اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل: نه قتل کردم نه رابطه نامشروع داشتم


مردی که متهم است پس از برقراری ارتباط نامشروع با یک زن، شوهر او را به قتل رساند، در جلسه دادگاه اتهامات خود را انکار کرد.

روزنامه  اعتماد: مردی که متهم است پس از برقراری ارتباط نامشروع با یک زن، شوهر او را به قتل رساند، در جلسه دادگاه اتهامات خود را انکار کرد.

مهرزاد47ساله تنها متهم پرونده نیست. او در روز حادثه، پودری مسموم را به زن مورد علاقه‌اش داد تا در غذای شوهرش بریزد و او را به كام مرگ بكشاند. هر دوی آنها چند روز پس از وقوع قتل دستگیر شدند و به زندان افتادند.

روز گذشته رسیدگی به پرونده آنها در شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده برگزار شد. در همان ابتدا با قرائت چند خط ابتدایی متن كیفرخواست از سوی منشی دادگاه، پرده از ارتباط نامشروع مهرزاد و سوسن برداشته شد. آنها كه مقتول را سد راه ازدواج خود می‌دانستند او را كشتند و با حلق‌آویزكردنش سعی كردند مرگ او را خودكشی جلوه دهند اما ١٥ روز پس از حادثه، سوسن، ارتباط نامشروع با مهرزاد را پذیرفت و او را قاتل همسرش معرفی كرد تا كارآگاهان پلیس، پرونده را برای صدور حكم به دادگاه كیفری ارسال كنند.

پس از قرائت كیفرخواست، پدر مقتول پشت جایگاه ایستاد. پیرمرد با لهجه غلیظ آذری از دادگاه قصاص متهمان را خواستار شد. او گفت: «عروسم، پسرم احمد را با همدستی مهرزاد كشته است. احمد تا حالا به كسی بدی نكرده بود. متهمان باید قصاص شوند.» پسر او به شیشه و تریاك اعتیاد داشت و تحقیقات پلیس نشان می‌داد او با شلاقی از كابل برق، همسرش را كتك می‌زد.

نیم‌ساعت پس از آغاز جلسه، نوبت به مهرزاد، متهم به قتل رسید. رییس دادگاه، همزمان با ایستادن او پشت جایگاه از مامور زندان خواست تا سوسن را از اتاق بیرون ببرند. قرار بود یك بار دیگر روایت ارتباط نامشروع متهمان، سوزانده شدن بدن مهرزاد به دست مقتول و عملی شدن نقشه قتل برای همه زنده شود.

مهرزاد كه در هیچ كدام از مراحل تحقیقات به قتل و داشتن ارتباط نامشروع اعتراف نكرده است این‌بار نیز همه اتهامات خود را انكار كرد و گفت: «من مدت‌ها قبل از وقوع قتل با احمد - مقتول - قطع رابطه كرده بودم. با این حال زن او - سوسن - مدام مزاحم من می‌شد و می‌خواست با من دوست شود اما من اعتنایی به او نمی‌كردم. تا اینكه آنها یك روز من را به خانه خود كشاندند و گفتند كه می‌خواهند مساله را با حرف حل كنند اما وقتی پیش‌شان رفتم، احمد با چاقو تهدیدم كرد و گفت باید ٣٠ میلیون تومان به او بدهم تا دست از سرم بردارد.

 من زیر بار نرفتم. او عصبانی شد و از سوسن خواست یك سیخ كباب را داغ كند. آنها من را با تهدید چاقو برهنه كردند و سوسن با همان سیخ، دو قسمت بدنم را سوزاند.» مهرزاد كه براساس اعترافات سوسن و مدارك پلیسی به قتل متهم شده است تمام حرف‌های سوسن را «دروغ» خواند و ادامه داد: «من هیچ‌كسی را نكشته‌ام. خودشان سر احمد بلا آورده‌اند.»

پس از او نوبت به سوسن رسید. نخستین‌بار دو سال پیش، با اعترافات او پرده از قتل احمد برداشته شد اما زن ٣٤ ساله این‌بار حرف‌هایش را با رد اتهام ارتباط نامشروع آغاز كرد و گفت: «شوهرم از من خواسته بود با مهرزاد ارتباط داشته باشم. او من را طعمه قرار داده بود تا از مهرزاد اخاذی كند. آن روز هم كه بدن مهرزاد را سوزاند برای پول بود.»

متهم درباره روز حادثه گفت: «آن روز طرف‌های ساعت شش صبح از خواب بیدار شدم و به اتاق همسرم رفتم. ناگهان دیدم او خودش را با طناب از پنجره حلق‌آویز كرده. سریع پایین آوردمش و همسایه‌ها را خبر كردم اما وقتی اورژانس آمد او مرده بود.»

