اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل ۳ خواهر و برادر محکوم شد



 

 

قاتل

 

مرد عصیانگری که سه فرزندش را با چکش از پا درآورد در دادگاه کیفری استان فارس به زندان و پرداخت دیه محکوم شد.


تلفن همراه بازپرس کشیک داسرای امور جنایی شیراز ، ساعت ۹ بامداد ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ به صدا درآمد و خبر رسید مردی در یک جنایت هولناک سه فرزندش را کشته است.

 

این مقام قضایی به همراه افسران دایره پنجم اداره آگاهی به قربانگاه رفت و پس از بررسی های لازم دستور داد پیکرهای «محسن» ، «مریم» و «مینا» که به ترتیب ۸ ، ۱۲ و ۱۸ ساله بودند به پزشکی قانونی فرستاده شود.


در آن میان پدر ۵۰ ساله خانواده به نام «محمود» خود را عامل جنایت خواند و گفت : من اصلا وضع مالی خوبی ندارم و به خاطر ترس از آینده فرزدانم آنان را در رختخواب با چکش کشتم.



این مرد به دنبال اعتراف های تکان دهنده اش و بازسازی صحنه جرم روانه زندان شد و بعدها ادعا کرد به خاطر جنون ، دست به کشتار زده بود.بدین ترتیب او به دستور بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای امور جنایی شیراز به پزشکی قانونی معرفی شد که متخصصان این مرکز اعلام کردند «محمود» هنگام جنایت ، دارای اختیار و اراده بوده است.



در نتیجه پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه پنجم دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد و فرزندکش ، پای میز عدالت ایستاد.



در تازه ترین نشست رسیدگی به این ماجرا که به ریاست قاضی «رضاییان» و با حضور چهار مستشار برگزار شد ابتدا نماینده دادستان ، کیفرخواست را خواند و اعلام کرد : طبق ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی ، پدر یا جد پدری در صورت کشتن فرزند از مجازات قصاص نفس در امان است اما چون جنایت «محمود» منجر به اخلال در نظم جامعه شده بود بر اساس ماده ۶۱۲ از جنبه عمومی جرم برایش تقاضای صدور حکم دارم.



سپس مادر داغدار رو به روی هیئت قضایی قرار گرفت و در حالی که اشک می ریخت با اشاره به شوهرش گفت : آن روز سیاه ، من و دختر بزرگم به خارج از شهر رفته بودیم که این مرد با بی رحمی تمام جگر کوشه هایم را کشت و حالا باید بیش از ۸۰ میلیون تومان دیه بدهد.



نوبت دفاع به «محمود» که رسید سر به پایین انداخت ، قفل سکوت بر لبان خود زد و از شدت شرم به هیچ یک از پرسش های قاضی پاسخ نداد.



نماینده پزشکی قانونی نیز نظریه همکاران خود مبنی بر سلامت عقلانی جانی به هنگام بروز جرم را خواند و هیئت قضایی برای صدور رای وارد شور شد.


«محمود» از جنبه عمومی جرم به شش سال زندان محکوم شده است و علاوه بر این مجازات باید دیه کامل یک مرد مسلمان و دو زن را به همسرش یپردازد.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پل شدن برادر برای خواهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی نقشه قتل همسر بخاطر رابطه با برادر شوهر/ قاتل به 10 سال زندان محکوم شد



حکم زندان مردی که برادر خود را به خاطر ارتباط پنهانی با زن برادرش به قتل رسانده بود، از سوی قضات دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ساعت 19 سیزدهم دی ماه سال ۹۲ دو پسر بچه حدودا ۱۱ساله به کانکس پلیس مراجعه و اعلام کردند که جسد مردی جوان در حوالی پارکی در شهرک امام حسین افتاده است که بلافاصله اکیپی از ماموران کلانتری ۱۷ شهرک کامیونداران و تیم اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

با مراجعه ماموران پلیس آگاهی و معاینات اولیه پزشکی قانونی از جسد متوفی مشخص شد مردی بنام "مهدی" ۲۴ساله به دلیل اصابت چندین ضربه شدید چاقو فوت کرده که در همین خصوص همسر مقتول بنام "سوسن" ۲۱ساله در اظهارات خود گفت: به همراه همسرم از خانه خارج و پس از خرید تنقلات قصد رفتن به پارک را داشتیم که ناگهان مردی بلند قد به من متلک گفت، شوهرم هم با او درگیر شد که آن مرد از پشت به همسرم حمله‌ور شده و با چاقو به گردن وی زد، من هم از محل فرار کرده و به خانه مادرم رفتم.

در ادامه تحقیقات در این خصوص آغاز شد و مشخص شد که شب حادثه فردی که ظاهرا مهمان مقتول بوده به همراه مقتول در محل مشاهده شده و این در حالی بود که همسر مقتول هیچگونه اظهاری در خصوص فرد یاد شده بیان نکرده بود، بنابراین همسر مقتول به عنوان مظنون دستگیر شد.

با انتقال همسر مقتول به پلیس آگاهی و بازجویی‌های فنی کارآگاهان ویژه قتل، همسر مقتول لب به اعتراف گشود و گفت: بیش از سه سال است که تحت فشار فامیل با مقتول ازدواج کرده اما هیچگونه علاقه‌ای به او نداشتم و همین عامل باعث شد تا با "میثم" برادر شوهرم، رابطه پنهانی ایجاد کنم.

همسر مقتول ادامه داد: مدتی از این ارتباط مخفیانه ما گذشت تا اینکه به دلیل علاقه به"میثم"، تصمیم گرفتیم همسرم را از سر راه برداریم و نقشه قتلش را طرح ریزی کردیم که من با طرح نقشه‌ای مبلغ یک میلیون ریال را در اختیار برادر شوهرم قرار دادم تا با خرید یک قبضه چاقو، شب حادثه به بهانه رفتن به پارک شوهرم را از داخل خانه بیرون کشانده و در یک موقعیت مناسب "میثم" نیز به ما ملحق شده و شوهرم را با ضربات چاقو از پای درآورد.

با اعترافات متهم قاتل اصلی نیز دستگیر و در تحقیقات انجام شده از سوی پلیس اظهارات همسر مقتول را تایید کرد.

با اعترافات متهمان، پرونده هردوی آن‌ها با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد که متهمان در این شعبه محاکمه شدند و در پایان نیز قضات دادگاه به دلیل رضایت اولیای دم، متهم ردیف اول را به ۱۰ سال زندان و متهم ردیف دوم را نیز به ۵ سال زندان محکوم کردند.

این حکم در شعبه هفتم دیوان عالی کشور نیز تایید شد و به مرحله اجرا می‌رسد.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران