اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل 43 ساله پای چوبه دار بخشیده شد


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه گفت: قاتل 43 ساله ساوجی امروز پنج شنبه با همکاری خانواده مقتول در پای چوبه دار بخشیده شد.

خبرگزاری ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه گفت: قاتل 43 ساله ساوجی امروز پنج شنبه با همکاری خانواده مقتول در پای چوبه دار بخشیده شد.

حجت الله درودگر  گفت: این قاتل در شرایطی که اجرای حکم قصاص برایش آغاز شده بود و طناب دار بر گردن معلق در میان آسمان و زمین بود با بخشش خانواده مقتول مهلت مجدد حیات یافت.

او گفت: این قاتل در سال 1378 به عنوان مسافر در خودروی فردی به نام صفر علی فلاح سوار می شود و پس از کشتن وی، خودرو و اموالش را به سرقت می برد. مقتول توسط این محکوم مسموم شده بود که پس از مدتی هوشیاری خود را به دست می آورد و در پی مقاومتش به دست قاتل جان باخته و جسدش در جاده رها می شود.

دادستان انقلاب و عمومی شهرستان ساوه گفت: پرونده این قتل در شعبه 102 جزایی دادسرای ساوه پیگیری شد و در نهایتشعبه 27 دیوان عالی کشور حکم قصاص در محوطه زندان این شهرستان برای قاتل صادر کرد.

درودگر گفت: قاتل به دلیل اجرا شدن حکم تنها چند ثانیه با مرگ فاصله داشت که بلافاصله طناب دار از گردنش بریده شد و با انجام معاینات پزشکی مشکلات سلامت وی رفع شد و به زندان بازگشت.

اولیای دم مقتول بدون دریافت هیچ وجهی اعلام رضایت کردند و فقط مقرر شد مبلغ 150 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط قاتل به بیمارستان کودکان سرطانی وابسته به موسسه خیریه محک واریز و مدارک آن پیوست پرونده شود.

دادستان ساوه گفت: با تلاش های دستگاه قضایی شهرستان به ویژه شورای حل اختلاف امسال افزایش چشمگیر در حوزه بخشش محکومان به قصاص ساوه به چشم می خورد.


ویدیو مرتبط :
قصه حسین و ماجرای بخشیده شدنش پای چوبه دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار قاتل با وقوع زلزله/قاتل پای چوبه دار بخشیده شد



فرار قاتل با وقوع زلزله/قاتل پای چوبه دار بخشیده شد

قاتل زندانی که پس از وقوع زلزله بم از زندان گریخته بود، امروز صبح در پای چوبه دار بخشیده شد.

 دادستان عمومی و انقلاب بم در این باره اظهار داشت: "محمد – ر" در سال 81 در یک نزاع با کمک "مهدی – پ"، مرحوم علی حسین‌زاده را با ضربات چاقو به قتل رسانده و متواری می‌شود.
 
محمدرضا سنجری زمان دستگیری متهمان را پس از تحقیقات مقدماتی در مراجع انتظامی و قضائی ذکر کرد و بیان داشت: پس از رسیدگی به پرونده قتل مذکور متهم ردیف اول "محمد – ر" به اتهام قتل عمد به قصاص نفس و "مهدی – پ" به 15 سال حبس به جرم معاونت در قتل محکوم شدند.
 
وی ابراز داشت: در جریان رسیدگی به اعتراض محکومان، پرونده در سال 82 به دیوان عالی کشور ارسال و حکم صادره تایید، اما محکومان در حادثه زلزله دی ماه سال 82 از زندان متواری و "مهدی – پ" در سال 88 و "محمد – ر" در سال 89 دستگیر و روانه زندان شدند.
 
دادستان بم با اشاره به تقاضای اولیای دم مبنی بر اجرای حکم قصاص بیان داشت: پرونده به منظور استیذان قصاص نفس به قوه قضائیه ارسال و پس از موافقت ریاست قوه با اجرای آن به استان کرمان عودت شد.
 
سنجری گفت: اولیا دم در روز مقرر حاضر و پس از انجام تشریفات قانونی، زمانی که پدر مقتول طناب دار را بر گردن قاتل انداخت از اجرای حکم منصرف و اعلام گذشت کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: مراتب این گذشت و عفو قاتل در آخرین لحظه سریعاً صورتجلسه و به امضا حاضران رسید و پرونده نیز در اجرای ماده 612 قانون مجازات اسلامی برای تعیین مجازات در مورد جنبه عمومی جرم به یکی از شعبه‌های جزائی بم ارسال شد./باشگاه خبرنگاران