اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتل منشی آموزشگاه در یک ‌قدمی مرگ



 

 

قاتل منشی آموزشگاه در یک ‌قدمی مرگ

 

زمانی که ماموران به محل رسیدند جسد زن 24ساله ‌را دیدند که در کف سالن آموزشگاه رها شده ‌بود. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سمیه با فردی درگیر شده و احتمالا قصد مقاومت داشته اما در نهایت مغلوب شده، ضمن اینکه خراش‌های روی دست او نشان می‌داد النگو و دستبند هم از دست او خارج شده ‌است. به دستور بازپرس جنایی وقت جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات آغاز شد.

پلیس در ابتدا خانواده سمیه را مورد بازجویی قرار داد. مادر این زن جوان گفت یک سال است دخترش ازدواج کرده و با شوهرش زندگی می‌کند. او همچنین گفت نمی‌داند چه کسی دخترش را به قتل رسانده‌ است. با توجه به وضعیت زندگی سمیه ماموران به شوهر او مظنون شدند و مدتی هم او را در بازداشت نگه‌ داشتند اما مدرکی علیه این مرد به دست نیامد. او به ماموران گفت روز حادثه در محل کارش بود و اصلا نمی‌داند چرا زنش کشته ‌شده ‌است. با توجه به اینکه مدارک موجود نشان می‌داد این مرد بی‌گناه است بنابراین آزاد شد.

چند ماه بعد مدیر آموزشگاه به ماموران گفت مردی به نام حمید که کنار آموزشگاه زیرپله‌ دارد چندین بار در مورد سرنوشت پرونده سمیه از او سوال پرسیده‌ است و به نظر می‌رسد این مرد چیزی می‌داند. وقتی ماموران از حمید تحقیق کردند این مرد منکر داشتن هرگونه اطلاعاتی در این خصوص شد. او گفت من هیچ‌کس را ندیدم و نمی‌دانم چه کسی او را کشته‌ است. حمید گفت: من هر روز صبح زیر‌پله‌ام را باز می‌کنم و سمیه را هم می‌دیدم که وارد آموزشگاه می‌شد اما دیگر از چیزی خبر ندارم. هرچند حمید آزاد شد، نوع رفتار و گفته‌هایش نشان می‌داد چیزی را از ماموران پنهان می‌کند. به همین دلیل ماموران به صورت نامحسوس او را زیرنظر گرفتند و عاقبت وی بعد از چندین بار بازجویی به قتل اعتراف کرد و گفت: مدتی بود سمیه را تحت نظر داشتم و می‌دانستم او زودتر از هرکس دیگری وارد آموزشگاه می‌شود. یک ساعت بعد از سمیه مدیر آموزشگاه می‌آمد و بعد هم شاگردان وارد می‌شدند. بنابراین حدود یک ساعت سمیه در آموزشگاه تنها بود. او از وقتی ازدواج کرده‌ بود دیگر به من اعتنا نداشت. من از سمیه خوشم می‌آمد. روز حادثه وارد آموزشگاه شدم. سمیه از من پرسید چه می‌خواهی. می‌خواستم با او رابطه داشته ‌باشم به همین دلیل هم وقتی تنها بود وارد آموزشگاه شدم. سمیه وقتی متوجه نیت من شد با فحاشی خواست بیرون بروم اما من ماندم. به سمت سمیه حمله کردم و او آنقدر مقاومت کرد که نتوانستم او را مورد آزار قرار دهم. اما کنترل خودم را از دست دادم و او را به زمین زدم و با کابل کامپیوتر زن جوان را خفه کردم. وقتی از مرگش مطمئن شدم جسد را همان‌جا رها کردم و هرچه پول و طلا داشت برداشتم.

ماموران توانستند چند قطعه از طلاهای سمیه را در زیرپله حمید پیدا کنند و این مرد صحنه قتل را نیز بازسازی کرد. با شکایت مطرح‌شده از سوی اولیای‌دم و صدور کیفرخواست پرونده برای محاکمه به شعبه 80 دادگاه کیفری‌ کرج فرستاده شد.

