اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاضی‌پور: فهرست همراهان احمدی‌نژادبه روسیه سه‌بار تغییر کرد/اسامی زنان حذف شده بوده اما به سفر رفتند



گفت گو با قاضی پور,قاضی پور نماینده ارومیه,فهرست همراهان احمدی‌نژادبه روسیه

قاضی‌پور: فهرست همراهان احمدی‌نژادبه روسیه سه‌بار تغییر کرد/اسامی زنان حذف شده بوده اما به سفر رفتند

شرق در گفت و گویی با نادر قاضی پور نماینده ارومیه نوشت:

گویا سفر روسیه هم مانند سفر به نیویورک خانوادگی بوده؟

بله، ما خیلی وقت است که پیگیر ماجرا هستیم.

 

پس چرا جلوی سفر افراد نامربوط را نگرفتید؟

چنین توانی نداریم، تنها می‌شود بررسی کرد که چه افرادی در این سفر به شکل غیرضروری حاضر شده‌اند و بعد از آن پیگیری ماجرا را به کمیسیون اصل 90 و قوه‌قضاییه خواهیم سپرد.

و تا اینجا چه اطلاعاتی به دست‌آوردید، این‌بار چند نفر از اعضای خانواده عازم سفر شده‌اند؟

ببینید فهرست تا نهایی شود، سه‌بار تغییر کرده است؛ به این دلیل که بعدها نشود علیه آن گزارش انتقادی تهیه کرد. اما گزارش‌های رسیده به ما نشان می‌دهد که حتی خانم‌ها نیز در این سفر همراه آنها هستند.

 

مگر قرار بوده خانم‌ها نباشند یا منعی برای حضور آنها در سفر به مسکو بوده؟

خیر منظورم خانم‌هایی است که در این سفر وظیفه کاری نداشتند.  فهرست زنان از سفر به مسکو در آخرین لحظات حذف شد؛ اما همه خانم‌ها به روسیه رفتند.

 

آمار از کجا به شما رسیده؟

دستیابی به اطلاعات کار سختی نیست، به ویژه اینکه بسیاری از نیروهای خدمتگزار در دولت کنونی؛ اطلاعات مفید را به دست ما می‌رسانند. به‌ویژه در بخش تشریفات، اطلاعات مهمی به دست ما رسیده است.

 

یعنی خانم‌ها به شکل رسمی با هیات دولت به سفر نرفته‌اند؟

اینطورکه دولت وانمود کرده، آنها به‌طور مستقل راهی روسیه شده‌اند، آنها امروز (دیروز) غروب هم با پروازهای معمولی عازم ایران خواهند شد. اما برخی نیروها در فرودگاه حاضر هستند و از وضعیت ورود خانواده اعضای هیات دولت به کشور گزارشی تهیه خواهد شد.

 

خب چطور می‌خواهید ماجرا را اثبات کنید؟

اسامی پروازهای روسیه چک خواهد شد، اسامی مشخص است، در گذرنامه‌ها هم مهر ورود و خروج ثبت شده. نگران این بخش از ماجرا نباشید. مستندات کافی به کمیسیون اصل 90 ارایه خواهد شد.

در مورد مکه هم زمزمه‌هایی از سفر خانوادگی به‌گوش می‌رسید؛ گویا 70 نفری عازم مکه شده بودند.

 

ببینید ماجرای سفر به مکه با سفر به نیویورک فرق می‌کند، سوال ما این بوده که چرا باید گروهی افراد غیرمتخصص عازم کشوری شوند که اقتصاد و سیاست ما سال‌هاست از تحریم‌ها و سیاست‌های غیردوستانه آن آسیب دیده؛ اینکه میلیون‌ها دلار خرج هتل‌های پنج‌ستاره افراد غیرمرتبط با دولت شود، محل سوال بوده آن هم در آمریکا اما در سفر به مکه، مساله فرق می‌کند؛ امیدواریم هر تعدادی که رفته‌اند، زیارتشان قبول باشد و امیدواریم که خدا از گناهشان درگذرد.

