اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل: کامران می خواست به من تجاوز کند!


پسری نوجوان که مدعی است به‌خاطر جلوگیری از تعرض دست به قتل زده مطابق قانون آیین دادرسی جدید با حضور وکیلش، در جلسات بازجویی حاضر شد و جزئیات قتل را توضیح داد.

روزنامه شرق: پسری نوجوان که مدعی است به‌خاطر جلوگیری از تعرض دست به قتل زده مطابق قانون آیین دادرسی جدید با حضور وکیلش، در جلسات بازجویی حاضر شد و جزئیات قتل را توضیح داد.

اوایل تیر سال جاری زنگ در خانه‌ای در یکی از شهرهای مرزی کشور به صدا درآمد و فردی خواستار کمک شد. اهالی خانه وقتی او را خون‌آلود دیدند به مأموران پلیس خبر دادند. با رسیدن مأموران پلیس و اورژانس، عملیات احیا روی جوان مجروح آغاز شد اما خونریزی به حدی بود که امدادگران نتوانستند مرد جوان را نجات دهند و او جان خود را از دست داد.

با انتقال جسد به پزشکی‌قانونی، نوجوانی به نام امید خود را به مأموران معرفی کرد و گفت کامران را او به قتل رسانده ‌است. در همان لحظات اولیه که امید خود را تسلیم مأموران کرد جانشین بازپرس که به این پرونده رسیدگی می‌کرد، به او یادآور شد می‌تواند وکیل بگیرد و تا آمدن وکیلش هم سکوت کند و حرفی نزند بااین‌حال، امید ترجیح داد آنچه اتفاق افتاده را تعریف کند.

امید در اعترافاتش گفت: «من هر روز بعد از ظهر به باشگاه ورزشی می‌رفتم و حدود ساعت ٩ شب از باشگاه خارج می‌شدم. شب حادثه هم طبق معمول به باشگاه رفتم و هنگام خروج درحالی‌که خیابان خلوت بود، جوانی به سمتم آمد. مچ دستم را گرفت و بعد هم با چاقو مرا تهدید کرد و به باغ‌های اطراف برد. در آن منطقه خانه‌ها از هم فاصله زیادی دارند و باغ هم زیاد است به همین دلیل نمی‌توانستم از کسی کمک بخواهم. مرد جوان از من خواست با او رابطه داشته ‌باشم. خیلی ترسیده ‌بودم به‌همین‌خاطر هم از او خواستم چاقو را کنار بگذارد. گفتم به خواسته‌ات تمکین می‌کنم، اما چاقو را کنار بگذار تا بتوانیم با هم صحبت کنیم و هرکاری که تو می‌خواهی انجام می‌دهم. او چاقو را زمین گذاشت و من برای اینکه بتوانم فرار کنم چاقو را برداشتم و چند ضربه به او زدم، مچ دستم را گرفت و رهایم نمی‌کرد در تاریکی شب نمی‌دیدم به کجای بدنش ضربه می‌زدم اما متوجه شدم خون از بدنش بیرون می‌ریزد با این حال، ضربه‌ها طوری نبود که او را مجبور به رهاکردن دستم کند یکباره ضربه‌ای زدم که باعث شد به زمین بیفتد و بعد هم فرار کردم و به خانه رفتم».

تحقیقات نشان داد امید و کامران هیچ شناخت و ارتباطی با هم نداشتند و درگیری قبلی هم بین آنها نبود اما خانواده کامران اعلام کردند فقط از امید شکایت ندارند و افرادی دیگر هم در این قتل شرکت داشتند. هرچند آنها چند مظنون دیگر را نیز معرفی کردند، اما تحقیقات از این افراد به جایی نرسید و متهمان آزاد شدند.

چهار روز بعد از بازداشت متهم، خانواده امید برای او وکیل انتخاب کردند و پسر نوجوان در مقابل وکیلش هم تکرار کرد در قتل تنها بوده و برای جلوگیری از تعرض دست به چنین عملی زده ‌است.

با این حال، اولیای‌‌دم همچنان گفته‌های متهم را رد کردند و مدعی ‌شدند کسان دیگری در این قتل دست دارند و ضربات چاقویی که بر بدن فرزندشان وارد شده، دو نوع ‌است. همچنین آنها مدعی‌ شدند فرزندشان اندامی ورزیده و بزرگ داشته و امید که نوجوان است، نمی‌توانسته او را به قتل برساند.

بنابراین با درخواست اولیای‌‌دم یک‌بار دیگر برای اینکه مشخص شود ضربات با یک یا چند چاقو زده شده یا اینکه واردکننده ضربات به جسد یک یا چند نفر بوده‌اند. متخصصان پزشکی‌قانونی دست‌ به‌کار شدند.

عبدالصمد خرمشاهی، وکیل‌مدافع امید، که در مراحل مختلف بازجویی حضور داشت، درباره این پرونده گفت: امید در تمام مراحل بازجویی‌ها یک ادعا را مطرح کرده و به‌نظر می‌رسد گفته‌هایش کاملا درست است. بااین‌حال، تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد و دادگاه منتظر نتیجه پزشکی قانونی است.