مرد جوان وقتی برای دفاع از خود در برابر اتهام قتل در جایگاه حاضر شد، ادعا کرد آنچه در مورد قتل سمیه گفته‌ دروغ است. حمید گفت: من را در اداره آگاهی تحت فشار قرار دادند و آنقدر من در این اداره ماندم که برای خلاص شدن تصمیم گرفتم اعتراف دروغین کنم. این مرد در مورد طلاهایی که از زیرپله‌اش پیدا شده‌ است، گفت: من این طلاها را بعد از قتل پیدا کردم. وقتی مدیر آموزشگاه بیرون آمد و فریاد زد من بالا رفتم و دیدم طلا روی زمین افتاده و آن را برداشتم اما در قتل هیچ ‌نقشی نداشتم. او در مورد اینکه چطور صحنه قتل را بازسازی کرد و حرف‌هایی را زد که با واقعیت منطبق بود، گفت: من این حرف‌ها را زدم چون در اداره آگاهی به من القا کردند، خودم اصلا در این‌باره چیزی نمی‌دانستم البته صحنه قتل را دیده‌ بودم اما اینکه نحوه قتل چطور بود را در اداره آگاهی متوجه شدم.

دفاعیات این مرد کارساز نبود و هیات قضات این مرد را به قصاص محکوم کردند اما حمید و وکیل مدافعش به رأی صادره اعتراض و هیات قضات دیوان عالی کشور ایراداتی را به پرونده وارد کردند. شاهدانی که در این پرونده حضور داشتند نیز مورد تحقیق قرار گرفتند. با برطرف شدن ایرادات وارده یک ‌بار دیگر حمید مورد محاکمه قرار گرفت و دوباره حرف‌های خود را تکرار کرد اما قضات باز هم او را مجرم شناختند و به قصاص محکوم کردند.

در حالی‌که خانواده سمیه به قصاص قاتل فرزندشان تاکید می‌کردند حمید یک‌ بار دیگر به رأی اعتراض کرد و شعبه 11 دیوان عالی کشور حکم صادره را مورد بررسی قرار داد. حمید در نامه‌ای که به دیوان عالی کشور نوشت اعلام کرد: من مدت‌ها در اداره آگاهی بازجویی می‌شدم و برای اینکه از آنجا بیرون بیایم اعتراف کردم، ضمن اینکه اعترافات را نوشتند و من امضا کردم و خودم چیزی ننوشتم. من هیچ ارتباطی با سمیه نداشتم و بی‌گناه هستم. این نوشته‌ها مورد قبول قضات قرار نگرفت و رأی قصاص تایید شد. به این ترتیب بعد از شش سال حمید برای مجازات در فهرست شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی کرج قرار گرفت.... / sharghnewspaper.ir


ویدیو مرتبط :
نجات منشی دفتر از یک قدمی مرگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل نامرئی تا یک قدمی 60 نفر رفت/مرگ تلخ خانواده تهیدست در مشهد



اخبار ,اخبار حوادث ,گازگرفتگی

 

اخبار حوادث - مرگ خاموش مردی در خانه

قاتل نامرئی تا یک قدمی 60 نفر رفت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات 60 نفر از ساکنان مجتمع مسکونی از چنگال قاتل نامرئی و مرگ یک تن در این ساختمان خبر داد.

سید جلال ملکی گفت: وقوع یک مورد حادثه گازگرفتگی در ساعت 7:16 صبح امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش نشانان ایستگاه 43 از سوی ستاد فرماندهی به محل اعلامی واقع در خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی اعزام شدند.