 

گویا آقای بقایی از شما شکایت کرده‌اند؟

بله حق شکایت برای ایشان محفوظ است، ما هم از ایشان شکایت کرده‌ایم، قوه‌قضاییه دستگاه مستقلی است که رای نهایی را صادر خواهد کرد.

 

خبر دارید که دولت و آقای بقایی از چه افراد دیگری شکایت کرده‌اند؟

بقایی با توجه به نطق نمایندگان درباره سفر خانواده و اطرافیانش به نیویورک به جز من از مصطفی افضلی‌فرد و محمدعلی پورمختار شکایت کرده است.

 

شما اشاره‌ای به سفر خانواده آقای بقایی به نیویورک داشتید؟

خیر، گزارش کمیسیون اصل 90 نشان می‌دهد که 14نفر از همراهان احمدی‌نژاد در سفر به نیویورک، افراد غیرمرتبط بودند، حرفی از شخص خاصی به میان نیامده است./خبرآنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تسلط دکتر احمدی نژادبه زبان ترکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد درباره همراهان خوددر سفر نیویورک توضیح دهد/ هزینه سفر مشخص شود



احمدی‌نژاد درباره همراهان خوددر سفر نیویورک توضیح دهد/ هزینه سفر مشخص شود

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه در شرایطی که در محدودیت ارزی هستیم رفتن هیئت 120 نفره به نیویورک هیچ ضرورتی نداشت، گفت: اینگونه رفتارها از رئیس جمهوری که شعار عدالت طلبی سر می دهد دور از انتظار است.

زهره طبیب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به سفر رئیس جمهور به نیویورک با هیئت 120 نفره، گفت: در شرایطی که محدودیت ارزی داریم و مردم به لحاظ معیشتی در مضیقه به سر می برند، بحث تحریم و تورم و همچنین سیاست های انقباظی دولت در بودجه و کاهش بودجه عمرانی و جاری مطرح است؛ این سوال از رئیس جمهور مطرح است که چرا 120 نفر را با خود به نیویورک برده است.

وی با تاکید براینکه حضور رئیس جمهور در صحنه های بین المللی ضروری است، تصریح کرد: حضور رئیس جمهور برای اعلام مواضع ایران و پیگیری اهداف والای انقلاب اسلامی در مجامع بین المللی ضروری است؛ اما هیچ لزومی ندارد که احمدی نژاد در سفر به یک کشور متخاصم که هیچ رابطه تجاری سیاسی و فرهنگی با ایران ندارد؛ یک هیئت 120 نفره با خود ببرد.

نماینده مردم تهران با اشاره به سفر هیئت 150 نفری هند به ایران در زمان برگزاری شانزدهیمن اجلاس جنبش عدم تعهد، گفت: مراودات هند با ایران در سطح ها و حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، بازرگانی و غیره گسترده است و این کشور برای افزایش همکاری ها با هیئت 150 نفری به کشورمان آمد؛ اما هیچ لزومی نداشت که ایران با هیئت 120 نفری به آمریکا برود.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به تذکر کتبی خود به رئیس جمهور درباره درخواست ویزا از آمریکا برای 160 نفر گفت: ما از رئیس جمهور به دلیل بردن هیئت همراه غیر معمول و خارج از روال به نیویورک توضیح می خواهیم .  

وی افزود: بنابر اخبار منتشر شده ایران ابتدا 160 ویزا درخواست کرده بود که آمریکا 120 ویزا صادر کرده؛ لذا رئیس جمهور باید در این مورد پاسخگو باشد که چرا چنین درخواستی از کشور متخاصم داشته باشد که آنان بخواهند درخواست ایران را رد کنند.

طبیب زاده با تاکید بر اینکه اینگونه رفتارها از کسی که شعار عدالت طلبی سر می دهد دور از انتظار است، گفت: رئیس جمهور باید در مورد شأن حضور افرادی که با خود به این سفر برده، فارغ از اینکه که چه کسانی هستند ، آیا پسر مشائی بوده یا خانوداه های وزیران وهمچنین در مورد مخارج این سفر توضیح دهد./مهر