ویدیو مرتبط :
تجاوز به خاک ابوموسی همانند تجاوز به تهران است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل: به دخترم تجاوز کرد، کشتمش



 

 

 

قاتل: به دخترم تجاوز کرد، کشتمش

 

بازجویی از اعضای خانواده ای که متهم هستند جوانی را به تصور تعرض به دختر خانواده به قتل رسانده اند جزییات تازه ای را از این پرونده فاش کرد.

پرونده قتل این جوان که حمید نام دارد، پاییز سال گذشته در اسلامشهر به جریان افتاد. وقتی جسد حمید پیدا شد، ماموران فهمیدند کسی که او را به قتل رسانده احتمالا کینه عمیقی از این مرد داشته چرا که ضربات پی درپی زیادی با جسمی نوک تیز بر بدن این مرد وارد شده بود و شکستگی سرش نشان می داد ضرباتی هم به آن ناحیه کوبیده شده است.

جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و ماموران برای پیدا کردن عامل قتل تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند. به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای اسلامشهر آخرین افرادی که به خانه حمید رفته بودند باید مورد بازجویی قرار می گرفتند. بنابراین تحقیق از همسایه و بررسی تلفن همراه حمید آغاز شد. پلیس با توجه به بررسی هایی که انجام داد دریافت حمید شب حادثه میهمان داشته و مردی به نام امیر به همراه خانواده اش آنجا بودند. درحالی که تحقیقات نشان می داد امیر با همراهی دختر۱۷ساله اش زهرا، همسرش منصوره و دامادش عباس به خانه حمید رفته بود، هر چهار متهم مورد بازجویی قرار گرفتند و اعتراف کردند ضارب امیر و داماش عباس بودند اما ضربات اصلی را امیر بر بدن حمید وارد کرد.

امیر به بازپرس پرونده گفت: متوجه شده بودم حمید به یکی از دخترانم که ازدواج کرده و در خانه شوهرش در یکی از شهرستان ها زندگی می کند، تعرض کرده است. من روزی متوجه این ماجرا شدم که دیدم بیتا دخترم گریه می کند و وقتی موضوع را به من گفت تصمیم گرفتم از حمید انتقام بگیرم. روز حادثه برای اینکه تنها نباشم به همراه خانواده ام به خانه حمید رفتم، وقتی فرصت مناسب شد از عباس خواستم به سمت حمید حمله کند، او هم با چوب دو ضربه به سر حمید زد و بعد من با چاقو به جانش افتادم.

این گفته ها مورد تایید دختر ۱۷ساله امیر هم قرار گرفت. او گفت: من خبر نداشتم قرار است چه اتفاقی بیفتد، پدرم با حمید دوست بود و رفت و آمد ما به خانه آنها عجیب نبود. حمید مواد و مشروب می فروخت. او زنی را صیغه کرده بود و گاهی این زن دوستانش را به خانه ما می آورد و پدرم اتاقی را در اختیارشان قرار می داد. آن روز حمید به مادرم زنگ زد و گفت برایمان مشروب آورده است، بعد گفت بیایید مشروب را ببرید و اگر خواستید شام را با هم می خوریم. من و شوهرخواهر کوچکم در خانه بودیم. پدرم ما را هم همراه خودش برد، مادرم هم آنجا بود. وقتی شام را خوردیم داشتیم فیلم نگاه می کردیم که پدرم به عباس چشمک زد و عباس چوبی را آورد و دو ضربه بسیار محکم به سر حمید زد، طوری که خون همه جا پاشید. بعد پدرم با چاقوی ضامن داری که از خانه برداشته بود به جان حمید افتاد.

وقتی ضربات را می زد می گفت تو به دخترم تجاوز کردی و این مرگ حق توست. به این ترتیب دختر نوجوان نیز به اتهام معاونت در قتل بازداشت و به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شد. این در حالی بود که عباس و امیر دو متهم دیگر هم به زندان رجایی شهر و مادر خانواده هم به زندان زنان تهران منتقل شدند و تحقیقات نامحسوس پلیس ادامه یافت.

ماموران متوجه شدند امیر و همسرش از خلافکاران معروف هستند و خانه خود را به زنان و مردانی که با هم رابطه نامشروع دارند، اجاره می دهند و برای خرید مشروب و مواد از حمید با او ارتباط داشتند. این زوج چهار دختر داشتند که به جز یک دختر، سه نفر دیگر ازدواج کرده اند. دختر بزرگ امیر بعد از ازدواج به شیراز رفته و در آنجا با همسر و دو فرزندش زندگی می کند و همان دختری است که امیر مدعی شده حمید به او تجاوز کرده است. اکنون با توجه به ادعایی که امیر مطرح کرده است، بازپرس شعبه یک دادسرای اسلامشهر دستور داده بیتا، دختر امیر که در شیراز زندگی می کند به اسلامشهر آورده و تحقیقات در مورد ادعای پدرش از او انجام شود.... / گزارش : روزنامه شرق