 

وی افزود: پس از حضور آتش نشانان در محل حادثه که یک ساختمان پنج طبقه 20 واحدی قدیمی ساز بود، مشاهده شد که در طبقه پنجم این ساختمان، ساکنان واحدی 110 متری که یک زن 63 ساله و مردی 32 ساله بودند، دچار گاز گرفتگی شده اند.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه عوامل انتظامی اقدام به باز کردن در این واحد کرده و آتش نشانان وارد ساختمان شدند، اظهار کرد: با حضور عوامل آتش نشانی، این دو فرد از ساختمان خارج شده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل داده شدند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ مرد 32 ساله را به علت استنشاق گاز سمی مونوکسید کربن تایید و اعلام کردند.

 

ملکی با بیان اینکه عوامل اورژانس زن 63 ساله را نیز برای درمان به بیمارستان منتقل کردند، گفت: در بررسی محل حادثه مشاهده شد که دودکش موتورخانه این ساختمان از کنار کمد دیواری این واحد عبور کرده و فرسوده بودن ساختمان، سبب نفوذ گازهای سمی شده است.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه حدود دو ساعت پیش از این حادثه نیز یکی از ساکنان واحد پایینی این ساختمان با علائمی مشابه گاز گرفتگی به بیمارستان منتقل شده بود، افزود: آتش نشانان اقدام به بررسی تمامی ساختمان کرده و متوجه شدند که گاز سمی مونوکسید کربن در موتورخانه این ساختمان تولید شده و به علت فرسوده بودن دودکش ها، وارد تمامی واحدها شده است.

 

به گفته وی، به دنبال اطلاع از این موضوع، آتش نشانان حدود 60 تن از ساکنان این ساختمان را از واحدها خارج کرده و عملیات تخلیه گازهای سمی را آغاز کردند.

 

ملکی افزود: عوامل آتش نشانی پس از ایمن سازی محل و ارائه هشدارها و توصیه های ایمنی به ساکنان، به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ساکنان مجتمع های مسکونی به ویژه مدیران ساختمان ها و مالکان خواست نسبت به بازدید دوره ای موتورخانه های خود اقدام کرده و حتما برای این کار از افراد متخصص استفاده کنند.

 

---------------------------------------

 

مرگ تلخ خانواده تهیدست در مشهد

سرپرست ایستگاه‌های 21 و 29 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از مرگ اعضای یک خانواده تهیدست به علت گازگرفتگی خبر داد.

ایوب خجسته گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه گازگرفتگی در ساعت 20 شنبه شب به آدرس بلوار خواجه ربیع خیابان 22 بهمن، ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه 29 را به محل حادثه اعزام کرد.

 

وی افزود: پس از حضور آتش نشانان در محل، مشاهده شد که در یک واحد مسکونی حدود 25 متری، سه عضو یک خانواده دچار گاز گرفتگی شده اند که به تایید عوامل اورژانس، جان خود را از دست داده اند.

 

سرپرست ایستگاه های 21 و 29 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد درباره چرایی وقوع این حادثه اظهار کرد: با توجه به اینکه رختخواب ساکنان این ساختمان پهن شده بود، به نظر می رسد مدت زمان طولانی از مرگ آنان گذشته باشد، اما علت وقوع این حادثه، استفاده از آبگرمکن دیواری بدون دودکش در داخل واحد و همچنین قرار دادن چراغ خوراک پزی به منظور گرم کردن فضا بود.

 

خجسته با بیان اینکه مادر این خانواده که زنی 65 ساله بود، در حمام جان خود را از دست داد، افزود: دو پسر بین 25 تا 30 ساله این زن نیز در رختخواب دچار گازگرفتگی شده بودند.

 

وی با اشاره به بسته بودن تمامی منافذ ورود و خروج هوا در این واحد، اظهار کرد: چنین اقداماتی قطعا حادثه ای مرگبار را به دنبال خواهد داشت.

 

به گفته سرپرست ایستگاه های 21 و 29 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، این خانواده از طریق جمع آوری ضایعات، امرار معاش کرده و شرایط مالی مناسبی نداشته اند.

 

خجسته اضافه کرد: عوامل آتش نشانی پس از تحویل اجساد به پزشکی قانونی، در حوالی ساعت 10 به عملیات خود خاتمه دادند.

اخبار حوادث - ایسنا