح كنیم. فردی كه پولی از كسی می‌گیرد طبق قانون در حكم مرتشی است؛ بنابراین اگر كسانی باشند كه از مامورین دولت برای انجام كاری پولی گرفته‌اند، تطبیق این مساله و مصداق آن با تشخیص قاضی است.

وی درباره اینكه آیا پرونده اجرا نكردن مصوبات ارزی مترو از سوی مجلس به قوه قضاییه رفته است یا خیر؟ یادآور شد: دو سه پرونده از طرف مجلس ارسال شده و هنوز در مرحله رسیدگی است و به مرحله نهایی و صدور حكم نرسیده است.

سخنگوی دستگاه قضایی درباره قتل دختری در یزد به دست سه افغانی اظهار كرد: بله، این قتل رخ داده و درگیری پیش آمده كه دو موضوع در این پرونده است و افراد مربوط به این پرونده در بازداشت به سر می‌برند.

محسنی اژه‌ای درباره شكایت نماینده‌های مجلس راجع به انتصاب مرتضوی نیز گفت: نماینده‌های مجلس به دیوان عدالت اداری نامه نوشتند، پرونده در دیوان عدالت اداری است و تا هفته گذشته كه من در جریان آن بودم، به نتیجه نرسیده است.

خبرنگاری سوال خود را این‌گونه مطرح كرد كه آیا برای پاكسازی محله شوش از معتادان دستور قضایی داده شده است یا خیر؟ كه سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ اظهار كرد: این موضوع را نمی‌دانم ولی به طور كلی اگر محله‌ای‌ آلوده‌ باشد نیروی انتظامی به تنهایی یا با همكاری قوه قضاییه به جمع‌آوری معتادان می‌پردازد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره برخورد نیروی انتظامی با بدحجابی در فضای مجازی نیز كه سوال یكی دیگر از خبرنگاران بود، خاطرنشان كرد: قاضی برای انجام كاری كه به عنوان ضابط نظارت می‌كند حكم می‌دهد و دادستان محل، ناظر به اقدامات ضابطان است. از مصداق شما خبر ندارم.

محسنی اژه‌ای درباره پیش‌سازهای شیشه كه سوال یكی دیگر از خبرنگاران بود نیز تصریح كرد: از پیش‌سازهای شیشه استفاده‌های مختلفی می‌شود. چنانچه محرز شود كه پیش‌سازهایی برای تهیه مواد است، با عوامل مربوط به آن برخورد قضایی و انتظامی می‌شود اما اقدام اول، اقدام قضایی نیست، بلكه پیشگیرانه است و مهم‌تر از پیشگیری از وقوع جرم، این است كه وزارتخانه‌های ذی‌ربط بر جاهایی كه این مواد را دارند، نظارت لازم را داشته باشند؛ لذا از باب پیشگیری از وقوع جرم، دستگاه قضایی تكلیف دارد اما سایر دستگاه‌ها هم در صدور مجوز و مصرف باید نظارت كنند. جمهوری اسلامی در دهه‌های مختلف در مبارزه با مواد مخدر چه برای ورود و چه برای عدم ترانزیت مبارزه لازم را انجام می‌دهد...../ایسنا