اعترافات سوسن در حالی بود كه او نخستین‌بار ١٥ روز پس از دستگیری به داشتن ارتباط نامشروع با مهرزاد و همكاری در قتل همسرش اعتراف كرده و گفته بود همسرش را به خاطر اینكه سد راه ازدواج آنها شده بود به قتل رسانده‌اند. این تناقض باعث شد تا قاضی قربان‌زاده، رییس دادگاه از روی پرونده بخواند. سوسن در آن نوشته بود: «من از سال ٩٠ با مهرزاد ارتباط نامشروع داشتم. شوهرم وقتی از این موضوع باخبر شد با نقشه قبلی مهرزاد را به خانه كشاند. آنجا با تهدید چاقو برهنه‌اش كرد و بدنش را با سیخ كباب سوزاند و از این كارش فیلم گرفت. یك هفته بعد من پیش مهرزاد رفتم و گفتم شوهرم می‌خواهد طلاقم بدهد. او پیشنهاد داد حمید را بكشیم تا بتوانیم با هم ازدواج كنیم. روز حادثه یك پودر سفیدرنگ به من داد و گفت در غذای حمید بریزم. همین كار را هم كردم. حمید با خوردن آن صورتش كبود شد و با حالت بدی به خواب رفت. چند ساعت بعد، مهرزاد آمد و رفت در اتاقی كه حمید آنجا افتاده بود. از ترس نفهمیدم چه شد. صبح كه از خواب بیدار شدم و به اتاق شوهرم رفتم، جنازه آویزان او از پنجره را دیدم. مهرزاد او را كشته بود.»

قاضی از بالای عینك نگاهی به متهم انداخت اما او بار دیگر اتهامات خود را انكار كرد و گفت: «من این حرف‌ها را به اجبار برادرشوهرم زدم. او ١٥ روز پس از قتل به بازداشتگاه آمد و گفت: فیلم سوزانده شدن مهرزاد را دیده و من باید قتل را گردن مهرزاد بیندازم تا او را اعدام كنند. بعد وكیل می‌گیرند و من را نجات می‌دهند. من حرف‌شان را به بازجو گفتم اما آنها زیر قول‌شان زدند. من نه كسی را كشته‌ام و نه با كسی ارتباط نامشروع داشتم. حمید خودكشی كرد، درست مثل دو سال پیش كه این كار را انجام داد و من جانش را نجات دادم.»

با ثبت حرف‌های دو متهم، نوبت به علیرضا، پسر ١١ ساله سوسن رسید. مادرش او را ١١ سال پیش به دنیا آورد و حالا امكان دارد سرنوشت پرونده با شهادت او به مرگ همان مادر ختم شود. علیرضا گفت: «روز حادثه می‌خواستم از غذای بابایم بخورم كه مادرم نگذاشت. طرف‌های ساعت ٣-٤ نصف شب هم از خواب بیدار شدم بروم پیش بابایم بخوابم كه باز هم مادرم نگذاشت. او مدام در پذیرایی راه می‌رفت و دستانش را می‌مالید.» پسر ١١ ساله تایید كرد كه مهرزاد پیش از این ‌بارها به خانه آنها رفت و آمد داشت و خودش یك بار از لای در دیده بود كه او با مادرش ارتباط نامشروع برقرار كرده است. این حرف او با واكنش مادرش روبه‌رو شد. او با چشمانی پر از اشك گفت: «این حرف‌ها همه دروغ است. پسرم در این دو سال پیش خانواده شوهرم بزرگ شده و این حرف‌ها را آنها در دهان او انداخته‌اند.»

جلسه دادگاه به پایان خود نزدیك می‌شد كه وكیل سوسن پشت جایگاه ایستاد. او تقاضای برائت موكل خود از همكاری در قتل و ارتباط نامشروع را درخواست كرد و گفت: «براساس اعلام نظریه پزشكی قانونی، مرگ به دلیل خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی بوده و هیچ آثاری از سم در بدن مرحوم دیده نشده است. این موضوع خودكشی احمد را محتمل می‌سازد.» وكیل مهرزاد نیز او را بی‌گناه خواند و تقاضای برائت از قتل را تكرار كرد. پس از آن قضات وارد شور شدند تا حكم نهایی را صادر كنند. یكی از آنها می‌گفت مجرمان حرفه‌ای همه‌چیز را انكار می‌كنند.


ویدیو مرتبط :
رابطه نامشروع یک زن با چند مرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل به خاطر داشتن رابطه نامشروع با خواهر مقتول/ قاتل دستگیر شد



قتل به خاطر داشتن رابطه نامشروع با خواهر مقتول/ قاتل دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری قاتل 39 ساله که بعد از جنایت متواری شده بود، خبر داد.

حوادث - صابر عباس‌زاده اظهار کرد: مرد 39 ساله‌ای به هویت معلوم که پارسال زنی را در تبریز به قتل رسانده بود و از محل جنایت متواری شده بود، توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان دستگیر شد.

وی افزود: کاراگاهان این اداره بعد از هماهنگی با مراجع قضایی تحقیقات جامعی به صورت محسوس و نامحسوس پیرامون موضوع انجام دادند که منجر به شناسایی متهم شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: قاتل توسط ماموران اداره جنایی پلیس آگاهی با انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و فنی ویژه پلیسی، در یکی از خیابان‌های تبریز دستگیر شد.

عباس‌زاده افزود: متهم بعد از دستگیری مورد بازجویی فنی قرار گرفته که نهایتاً به جنایتش اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی انگیزه قتل را داشتن رابطه نامتعارف خود با خواهر مقتول دانست و به «فارس» گفت: تقویت باورهای دینی و بینش اسلامی و توجه به بنیان خانواده و پرهیز از هرگونه روابط اجتماعی و فردی که دین مبین اسلام آنها را منع کرده، موجب کاهش این گونه جرایم می‌شود./فارس